Google AdWords veya tıklama başı ücretli farklı bir arama motoruna reklam vermek başta kolay görünebilir. Ancak gözden kaçan küçük bir ayrıntı size binlerce liraya mal olabilir. Anahtar kelimelerin bulunması, negatif kelimelerin eklenmesi gibi birçok ayrıntıya dikkat etmeniz gerekir. Bu yüzden AdWords için uzman birisiye çalışmak en doğrusu olacaktır. Peki, Google AdWords İçin Reklam Ajansı Nasıl Seçilir?

Başarı için doğru yol var mı?

Google AdWords kampanyalarını ilk etapta çalıştırmanızın nedeni, belirli iş sonuçlarına ulaşmanız gerektiğidir. Gerçekten en doğru yol bu mu?

Dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar:

  • Hedef arama nişiniz çok küçük veya hiç kimsenin ürünü aramadığı kadar yeni.
  • Rekabetçi manzarayı değerlendirmediniz
  • Web siteniz, gönderdiğiniz trafiği etkili bir şekilde kullanmaya hazır değil

Gerçekten beklentileri belirlemek önemlidir. Örneğin, ayda birkaç büyük otomobil sigortası işi kapmaya çalışıyorsanız, hem bu işten anlayan iyi bir reklamcıya hem de paraya ihtiyacınız olacak.

 

Ne tür bir çalışma ilişkisi istiyorsun?

Bizim tecrübelerimize göre, doğru kültürel uyumu bulmak işe alınırken göz önüne alınması gereken en önemli şeylerden biridir. Bir anlaşma kağıt üzerinde iyi görünse bile, aynı amaç doğrultusunda çalıştığınızdan emin olun. Size az paraya çok tıklama getirecek olan ajansı seçmelisiniz.

 

Ne için hazır olmalılar?

Aynı şekilde, bu soruna, düşünmekte olduğunuz ajanslardan doğru bir yanıt aldığınızdan emin olun. Tıpkı herhangi bir işe alım sürecinde olduğu gibi, davranışsal görüşme arkadaşınız olacak. Hızlı tepki ve yaratıcı enerjiye ihtiyaç var mı? Çalışmak zorunda kalacakları küstah veya talepkâr bir takım arkadaşınız var mı? Geçmişte bu tür durumlarda başarılı olduklarına dair örnekler isteyin.

Başarının kapsamını arayın

Ücretli aramadaki başarı, e-tabloları doldurmaktan çok daha fazlasını içerir; tamamıyla uyumlu ve işlevsel bir kullanıcı deneyimi oluşturmanız gerekir; bu, açılış sayfalarında, reklamlarda, dönüşüm oranı optimizasyonunda, veri analizinde ve satışlarda ciddi bir çalışma anlamına gelir. Her şeyin gerçekleşmesi için fikirler gerekir. Yeni bir projeye başlamadan önce şu soruları sorun:

  • Yeni reklam metnini nasıl oluşturacak?
  • Ajansınızdan yeni veya geliştirilmiş açılış sayfalarında ne tür bir girdi elde edeceksiniz? Onları yaratmak için kim sorumlu olacak?
  • Pazarlama iletileri veya site değişiklikleri söz konusu olduğunda en etkili iletişim ve sonuçlar için kurum içi paydaşlar ve dış ortaklar arasında hangi ilişkilerin geliştirilmesi gerekebilir?

SEO planlarınızı değiştirmeyi unutmayın, ya ücretli arama aynı alanda oynuyor ve ikisinin sorunsuz birlikte çalıştığından emin olmak isteyeceksiniz. Aynı zamanda bir SEO ortağı arıyorsanız, ikisini tek bir ajansa konsolide etmek çoğunlukla daha fazla ve daha iyi işbirliğine götürür.

Uzun vadeli düşünün

Son olarak, ama kesinlikle önemsiz değil, bir iki yıl içinde nerede olduğunuzu sormayı unutmayın ve bunu konuşmanın bir parçası yapın. İyi bir acente, gelecekte yer değiştirecek bir araçla yardım planında hazır olacak ve kesinlikle hesabınızı veya verilerinizi elinde tutmayacaktır.

Ölçek, uzun vadeli resmin de önemli bir parçasıdır. Zengin bir pazarda hızlı bir şekilde büyüyorsanız ve yakın gelecekte kampanyalarınızın ölçeğini iki katına, üç katına veya 10 katına çıkarmasını beklerseniz, niyetinizi paylaştığınızdan ve zaman geldiğinde hazırlanacak bir ortak bulacağınızdan emin olun.