Google AdWords Mü Yandex Mi?
Günümüzde arama motoru reklamları büyük önem taşıyor. Dijital pazarlama seçenekleri içinde size en çok kazandıracak yöntemdir. Google her zaman önde olsa bazen firmaların aklı karışabiliyor ve Google AdWords Mü Yandex Mi? diye sorma gereği hissediyor. Sonuçta ülkemizde kullanılan tek arama motoru Google değil.
Önemli olan sizin için en iyi seçeneği bulmanızdır. Google AdWords Mü Yandex Mi?
Google Reklamları:
Google AdWords Mü Yandex Mi? araştırmamıza Google AdWords reklamları ile başlayalım.
Bundan 2-3 yıl önce Google tek başına şampiyonken 2015 yılında Yandex ile Google’ın Türkiye’de kullanım oranı %90’ın altına indi. Google aslında sadece Türkiye’de değil dünya ortalamasında da bir gerileme yaşıyor. Özellikle Çin ve Rusya gibi büyük ülkeler Amerika’ya bağlı bir arama motoru olduğu için Google kullanımından vazgeçmeye başladı.
Tabi ki bu Google’ın hala birinci sırada olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Google AdWords, birçok küçük ve orta ölçekli işletme için harikalar yarattı. Genellikle oldukça ucuz olan uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ve niş terimleriyle reklam yayınlamayı tercih eden küçük ve orta ölçekli işletmeler için özellikle iyi çalışıyor. Adwords platformu son derece sezgiseldir ve Yandex’in sağlamadığı araçlar ve bilgiler sunar.
Yandex Reklamları:
Google AdWords Mü Yandex Mi? sorusuna Yandex’le devam edelim.
Yandex son zamanlarda ülkemizde yaptığı reklam çalışmaları ile kendini tanıtmayı başardı. Yandex, bu çalışmalarını sadece ülkemizde değil, bütün dünyada arttırmış durumda. Bu çalışmaların Yandex’in ülkemizdeki kullanım oranını %7.30’dan %8.46’ya kadar arttırdığını görebiliyoruz.
Google’ın %90’ların altına düşmesi az görünebilir ancak bu gelecek için bir işaret olabilir.
Sonuç
Peki tüm bu bilgilerden Google AdWords Mü Yandex Mi? sorusu hakkında nasıl bir cevap vereceğiz. Google AdWords seçimi bariz ortada görünüyor. Ancak Google’ın yaşadığı düşüş ve Yandex’in kullanım oranının artması bize Yandex ve Bing gibi farklı arama motorlarını da göz önünde bulundurmamız gerektiğini gösteriyor.
Google dışındaki arama motorlarından da toplam ziyaretçi sayınızın %30 kadarının gelmesi lazım. Eğer bu oran yoksa Yandex’e de reklam vererek müşteri sayısını arttırabilirsiniz.
Yandex daha düşük tıklama başına maliyetli olduğu için arama çalışmalarınızı en üst düzeye çıkarmanıza ve daha az rekabete yardımcı olacaktır. “Düşük maliyetli” bir seçenek arayan kullanıcılar sizin için doğru seçim olabilir.
Google AdWords Mü Yandex Mi? sorusunu cevaplayacak olan sizsiniz. Bütçenize ve ihtiyaçlarınıza göre karar verebilirsiniz. iki arama motorunun da artıları ve eksileri var. İsterseniz birini seçin isterseniz her ikisini de belirli oranlarda yatırım yapın.
Karar veremiyorsanız bizimle iletişime geçerek destek alabilirsiniz.
Google AdWords Reklam Verme ve Yandex reklam çalışmalarında yardıma mı ihtiyacınız var? Medanis Bilişim AŞ Google AdWords sertifikalı ekibiyle size en karlı reklam kampanyalarını hazırlayabilir. Hedefimiz size mümkün olduğunca az reklam gideri çıkmasını sağlayarak, çok fazla kar etmenizi sağlamak olacaktır.
Yazımıza yorum bırakarak yazımızın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz. Sizce Google AdWords Mü Yandex Mi?