Logo

İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır?


paylaş
İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Etkili bir e-ticaret ürün sayfası, kitlenin dikkatini çeker ve onları ödeyen müşterilere dönüştürmeye zorlar. Web sitenize istediğiniz kadar içerik veya ürün açıklamsı ekleyin, insanlar bundan etkilenerek sizinle iş yapmadığı sürece bu yaptığınız çalışmanın hiçbir faydası olmayacaktır. Peki, İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır?

E-ticaret şirketlerinin çoğu, bir ürün sayfasının, her ürün için ayrıntılı açıklamalar içeren yüksek çözünürlüklü resimlerle ilgili olduğuna inanıyor.

Bunlar dikkate alınması gereken önemli alanlar olmasına rağmen, oyunun sizin için kazanılması için ihtiyaç duyulan tek unsur olduğunu düşünmek biraz basit kaçıyor.

Bu yazıda, bir ürün sayfasını ziyaretçiler için büyüleyici kılan unsurları tartışacağız. Ürün sayfalarınızda yapmayı düşünmeniz gereken şeyleri rekabetten öne çıkacak şekilde ayrıntılı olarak tartışacağız.

İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Ürün URL'leri öncelik olmalıdır

Başlamak için kritik önem taşıyan ancak çoğunlukla ihmal edilen bir konu: ürün URL'lerini optimize etme. Maalesef, URL'yi bir ürün sayfasının parçası olarak görmeyen onlarca e-ticaret mağazası biliyoruz.

Bu hayati gerçeği göz ardı etmek, özellikle organik aramalar açısından tıklama oranınızı ciddi şekilde engelleyebilir.

Bir ziyaretçinin çevrimiçi olarak bir ürün satın almaya karar vermesi için internette tam anlamıyla binlerce seçenek vardır. Memnun kaldığı seçenekler içinden birini seçecektir.

Verdiğiniz URL'ler doğrudan ürün sayfasını işaret etmeli. Birisi bir erkek gömleği arıyorsa Google'a erkek gömleği yazdığında çıkan seçeneklerden URL'sinde erkek gömleği yazanı tıklayacaktır.

 

İpucu:  SEO dostu URL'ler sadece arama motorlarında daha iyi sıralamalar vereceğinden önemli değildir. Alıcıların farkındalık aşamasına ilişkin temel soruları da yanıtlarlar.

Ürün başlıklarını dikkatlice düşünün

Başlıklarınız SEO dostu olmalı, ancak SEO dostu başlıklarla aşırı derecede optimize edilmiş başlık etiketleri arasında çok ince bir çizgi var.

Çekici başlıklar önemli ölçüde tıklama sayısını artırabilir.

Örneğin  "iş planı danışmanı" arıyorsanız ve gördüğünüz tek şey temelde aynı şeyi ifade eden farklı anahtar kelimelerle yüklü bir başlık. Şimdi, bunu potansiyel alıcıları ve arama motorlarını memnun edecek doğru anahtar kelimelere sahip başka bir sayfayla karşılaştırın. Hangi sayfa başlığını tıklarsın?

Birincisini seçmemin nedeni, mesajının açık olması ve aradığımız şeyle tamamen alakalı olmasıdır.

Dolayısıyla, ürün sayfası, kitlenin aradığı olası tüm anahtar kelimelerle doluysa, gerçekten tıklanma şansınızı azaltırsınız demektir.

İpucu : Başlıklar arama motorları için önemlidir, ancak hedef kitleniz için aynı derecede önemlidir. Ürün sayfanızın başlığının iyi düşünülmüş, alakalı olduğundan ve eksiksiz iletiyi en fazla 65 karakterden oluştuğundan emin olun.

İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır?

Her zaman yüksek çözünürlüklü resimleri kullanın

Bir web sitesinin görüntü bölümü, bir ürün sayfasının en önemli bölümlerinden biridir, zira ziyaretçilerin dikkatini çekmektedir (iyi yapılandırılmış olması şartıyla).

Ürün görüntüsünüz ne kadar net olursa ziyaretçilere ne kadar çok ilgi uyandırırsınız. Bir ziyaretçinin, aslında parasını harcamak istediği şey olduğundan emin olmak için bir ürünün imajını aramalı.

Ürün sayfalarındaki görüntülere gelince, aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurmalısınız:

Görüntü boyutu

Yüksek çözünürlük söz konusu olduğunda, sadece görüntü kalitesini değil, aynı zamanda görüntü boyutunu da kastediyoruz. Görüntü, kullanıcıların ürün ayrıntılarını kolayca görmelerini ve kapının önünden aldığında ne gibi görüneceğini anlamalarına olanak tanıyan bir boyutta olmalıdır.

Çok küçük veya çok büyük (ekrana sığmayan şekilde) görüntüler kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir ve böylece sayfadan ayrılmalarına neden olabilir.

Yapılması gereken en iyi şey, aynı boyuttaki görüntüleri kullanmak ve web sitesi ziyaretçilerinin ayrıntılara daha yakından bakmak için büyütülmesini sağlamaktır.

57083c5d750753.84620884.jpg

 

Birden fazla açı

Kullanıcıların ürünlerinizi almasını isterseniz, onlara bunu yapmak için ihtiyaç duydukları tüm ürün ayrıntılarını vererek bir satın alma kararı vermeye teşvik edin. Normal görüntüler iki boyutludur. Ancak, ürünlerinizin fotoğraflarını birden fazla açıdan çekerseniz, potansiyel müşterilerinize, ürünlerinizin neredeyse üç boyutlu görüntüler olarak sunularak kişilere görünüşü hakkında daha gerçekçi bir bilgi verebilirsiniz.

Cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar veya tabletler gibi elektronik ürünler için ziyaretçilere birden fazla açı göstermek önemlidir; böylece bir ürün ne kadar uzun veya geniş, nasıl yakın görünüyor ve elinde nasıl görüneceğini ve hissedeceğini anlayabiliyorlar.

Bir moda markanız varsa, aynı görünümde farklı model elbiselerini de deneyin. Bu, ziyaretçinin sitenizden satın aldıysanız bakacağı elbiseyle nasıl görüneceğini hayal etmeyi kolaylaştıracaktır.

İpucu : Ürün sayfalarınızı optimize ettiğinizde, ürün görüntülerinin yüksek kaliteli ve farklı açılarda olmasına dikkat edin. Bu, ziyaretçilerin yalnızca ürünlerinizin neye benzediğini görmelerini değil, aynı zamanda neredeyse kendilerini nasıl hissettiklerini anlamalarını sağlayacak ve bu sayede ödeme yapan müşterilere dönüşme ihtimalini artıracaktır.

Ürün videoları

Bu basit ve e-ticaret dünyasında gittikçe önem kazanıyor. Beğenip beğenmeme, videolar hızlı satışlar için harikalar yaratabilir.

Ürün açıklamaları ile yaratıcı ol

Ürün sayfası açıklaması iki açıdan önemlidir. Birincisi, SEO ile size yardımcı olur. Benzersiz, kaliteli ve anahtar kelime odaklı ürün açıklamaları sayesinde, ürünle alakalı anahtar kelimeler için arama motorları aracılığıyla sıralama yapma şansınız yüksek olur. İkincisi, iyi yazılmış ürün açıklamaları ziyaretçileri etkileyebilir ve ödeme yapan müşterilere dönüşmesini teşvik edebilir.

Binlerce ürünü içeren bir web siteniz varsa, ortak zorluk benzersiz ve yüksek kaliteli ürün açıklamaları yazmaktır. Bu meydan okumanın üstesinden gelmek sinir bozucu olabilir, ancak bunu yapmanız gerekir veya önemli miktarda potansiyel trafikte (ve müşterilere ödeme yaparak) kaybedebilirsiniz.

Hedef kitleniz açıklama bölümünde yüzlerce kelimeyi okuyabilse bile, tavsiyem yalnızca 60 ila 80 kelimeyi göstermek ve geri kalanını "daha" altına gizlemektir.

İpuccu : Aşağıda, e-ticaret web siteniz için ürün açıklaması oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç şey var:

  • Kullanıcıların ödeme yapan müşterilere dönüşmesine izin veren benzersiz ve ilgi çekici ürün açıklamaları oluşturmanız gerekir.
  •  Bunu yaparken dönüşüm oranlarını öldürecek  üreticilerin web sitelerinden ürün açıklamaları kopyalamayın.
  • Her ürün için ürün açıklaması oluşturma konusunda zaman ayırın ya da size yardımcı olacak yetenekli birileri serbest çalışan bir proje bazında kiralayın. Kaliteyi kontrol altında tutmayı unutmayın.

Bunlar yalnızca SEO dostu değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimini geliştiren ürün açıklamaları oluştururken göz önünde bulundurulması gereken birkaç fikir.

Kullanıcı yorumları

E-ticaret sektöründe incelemelere ilişkin iki farklı zihniyet vardır.

Bir görüş, çoğu kişi yorumları gerçekten bırakmadığı ve boş bir inceleme sayfasının çekici olmadığı ürün sayfasında bir inceleme bölümünün olmaması gerektiği şeklindedir.

Öte yandan, bazıları sayfaya fazladan benzersiz bir içerik sağlayacak bir kullanıcı inceleme sayfası gerektiğine inanıyor.

İncelemeler için aşağıdaki gibi bir strateji kullanmalısınız:

  • Mutlu müşterilerinize bir e-posta gönderin ve ürün sayfanızda satın alma işlemleriyle ilgili gerçek bir yorum bırakmak istiyorsanız onlara % 10-20 indirim teklif edin.
  • Başka bir fikir, incelemeleri, alıcıları web sitenizdeki farklı ürün sayfalarında bulunan incelemeleri kendilerine fayda sağlayacak şekilde bırakmaya teşvik edecek bir şekilde gameleştirmektir.

 

Sosyal paylaşım düğmelerinizi unutmayın

Ürün sayfalarınızda öne çıkan ve kullanımı kolay sosyal paylaşım düğmelerine sahip olmak, kullanıcıları ürünleri sosyal çevreleriyle paylaşmaya teşvik eder. Bu yalnızca sayılarınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda bu etkinlikten dönen sosyal trafik, web siteniz için daha fazla dönüşüm getirebilir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

İşe Dönüşen Ürün Sayfası İçeriği Nasıl Hazırlanır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: e-ticaret ürün sayfası hazırlama e-ticaret seo e-ticaret sitesi içerik oluşturma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar