Logo

Google AdWords Hataları


paylaş
Google AdWords Hataları

Google AdWords'u kullanmak her ne kadar kolay görünse de yapılan yanlış tercihler size pahalıya mal olabilir. Özellikle küçük işletmeler için Google AdWords yıllarca kullanıldığında büyük reklam giderlerine denk gelebilir. Bizim işimiz en az harcamayla reklamlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilmek. AdWords reklamlarında en çok yapılan Google AdWords Hataları :

Birden çok AdWords hesabı çalıştırmak: Bu bazen unutkanlıktan bazen de önemsiz olduğu düşünüldüğünden yapılan Google AdWords Hataları 'ndan birisi. Bir firmanın bir tane AdWords hesabı olmalıdır. Aynı anda çalışan birden fazla hesap yüzünden tıklama başı maliyet artabilir. Google hesaplarınızı karıştırıp paranız boşa gidebilir.

Çok geniş anahtar kelimeler kullanmak: Google AdWords Hataları içinden en sık rastlanan durumlardan birisi budur. Anahtar kelimeleriniz geniş olarak ayarlanırsa, sizin sattığınız üründen başka ürünleri arayan müşterileri de çekmiş olursunuz. Tıklama başına para ödediğiniz için bu boş yere para harcadığınız anlamına gelir. Anahtar kelimeleri mümkün olduğunca sattığınız ürüne veya sektöre odaklı olarak belirlemelisiniz. X marka ceket satıyorsanız sadece ceket anahtar kelimesini kullanmak doğru olmayacaktır. Reklamlarda x marka ceket anahtar kelimesini kullanmalısınız.

Google AdWords Hataları 'ndan biri de negatif anahtar kelimelerin olmaması: Henüz negatif kelime oluşturmadıysanız yanlış yoldasınız demektir. Geniş anahtar kelimelerden kurtulmanın yolu negatif kelimeleri eklemektir. Bunu kastetmek istemiyorum anlamına gelir. Negatif kelimeler kullanılmazsa boş yere birçok reklam gideri ödersiniz. Bir firmanın negatif anahtar kelime yokken ödediği parayla negatif kelimeler kullanıldıktan sonra ödediği reklam ücreti yarı yarıya düşebiliyor.

Düşük kalite puanlı anahtar kelimeler: Google AdWords Hataları içinde gözden genelde kaçan bir maddedir. Google her bir anahtar kelimeye 1-10 arasında kalite puanı verir. Anahtar kelime puanı ne kadar düşükse ödeyeceğiniz para o kadar yüksek olur. Bütün anahtar kelimelerin 1-2 puanlık olursa fazla reklam gideriniz olabilir. Bunun yerine en azından birkaç tane 1-2 puanlık reklam silerek yerine 3-5 puan aralığında da anahtar kelime kullanabilirsiniz.

Verimsiz açılış sayfaları:  Google AdWords Hataları 'ndan biri de budur. Birisi reklamınızı gördü ve dikkatini çekerek tıkladı. Siz bunun parasını yani tıklama başına maliyeti ödemiş oldunuz. Bu kişi web sitenize geldi. Ana sayfanız gerçekten reklamlarınızda sunduğunuz hizmeti veriyor mu? İnsanlar aradıklarını bulabiliyor mu? Harekete geçirici açık mesajlarınız var mı? (nasıl sipariş verebilirsiniz, telefon, e-mail, sipariş formu vb.)

Bu Google AdWords Hataları reklam verirken birçok ayrıntının önemli olduğunu gösteriyor. AdWords reklamlarında mutlaka profesyonel ve Google AdWords sertifikası olan bir ajansla çalışmalısınız. Google AdWords doğru kullanıldığı sürece verimli olur. Seçeceğiniz ajans reklamlarda kendi parasını harcıyor gibi dikkatli seçimler yapmalı.

Medanis Bilişim AŞ olarak Google AdWords Sertifikalı ekibimizle firmanızın reklamları konusunda yardımcı olabiliriz. Google AdWords'ten en iyi verimi almanızı sağlayabiliriz.

Etiketler: google adwords hataları adwords google hatası

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar