Yeni Bir İş Kurarken Bilmeniz Gerekenler
Başarılı bir iş başlatmak ve işletmek, çoğumuzun paylaştığı bir rüyadır.
30 milyondan fazla web sitesi, Google Analizi kullanmaktadır. Çoğumuz aracı her gün kullanarak vakit harcıyoruz. Ancak, yerleşik güçlü raporlama özellikleri ve kaçırmış olabileceğiniz düzenli olarak görünen yeni özellikler olduğunu biliyor muydunuz? Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri ile daha verimli olabilirsiniz.
Parmaklarınızın ucundaki tüm yararlı özelliklerin farkında olmak, çalışmalarınızı daha verimli hale getirebilir ve verilerinizi derinleştirmek için fırsat bulmanıza yardımcı olabilir.
Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri
Sıralama Türü'nin en iyi amacı, belirli sayfalar, cihazlar, kampanyalar, kaynaklar veya diğer boyutlardaki metriklerde en üst düzeyde büyüme veya bırakma bulmaktır.
Geleneksel tabloların üst kısmında, çoğu kitle, edinim ve davranış raporunda yer alır.
Varsayılan sıralama özelliği, seçtiğiniz sütuna dayanılarak çift tıklarsanız, en yüksekten en düşüğe, en düşükten en yüksek olarak sıralar.
Sıralama Türü açılır menüsünü seçerseniz Mutlak Değişim veya Ağırlıklı Değişim seçeneğine geçebilirsiniz .
Mutlak değişim, verilerinizi yüzde yerine toplam değişim miktarı ile sıralayacaktır. Bu, büyümenin en yüksek yüzdesi yerine, aslında platformda en büyüdüğünü görmek harika bir şey.
Ağırlıklı Değişim yalnızca hemen çıkma oranı için geçerlidir. Bu, istatistiksel açıdan en önemli çıkma oranlarına sahip satırları otomatik olarak en üste çıkaracak şekilde sıralamayı değiştirecektir. Hemen çıkma oranının sapmalarını gidermek ve hangi sayfaların gerçekten en çok önemli olduğunu öğrenmek harika bir iştir.
Organik gelir artışınızı neyin etkilediğini belirlemek için ilk üç organik açılış sayfasını yıl boyunca en büyük gelir artışı yılına kadar bulmak istediğinizi varsayalım. Şu adımları uygulayın:
Satır çizgilerini kullanmanın en iyi amacı, seçilen boyutlar için zaman serisi verilerini filtrelemeden veya bir veri görselleştirme aracına vermeden hızlı bir şekilde görselleştirmektir.
Geleneksel tabloların üst kısmında, çoğu kitle, edinim ve davranış raporunda yer alır.
Arsa Satırları, verilerdeki belirli satırları seçme ve bunları kendi veri serileri olarak en iyi zaman serisi grafiğinde arşivleme olanağı verir.
İstediğiniz satırları seçin ve Ardından Satırlar'ı tıklayın :
Sonuçunuz şöyle görünecektir.
İki satırın çizilmesini seçtiğinizde, birleştirilmiş satır yerine iki satır geleceğini unutmayın.
Grafiğin üst kısmında istediğiniz metrikleri seçerek grafik veri türünü değiştirin.
İpucu: Bu verileri Excel'e aktarabilir ve yayınlarınız ve raporlarınızı iyileştirmek için daha iyi görünümlü bir grafik oluşturabilirsiniz.
Bir müşteri için bir rapor hazırlıyorsunuz ve belirli bir alışveriş kampanyası geliri ile toplam gelir arasındaki yıl boyunca karşılaştıkları eğilimleri görmek istiyor musunuz?
Muhtemelen kelime gruplarını duymuşsunuzdur, ancak Google Analizin Dönem Bulutları adlı yerleşik bir işlevselliği olduğunu biliyor muydunuz?
Bu özellik seçilen metrikler için geçerli boyut değerlerini alır ve bunları bir kelime bulutu haline getirir.
