Logo

Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlamanın 3 Basit Yolu


paylaş
Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlamanın 3 Basit Yolu

Küçük işletmelerin büyük işletmelere göre daha az personeli, daha az kaynağı ve genellikle daha düşük bütçeler var. Fakat şu bir gerçek ki insanlar hala küçük işletmelerden alışveriş yapmak istiyor. Küçük işletmelerin artık dijital devrimden yararlanma vakti geldi. Küçük işletme sahipleri için, içerik, SEO ve sosyal medya pazarlaması gibi maliyet etkin dijital pazarlama taktikleri hakkında daha fazla bilgi edinmeleri için  bu basit ama etkili 3 yöntemi yazmaya karar verdik. Tabi artık her işletmenin bir web sitesi olması gerektiğinden bahsetmiyoruz. Bunu artık bütün işletme sahipleri biliyor ve eminiz ki profesyonel bir web siteniz zaten var. Yoksa en kısa sürede bizimle iletişime geçerek ücretsiz web sitesi danışmanlığı alabilirsiniz.

1. İçerik

İnsanları web sitenize çekmek ister misiniz? Önce kaliteli içerik oluşturarak başlayın. Değerli içerik ilgi çekici web sitesi kopyalama ve yararlı blog makaleleri ile göz alıcı bilgi fotograflarına ve anlayışlı videolara kadar her şeyi içerir. Başlamak için ücretsiz WordPress blog şablonları kullanabilirsiniz. Evet, harika içerikler üretmek zaman alıyor ancak aynı zamanda birden fazla yolla ödeme yapıyor.

Kalite İçerik Yaratmanın Faydaları:

  • Müşterilerinize paylaşmak ve konuşmak için değerli bir şey yaparak sosyal medya etkileşiminizi artırabilir.
  • Ayrıca, arama sonuçlarında daha yüksek sıralamaya yardımcı olabilir. Google, yeni, alakalı ve kaliteli, uzun biçimli içeriği sever.
  • Güvenirliğini artırmak ve markanızı bir düşünce lideri olarak konumlandırmak için harika bir yoldur.
  • Potansiyel müşteriler yetiştirmeniz ve üretmenizde size yardımcı olur. Kişilere, özel içeriğe erişim karşılığında iletişim bilgilerini vermelerini isteyen bir açılış sayfası oluşturmayı deneyin (ör. E-kitaplar).

 

2. Organik SEO

Bazı işletmeler SEO'nun çok pahalı olduğu yanılsaması altında. Bunun ücretli arama için geçerli olabileceği gibi, web sitenizin organik olarak daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için de yapabileceğiniz birkaç adım var. Panik yapmayın, teknik bir sihirbaz olmanız gerekmez. Başlamak için tek ihtiyacınız olan şey biraz bilgi ve bazı yararlı ipuçları.

 

Organik SEO İpuçları:

  • İlk olarak web sitenizin SEO'yu durduğu haliyle değerlendirin. Bunu yapmak için bir Google Web Yöneticisi hesabı oluşturun. Tek yapmanız gereken kayıt olmanız, alan adınızı doğrulamanız ve ana hatlarıyla belirtilen adımları uygulamanız. Google, web sitenizin ele alması gereken SEO öğeleri hakkında size özel ipuçları vereceğiz.
  • Yeni içerik oluştururken Google'ın istediği tüm meta verileri doldurduğunuzdan emin olun. Unutulmaması gereken bir nokta var: Google arama örümcekleri yalnızca kelimeleri okuyabilir ve anlayabilir, bu nedenle resimlerinize de meta açıklamalar eklemek önemlidir.
  • Google şu anda daha uzun kuyruk anahtar kelimeleri arıyor ve yerini alıyor. Web sitenizin her bir sayfasında belirli bir tema veya konunun olması gerekir. Unutmayın: cezalandırılacağından sayfalarınızı anahtar kelimelerle doldurmayın.
  • Google ayrıntılı içerik tercih etmeyi tercih eder ve 1,500 ila 2,000 kelime uzunluğundaki yayınların buna göre ödüllendirildiğini belirtmiştir. Bununla birlikte, kalite daima anahtardır.

 

3. Sosyal Medya

Sosyal medya, markalarının görünürlüğünü artırmak isteyen küçük işletmeler için şarttır. Müşterilerinizle bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Doğru şekilde kullanılırsa, satın almayı engelleyebilecek herhangi bir soruna ya da sorunuza anında cevap vermenize izin veren etkin bir müşteri hizmetleri aracı olabilir.

 

Sosyal Medya İpuçları:

    • Sosyal medya sitelerinizi akıllıca seçin. Küçük işletmeler için birkaç seçkin sosyal medya kanalına konsantre olmak en iyisidir. Hepsini yönetme zamanınız olmayabilir. Kullanmanız gereken tek kanal, müşterilerinizin kullandığı kanallardır. Müşteri profilinizi düşünün. Facebook artık daha yaşlı bir kesime hitap ediyor. Instagram ve Twitter ise gençler tarafından tercih ediliyor. Seçiminizi bu tarz konulara göre yapabilirsiniz.
    • Ücretsiz analitikten yararlanın. LinkedIn, Facebook ve Twitter gibi önemli sosyal medya kanalları, yayınlarınızın ve sayfalarınızın nasıl performans gösterdiğinin hızlı ve anlaşılır bir özetini sunar.
    • Sektörünüzdeki önemli etkendiricilerle birlikte tanımlayın ve onlarla etkileşimde bulunun. Hedef, sonunda içeriğinizi paylaşmak için büyük bir sosyal medyaya sahip kişilerin olmasını sağlamaktır. Ancak öncelikle yapmanız gereken bir ilişki binası var - bir iyilik yapmaya veya içeriklerini paylaşmaya çalışın.

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

 

Etiketler: dijital pazarlama pazarlama araçları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar