İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar
Artık 1998 yılında değiliz. İzmir’in küçük bir ilçesinde bile işletmeler sadece güzel görünmenin dışında fazlasını yapabilen bir web sitesine ihtiyaç duyuyor. Web sitesi yaptırmaya karar veren insanlar web sitelerinin iyi mi kötü mü olduğunu sadece görünümüne bakarak karar vermemeli. Tabi ki web siteniz göze hoş gelmeli ama sadece iyi görünen bir web sitesi yeterli mi? İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar neler?
Web sitelerinin güzel görünmesinin yanında kullanılabilir, işlevsel ve çekici olması gerekir. Potansiyel müşterilere ve arama motorlarına açık bir hedef düşünülerek, izleyicilerin beklentilerini karşılayarak ve doğru bilgiyi sağlamalıdır. Ancak birçok tasarımcı bunu uygulamıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, en saygın tasarımcıların bazıları bile bu temel ilkeleri yerine getirememektedir. Türkiye’de kaliteli bir web sitesi tasarımcısı arıyorsanız, portföyleri incelerken, iyi ve kötü tasarım arasındaki farkı anlamak, sonuç verecek bir firma seçmenize yardımcı olacaktır .
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar
İyi Web Sitesi Tasarımı
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar: Herhangi bir web sitesinin temel amacı, bilgi sağlamaktır; bu, iyi bir web sitesinin verimli ve kolay bulunması gerektiği anlamına gelir. Ziyaretçiler, sitede bir şeyleri aramak zorunda kalmadan parmak uçlarında ihtiyaç duydukları her şeye sahip olmalıdır. Etkili, basit gezinim hayati önem taşır ve web sitesi tasarım sürecinin önemli bir parçasıdır, kullanıcıların neyi beklediklerini belirlemeli ve bunu temiz ve organize bir şekilde sunmalıdır.
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar dediğimizde iyi bir web sitesi, görsel çekicilik ve operasyonel verimlilik açısından doğru dengeyi sağlamalıdır ve bu daima markanızın ve mesajınızın bir yansıması olmalıdır. Tasarım endüstrinizi, şirketinizin kimliğini ve çevrimdışı konumlarınızın stilini (varsa) dikkate almalıdır. Bu, her şeyin tutarlı bir deneyim için birlikte çalışmasını sağlar. Müşterilere bekledikleri her şey verildiğinde sürtünme ortadan kalkar ve satış işlemi o kadar pürüzsüzleşir.
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar
Kötü Web Sitesi Tasarımı
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar ‘da kötü web siteleri, yüksek uçan animasyonlar ve diğer tantana bölümler üzerinde görünümü önde tutmata eğilimlidir. Bu canlı görselleri sevebilirsiniz, ancak kullanıcılarınız yavaş yükleme hızıyla karşılaşır ve bilgiye erişmeyi zorlaştırır. Bunun gibi web siteleri oluşturan tasarımcılar, navigasyon hakkında düşünmemiş ve son kullanıcı hakkında düşünmüyorlardır. Kullanıcılarınızın çoğu, yüksek hızlı, en üst düzey masaüstü bilgisayarları kullanmıyor ve bu gibi tasarımlar eski makinelerde veya akıllı telefonlarda iyi çalışmıyor. Yani, kötü web tasarımla işinizi kaybedersiniz.
Kaç sitenin kötü web tasarımına girdiğini görmek şaşırtıcıdır. 2017 yılındayız ve hala birçok kötü web sitesi var. Şunu unutmayın kullanılan renkler, yazı karakterleri, web sitenizin bölümlerinin oluşturulması her şey çevrimiçi pazarlama düşünülerek yapılmalıdır. En basitinden satın al butonu kırmızı renkte olduğu için insanların etkilenip bunu az kullanılacağını bilen bir web tasarım ajansı ile çalışmalısınız. Sosyal paylaşım sitelerinin kısa yollarının web sitelerine görünen yerlere konması gerektiğini bilen bir ajansla çalışmalısınız. Sadece görünüme değil size müşteri çekecek bir web sitesine sahip olmalısınız.
İyi ve Kötü Web Tasarımı Arasındaki Farklar yazımızı yorumlarınızı bırakabilirsiniz.