En iyi anahtar kelimelerdeki bir AdWords kampanyasındaki en iyi anahtar kelimeleri veya Google Search Console'daki anahtar kelimeleri görselleştirmek için kullanılır. Bu, diğer boyutlarla birlikte çalışır ancak anahtar kelimeler kadar yararlı değildir.
Envanter raporlarında, Term Bulutları geleneksel tabloların en üstünde bulabilirsiniz.
AdWords veya organik anahtar kelime raporuna gidin; organik, kanal raporunda veya Google Search Console raporunda olabilir.
Terim bulut raporunu seçin ve daha fazla satır göstermek için ayarlayın ve dönem açısından daha fazla veri vermek için tarih aralıklarını artırın. İsterseniz rapor metriklerini değiştirin.
Düzenli ve gelişmiş filtreleme, belirli verilere kazınmanıza ve bulutunuzu gerektiği gibi ayarlamanıza yardımcı olacaktır.
Son 90 günde belirli bir ürün kampanyası için AdWords performansını denetliyorsunuz. En iyi gelir terimlerini belirlemek ve bunları pazarlama ekibinizin geri kalanı için görselleştirmek istiyorsunuz.
Metrikleriniz yerine bir yerine iki boyut kazmak için İkincil Boyutları kullanın.
İkincil boyutlar, birincil boyuta ilave katmandır. Bunları verilere bir soru daha soracak bir yol olarak düşünün.
Zaten en iyi kaynak raporunuza sahip olduğunuzu ve en iyi kaynak olan organik olduğunu bildiğinizi, ancak yaş aralığının en organik otomobil olduğunu öğrenmek istiyorsanız, ikinci bir yaş boyutu kullanmaya başlayın.
Rapor görünümünde birincil boyutların listesi aşağıda.
İkincil boyutların, nasıl çalıştıklarını anladıktan sonra eklemek oldukça kolaydır. Google Analiz'deki her rapor birincil boyut kullanır. Birincil boyut, hangi raporda olduğunuza göre değişir.
İkincil boyut açılır listesine gidip rapora eklemek istediğiniz ikinci boyutu seçin.
Seçildikten sonra, raporunuz aşağıdaki gibi görünecektir.
Raporu, birincil boyutunuz, ikincil boyutunuz veya her ikisi ile filtrelemek için gelişmiş filtreleme kullanılabilir.
İkincil Boyutlar, ayrıca Pivot Tablolar ile de kullanılabilir ve bunlar da daha sonra ele alınacaktır.
Facebook'tan gelen yönlendirme trafiğinizin son zamanlarda arttığını ve kullanıcıların kampanya hedeflerinize uyup uymadığını görmek için hangi yaş aralığının içinde olduğunu görmek istediğinizi düşünün.
Verileri iki boyuta ayırma ve en fazla iki metriği gösteren yeni bir tabloya yeniden düzenleme.
Bunlar Excel pivot tablolarına benzer şekilde çalışır (ve hiç Excel pivot tablolarını kullanmadıysanız, onları öğrenin!). Pivot tablolar, verileri iki boyutla görsel olarak yeni bir tablo biçiminde görüntüleme olanağı verir.
Güncellemek için "Pivot By" açılır listesinden farklı bir boyut seçin.
Özet Veriye göre boyutlar, içinde bulunduğunuz analiz alanına göre sınırlıdır. Kitle altındaki seçenekler Edinme'den farklıdır. Sorunuza cevap vermek için boyutların doğru karışımını bulmak için etrafınızı kullanın.
Geliştirme, cihaz türleri için geliştirmeler üzerinde çalışıyor ve kullanıcıların cihazlar arası etkileşimde bulunduğu ve hangi alakalı en çok hangi tarayıcıların kullanıldığı üzerine veri istiyor.
Kullanıcılarınızın her cihaz türünde en çok kullandığı tarayıcıları ve site etkileşiminin nasıl değiştiğini görüntülemek için pivot tablolarını kullanın.
Umarız bu gizli özellikler, size zaman kazandıracak ve verilerin arkasındaki hikayeyi bulmanıza yardımcı olarak Google Analizdeki çalışmalarınızı kolaylaştırabilir.
Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler:
Yorumlar