Logo

Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır?


paylaş
Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır?

Büyük olasılıkla sosyal medyanın kişisel kullanım için nasıl çalıştığını biliyorsunuz ancak küçük işletmeler için sosyal medya biraz farklı işlevler görüyor. Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır? yazımız işletmeniz için sosyal medyayı nasıl kullanacağınız hakkında size rehberlik edecek.

Günümüzde Facebook'ta 50 milyondan fazla işletme sayfası etkin durumda. İnsanların çoğu sosyal medyaya sahip şirketlerin müşteri hizmetlerinin daha iyi olduğunu ve daha hızlı çözüm ürettiklerini belirtiyor.

Tüketicilerin işletmelerle (özellikle yerel, küçük işletmeler) iletişime geçmek için sosyal medyayı kullanmalarının çeşitli nedenleri vardır, ancak bazı iç görü taşıyan birkaç temel eğilim vardır.

Birincisi, insanlar zaten Facebook'u veya farklı uygulamaları kullanıyorlar; bu nedenle, mevcut ağdaki bir iş için o ağın dışına adım atmak ve sıfırdan arama yapmak için akışlarının daha doğal bir parçası.

İkincisi, bu özellikle küçük işletmeler için geçerlidir; Messenger'ın hızlı etkileşimler için kolaylığı önemli bir faktördür. E-postanın resmiyetine veya bir kısa mesajın kısıtlamasına sahip değil. Konuşma tonusu çok belirgin bir denge oluşturuyor.

Üçüncüsü, Yelp veya Google My Business gibi hizmetler çoğunlukla haritalar, saatler ve incelemeler sunarken, Facebook'ta diğer büyük sitelere göre küçük bir işletme bulması daha olasıdır ve aynı bilgiler sunulacaktır.

İyi İş Beklentilerini Karşılar

İnsanlar artık işletmelerin sosyal medyada bulunmalarını o kadar alıştılar ki yapılan araştırmalar sosyal medyada bulunmayan işletmelerin rahatsız edici ve şüpheli görüldüğünü ortaya koyuyor. Yani sosyal medyada bulunmak artık müşteri kazanmak için yapılan pazarlama yöntemlerinden birisi değil insanlara güven vermek için yapılması gereken bir görev halini aldı.

Gitmeniz gereken bir işletmenin açılış ve kapanış saatlerini kaç kere aradınız ve bir sonuca ulaşamadınız?  Ya da daha da kötüsü, resimsiz bir Facebook sayfası ve yarım bitmemiş bir açıklama buldunuz mu?

Böyle bir durumda belki de Facebook bilgileri eksik olan firma daha iyi olsa bile insanlar Facebook bilgileri tam olan firmayı seçecektir.

Hiçbir küçük işletme, bu türden kötü bir ilk izlenimin bir müşteri etkileşimini kirletmesine izin vermemelidir. Küçük işletmeler için sosyal medyanın dijital pazarlama araç kitinin önemli bir parçası olmasının ana nedeni budur.

Küçük İşletme İçin Hangi Sosyal Medya Platformu En İyidir?

Daha iyi bir soru "hangi sosyal medya platformu sizin için en iyisidir?" olacaktır. Her işletmenin her platformda olması gerekmez. Hangi platformları hedeflemeniz gerektiğini öğrenirken, ilk adımınız müşteri tabanınızı karakterize edecek şekilde bazı araştırmalar geliştirmektir;  iş sayfalarınız için hangi sosyal medya platformlarını kullanmak istiyorsunuz?

Facebook başlamak için iyi bir yer. Facebook, dünya nüfusunun %20'sinden fazlası tarafından kullanılır.

Listemizin yanında Twitter da var. Web Tasarım ve dijital pazarlama ajansı olarak müşterilerimizin çoğu Twitter'da faal durumdadır. Üniversite diplomasına sahip yetişkinlerin yaklaşık üçte biri, Twitter kullanıyor (lise diplomasına sahip olanlar veya daha az olanların beşte birinden azı Twitter'da.

İdeal müşteriniz, bu ağları başkaları lehine kullanmaktan kaçınabilir. Örneğin, gençlerin tam üçte biri Instagram'ı en önemli sosyal ağ olarak görüyor. Yetişkinler için, Instagram kadınlar erkeklerden daha fazla kullanma eğiliminde (sırasıyla %38 ila %26), ancak işiniz genellikle kadınlara hitap ediyorsa, Pinterest'te kendinizi tanıtmak isteyeceksiniz.

Bu, kapsamlı bir liste değildir. Linkedin'de bir başarı elde edebilirsiniz (yaklaşık 100 milyon aktif aylık kullanıcı, neredeyse üçte iki erkek ve çoğunlukla iş dünyasında.)

Küçük İşletmeler Sosyal Medyaya Nasıl Başlayabilir?

Yukarıda, boş bir sosyal medya profili bulmak ne kadar rahatsızlık verici olduğunu ve bu ilk izlenimin ne kadar zararlı olabileceğini belirttik. Bir sosyal medya profilini canlı yayınlamadan önce yapmanız gereken ilk şey, onu önden yüklemektir. Fotoğraf albümleri, yayınlar, paylaşımlar veya başka içerik, profilinizi etkileyebilir, böylece bir gün bile olsa canlı görünür.

Diğer medya türlerini de kullanmalısınız. Üretmek daha uzun sürerler ve işleri daha zorlar, ancak videolar, bilgi grafikleri ve diğer medyanın sosyal medyada diğer yayın türlerine göre daha fazla istekli olması muhtemeldir. İçeriğiniz ne kadar çekici olursa, insanların işletmenizin geri kalanıyla ne kadar meşgul olmasını bekleyebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır? için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: sosyal medya dijital pazarlama sosyal medya aracı küçük işletme

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar