Logo

İnternet İçeriklerinde İdeal Uzunluk


paylaş
İnternet İçeriklerinde İdeal Uzunluk

Bazen bir e-posta gönderirken veya Tweet atarken "Çok mu uzun yazdım acaba?" diye düşünürüz. İnternet İçeriklerinde İdeal Uzunluk ne olmalı? Özellikle sosyal medya üzerinde duracağımız bu yazı sizlere sosyal medya paylaşımlarında güzel fikirler verecektir.

Bir Tweet'in ideal uzunluğu 100 karakterdir.

Amerika'nın önde gelen firmalarından biri olan Buddy Media İnternet İçeriklerinde İdeal Uzunluk ve tweet uzunluğu hakkında bir araştırma yaptı. 100 karakterin bir tweet için ideal olduğunu saptadılar. Yaratıcılık kısıtlamaları sever ve basitlik bizim özümüzdendir. Tweetler 140 karakterle sınırlandırılmıştır, bu nedenle mobil metin mesajlarıyla bile her yerde kolayca okunabilirler. Buddy Media tarafından yayınlanan son raporda ortaya  100 karakterden daha kısa Tweetlerin % 17 daha yüksek okunma oranı elde edilmiştir.

Facebook mesajının uzunluğu 40 karakterden az olmalı.

Kırık karakter çok fazla değil. (Bu cümle bile 26 karakter)

Facebook üzerinde yapılan araştırmalara göre 40 karakterin ideal düzeyde olduğu tespit edildi. 40 karakterle yazılan mesajların %86 daha fazla okunduğu ve etkileşim aldığı görüldü. 80 karaktere kadar olan uzunluktaki paylaşımların ise %66 daha yüksek getiri sağladığı ortaya çıktı.

Yıllardır yapılan birçok araştırma kısa paylaşımların daha iyi sonuçlar getirdiğiniz gösteriyor. Tabi ki bütün paylaşımlarımız tam 40 karakter olacak diye bir kural yok ancak 80 karakter ve altında yazabildiğimiz sürece paylaşımlarımızdan daha iyi sonuçlar alabiliriz.

Google+ başlığı en fazla 60 karakter olmalı.

Yazılarınızın Google + 'da okunabilirliğini ve görünümünü en üst düzeye çıkarmak için, metninizi tek bir satırda tutmak isteyebilirsiniz. Amerikalı Copyblogger ve Demian Farnworth firması Google+ kırılma noktasını okudu  ve başlıkları 60 karakteri geçmemesi gerektiğini buldu.

Eğer 60 karakterli bir cümle yetmiyorsa görünen üç cümle içinden biri mutlaka dikkat çekici olmalı. İnsanlar o cümleyi gördüklerinde yazınızı okumak istemeli.

Bir başlığın ideal uzunluğu 6 kelimedir.

Yazımızın başlığını gördüğünüzde ne kadarını okudunuz? 4 kelime olduğu için hepsini okuma olasılığınız yüksek.

Tüm başlığınızın okunması olasılığını en üst düzeye çıkarmak istiyorsanız, başlığınızı altı kelimeyle sınırlayın.

Elbette altı kelimelik manşetler nadirdir (yazmak zor!). Başlıklarınızı altı kelimeyle kısaltamıyorsanız, başlığınızın nasıl okunduğunun farkında olabilirsiniz ve buna göre ayarlayabilirsiniz.

Bir blog yayının ideal uzunluğu 7 dakika, 1600 kelime.

Okuyucular uzun makaleye ne kadar dayanabilir? Ne kadarını gerçekten dikkatle okuyabilirler?

İdeal blog yazısı insanların tamamını okuyabildiği blog yazısıdır. Araştırmalara göre bu süre 7 dakikadır. Bu sayıya ulaşabilmek için,  her yayın için harcanan ortalama toplam saniye sayısını ölçmüş ve bunu yayın uzunluğuyla karşılaştırmıştır. Tüm orta mesajlar, okumanın ne kadar süreceği konusunda bir zaman imzasıyla işaretlenir. Analizlerini kısa yayınların yoğunluğuna göre ayarladıktan sonra (genel olarak mesajların% 74'ü 3 dakikanın altında ve% 94'ü 6 dakikanın altında) sonuca vardılar.

Ve kelime sayısı açısından, 7 dakikalık okuma  1.600 kelimeye denk geliyor.

Bir paragrafın ideal genişliği 40-55 karakterdir.

  • İçerik genişliği basitlik veya karmaşıklık görüntüsü verebilir
  • İçerik genişliği okuyucu anlayışını en üst düzeye çıkarmanın anahtarıdır

Bu anlamda ideal paragraf uzunluğu, okuyucuya basit görünür ve kolay okunmaya izin verir. Satır başına kırk ve 55 karakter, yaklaşık 8 ila 11 kelime anlamına gelir.

Bir e-posta konu satırının ideal uzunluğu 28-39 karakter arasıdır.

Yapılan araştırmalar e-postaların konu başlıklarının uzunluğunun tıklamaları çok fazla etkilemediğini gösteriyor. Ancak en ideal olan aralığı öğrenmek isterseniz 28-39 karakter arası olduğu araştırmalara göre belirlenmiş.

  • 4-15 karakter:% 15,2 açık; % 3.1 tıklama
  • 16-27 karakter:% 11.6 açık; % 3.8 tıklama
  • 28-39 karakter:% 12.2 açık; % 4 tıklama
  • 40-50 karakter:% 11,9 açık; % 2.8 tıklama
  • 51+ karakter:% 10.4 açık; % 1.8 tıklama

Gördüğünüz gibi arada çok büyük farklar yok ancak en iyi sonucu 28-39 karakter uzunluğunun sağladığını görüyoruz.

E-posta pazarlamacılığında genel kural konu satırını 50 karakterden az tutmaktır.

Videolar için ideal uzunluk 18 dakikadır.

Dikkat süresi hakkında yapılan bilimsel çalışmalarda bir video süresinin 10-18 dakika arasında olması gerektiğini gösteriyor. Bu süre uzadıkça insanların dikkati dağılacak ve videoyu bırakarak çıkacaklardır.

Haftanın üç günü, haftada üç gün 50 dakikalık derslere girenlere; haftada bir gün, üç saat boyunca girenlerden daha fazla bilgi getirdiğini gözlemleyerek bunu lisansüstü öğrencilere test ettiler.

 

 

Etiketler: internet içeriklerinde ideal uzunluk seo uyumlu içerik içerik yazma metodları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar