Logo

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız?


paylaş
Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız?

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız? sorusu biraz garip gelebilir. Müşteriler web sitesine geliyor ya tutmak da ne demek diyebilirsiniz. Emlak web sitenize gelen müşteriler sitenizde birkaç saniye kalarak hemen çıkıp gidiyorlarsa gelen ziyaretçilerin size hiçbir yararı olmayacaktır. Web sitenize gelen ziyaretçilerin web sitenizde dolaşması ve web sitenizi arkadaşlarına önermesi, onlarla paylaşması gerekir.

Bunları yapmıyorlarsa, web siteniz yeterince ziyaretçi tutmuyor demektir ve muhtemelen biraz yardıma ihtiyaç duyar. Neyse ki sizinle birlikte çalıştık ve binlerce emlak web sitesini analiz ettik ve sizin gibi emlak uzmanlarının bu önemli müşteri tutma unsurunu anlamalarına yardımcı olmaya karar verdik.

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız?

Web sitenizde herhangi bir değişiklik yapmadan önce web sitenizin ziyaretçi tuttuğunu nasıl ölçtüğünüzü anlamak önemlidir. Bunu yapmanın en iyi yollarından birkaçı:

1) Google Analytics'i (veya diğer güçlü analitik programı kullanın)

Umarız zaten web sitenizde Google Analytics'i (nasıl kullanacağınızı bağlantıyı tıklayarak öğrenebilirsiniz.) kullanıyorsunuzdur. Değilse, mümkün olan en kısa sürede yüklenen, ya da başka bir analitik programını kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederiz.

Analitik programınızda, web sitenizin veya sitenizdeki belirli web sayfalarının müşteri tutup tutmadığını belirlemek için birkaç temel metriği aramak isteyeceksiniz.

Hemen Çıkma Oranı - Bu, web sitenizi yalnızca ziyaret ettikleri sayfayı görüntüledikten sonra bırakan ziyaretçilerin yüzdesini gösteren bir bölümdür. Web sitenize trafik gönderiyorsanız, bu oran veya daha yüksek bir şey çok pahalı olduğundan, %40-45'in üstündeki hemen çıkma oranları endişe kaynağıdır.

Ortalama Sitede Geçirilen Süre - Ziyaretçilerin web sitenizde harcadıkları ortalama süreyi gösteren bir bölüm. Bu istatistik, diğer bölümlerin tamamında olduğu gibi, sitenizdeki belirli web sayfalarının da bulunduğu sitede sayıların ortalama süresini görmek için incelenebilir. Site sayıları için ortalama süre olan hiçbir kriter yok. Ancak, amacınız bu ortalamanın olabildiğince yüksek olması olmalıdır.

Site Yerleşimi - Google Analytics'in en havalı araçlarından biri, ziyaretçilerin web sitenizi nerede tıkladıklarını gösteren yer paylaşım aracıdır. Bu, yapışkanlığın belirlenmesinde yardımcı olur, çünkü web sitenizdeki hangi düğmelerin veya gezinme seçeneklerinin ziyaretçi çekmediği veya değerli etkileşim oluşturmadığını size bildirebilir.

2) Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız? için kullanıcı testlerinden ve geribildirimden faydalanın

Verileri ve istatistikleri çok sevdiğimiz kadarıyla, her şeyin nesnel olmadığını anlıyoruz.  Araştırmak ya da daha iyisi, web sitenizdeki bir kişinin eylemini gözlemleme, size her yerde bulabileceğiniz en değerli bilgiyi sağlayabilir.

3) Dönüşümleri ölçün

Sıra buna geldiğinde, web sitenizin etkinliğini belirlemek için en iyi metrik, dönüşüm oranını belirtir. Dönüşüm oranlarınız, ziyaretçilerinizin web sitenizi yararlı bulup bulmamalarına ilişkin en iyi göstergelerden biridir ve rahat hissetmek için cazip olan hizmetleriniz kişisel bilgileri sağlar. Web sitenizin olmasını istediğiniz gibi "müşteri tutması" önemlidir , daha sonra yalnızca insanların web sitenizde saatlerce harcama yapmalarını sağlamak için potansiyel müşteriler oluşturmanız önemlidir.

satılan gayrimenkul

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız?

Bu çevrimiçi pazarlama kampanyasını başlatmadan veya aylık postaları göndermeden (umarım şimdi baskı pazarlamanızı aşağı çekiyorsunuz) web sitenizin mümkün olduğunca "müşteri tutmuş" olduğundan emin olmalısınız. Trafik değerlidir ve bu nedenle ilk izlenimlerdir, böylece web sitenizi mümkün olduğunca yapışkan hale getirmek için gerekli unsurlar bulunur.

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız? için kullanılabilirlik

Yeni bir web sitesi ziyaretçisini etkilemek için yaklaşık 3-8 saniyeniz var. Herhangi bir şey kullanıcının web sitenizi düzgün görmesini veya gezmesini engelleyecekse, o zaman değerli pazarlama dolarını boşa harcamaya başlarsınız. Web siteniz müşteri tutmadan önce kullanıcı dostu olmalıdır. Kullanıcı dostu bir web sitesinin ana öğelerinden bazıları aşağıdakilerden oluşur:

  • Doğru Başlık ve Meta Veri
  • Çapraz Tarayıcı Uyumluluğu
  • İleri okunan içerik
  • Doğru bağlantılar
  • Başarılı işlevsellik testleri
  • Onaylanmış web sitesi
  • Tüm özürlere erişilebilir

Web sitemizi daha önceki yazılarımıza bakarak nasıl kontrol edebileceğiniz hakkında daha ayrıntılı bilgi ve talimatlar bulabilirsiniz:

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız? için tasarımın önemi

Yukarıda belirtildiği gibi, yeni ziyaretçilerinizi etkilemek için çok kısa bir pencereniz var. Web siteniz yaşlı ve eskiyse veya tasarımı "kötüyse" ziyaretçileri uzaklaştıracaksınız. Birçok kişi, emlak işinizle ilgili düşüncelerini, web sitenizin görünümünden ve hissinden yola çıkarak oluşturuyor. Web sitenizin müşteri tutabilmesi için profesyonel, temiz ve iyi düşünülmüş bir tasarıma sahip olmalıdır . İyi bir tasarımın ana öğelerinden bazıları şunlardır:

  • Sıcak, davetkar renk paleti (yüksek renkler gözler zor olabilir)
  • Düzen (karmaşık düzenler dikkat darlığına ve karışıklığa neden olur)
  • Eylem çağrıları (güçlü sesli çağrı mesajları, kullanıcıların odaklanmasına yardımcı olur)
  • İnteraktif öğeler (flash, formlar, anketler vb. Sitenizi ilgilendirmeye ikna edebilir)

 

İçerik

Bir web sitesinin göz ardı edilen öğelerinden biri içeriğidir. İçerik metin, resimler, videolar vb. içerir. Harika içerik olmadan bir web sitesi boş ve dolayısıyla etkisizdir. Çoğu web sitesi sahibi, korkunç fotoğraflar kullanarak, diğer web sitelerinden metin kopyalayarak veya oynamayan veya yüklemek için sonsuza kadar süren videolar kullanarak içerikleriyle köşelerini keser. Bunlar, ziyaretçileri uzaklaştırmak için en tehlikeli yollardır. Web sitenizin müşteri tutması için benzersiz, optimize edilmiş içeriğe sahip olması gerekir. Harika içeriği oluşturan bazı temel unsurlar şunlardır:

  • Benzersiz, alakalı sözler (metin kendinize ait olmalı ve ziyaretçileriniz için optimize edilmelidir)
  • Yüksek kaliteli fotoğraflar (resimler bir web sitesi oluşturabilir veya kırabilir - yüksek kaliteli fotoğraflar kullanın)
  • Destekleyici materyaller (referanslar, sertifikalar ve tezler güven yaratır - bunları kullanın)
  • Kaliteli videolar (temiz, hızlı yükleme videoları ziyaretçilerinizi etkiliyor ve ilgi çekiyor)

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Emlak Web Sitenizde Ziyaretçileri Nasıl Tutarsınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: emlak web sitesi emlak sitesi ziyaretçi çıkma emlak web sitesi hemen çıkma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar