Logo

İşiniz İçin Çevrimiçi Topluluk Oluşturma


paylaş
İşiniz İçin Çevrimiçi Topluluk Oluşturma

Her gün,  SEO'da şeyler değişiyor. SEO'yla ilgili bir çalışma yapmıyorsanız artık zamanı geldi. Çevresinde bir çevrimiçi topluluk inşa ederek tüm parçaları kullanarak daha iyi bir şirket kurmanın büyük resme entegre etmenin bir yolu var: İşiniz İçin Çevrimiçi Topluluk Oluşturma

Şirketiniz çevresinde bir topluluk oluşturmanın bir çok faydası var, ancak birkaç tane seçmek zorunda kaldık:

  1. Google'ın algoritmalarına girmenize yardımcı olur. Çevrimiçi

    bir topluluk kurmak, Google'ın algoritmalarında en iyi yollardan biridir. Sürekli olarak algoritmayı takip ediyorsanız, gücünüzü bir sonraki adımda Google'a harcıyorsunuz demektir. İşletmenizin etrafında bir topluluk kuruyorsanız, odağı ait olduğu yere yerleştiriyorsunuz: işinizde. Güçlü şirket ve marka oluştururken günümüzde Google önemli bir yere sahip.
  2. İşinize eşitlik ve değer
 katacaktır. İşiniz İçin Çevrimiçi Topluluk Oluşturma; müşterilerinize kaliteli içerik ve kaynak oluşturma, ürün veya hizmetlerinizi geliştirme, sistem ve süreçlerinizi geliştirme gibi daha iyi hizmetler sunmak için bir sürü şey yapmanız gerekir. Bunları yapmak işinize eşitlik ve değer katmakta ve doğru müşterileri topluluğa çekmektedir.
  3. İçerik bu amaca yardımcı olacaktır

    Etrafınızda topluluk oluşturma sadece sosyal medya hesaplarınızın bulunması anlamına gelmiyor. Topluluk oluşturma hakkında stratejik olduğunuzda, sizi hedefleri belirlemenizi ve çabalarınızın arkasında sağlam bir amaç koymaya zorlar.
 İçerik oluşturarak da kendinize bir çevre oluşturursunuz.
  4. Dikkatli olmanıza yardımcı
 olacaktır. Bir topluluk oluşturma süreci için kararlıysanız, kendini keşfetmenin büyük bir kısmını yapacaksınız (ki bu çoğu kez rahatsızlık verebilir). Bu süreç boyunca, neyi sevdiğinizi, ne yapmaktan hoşlandığınızı ve rekabet arasında öne çıkmanıza yardımcı olan şeyleri belirleyeceksiniz.
  5. Odak noktası hedeflere değil araçlara odaklanacaktır. Çevrimiçi bir topluluk kurmak kabaca yapılacak şeyler değildir. SEO, sosyal medya, içerik pazarlama, e-posta pazarlaması ve diğer önemli şeyler gibi (zor iş ve tutku gibi) araçların sorunsuz entegrasyonu sağlanmalıdır. Ancak araçların etkili olabilmesi için, tüm işinizin hedeflerine dayanan bir strateji ile yönlendirilmesi gerekir.

İster sıfırdan bir topluluk kuruyor olun, ister mevcut olanı büyütmek için çalışıyor olun, topluluğunuzun sörf yapmasını sağlamak veya zaten sahip olduklarınızı optimize etmek ve bunlardan istifade etmek için bu işlemi kullanabilirsiniz.

İş hedeflerinizi tanımlayın

Hedeflerinizi düşünerek başlayın. Burada odaklanmak istediğiniz şey, yalnızca SEO, sosyal medya, içerik veya pazarlama için değil , tüm işletmeniz için hedefleri tanımlamaktır. Şirketinizle yapmak istediğiniz şeyin tümüne odaklanın.

İş hedeflerini tanımlamak için yalnızca bir grup hedef yazmaktan daha fazla şey olduğunu unutmayın. Bunu yapmadan önce şunu düşünün:

  1. Şirketinizi benzersiz kılan nedir?

    Özellikle yeni bir iş konumunda olduğunuzda (ancak eski olanlarla olduğu gibi), herkesin sizin müşteriniz olmasını istediğiniz gibi hissetmek kolaydır. Ama gerçek şu ki, gerçekte ihtiyacınız olan şey doğru müşteridir.
  2. Neden umurunuzda?


    İşiniz için hissettiğiniz tutku yalnızca önemli bir ayrımcılık değil aynı zamanda hikayenizin bir parçasıdır ve paradan çok daha motive edilmiştir. Bu emici arka cebinde tutun. Buna ihtiyacın olacak.

  3. Ne yapmak istiyorsunuz?

    Şirketiniz için vizyonunuz nedir? Altı ay, on sekiz ay ve üç ila beş yıl düşünün. Gerçekten yapmak istediğin şey nedir? Bunlardan bazılarını hayal edin ve bir liste hazırlayın. Şu anda ufukta olan şeyleri yazmak isteyebilirsiniz. Büyük değişiklikler, olaylar, ürün tanıtımları, böyle şeyler. Bu, kısa ve uzun vadede işletmeniz için sahip olduğunuz hedefleri belirlemeye başlamanıza yardımcı olacaktır.
  4. Kimin için inşa etmek istiyorsun?

    Bu, müşterinizin gerçekte olduğu hakkında gerçekten netleştiğiniz kısımdır. Korkuları, endişeleri ve güçlükleri neler? Çözmek istedikleri sorunlar (büyük ve küçük) nedir? Onlarla konuşun. Anket yapın. Onlara sorun.

    Kitlenizi gruplar halinde düzenleyin.

    Unutmayın ki web'deki her kişi sizin müşteri değildir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

İşiniz İçin Çevrimiçi Topluluk Oluşturma yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar