Logo

Emlak Acenteleri için Dijital Pazarlama Değerlendirmesi


paylaş
Emlak Acenteleri için Dijital Pazarlama Değerlendirmesi

Ziyaretçileri çeken ve potansiyel müşterilere dönüştüren verimli bir emlak web siteniz var. İyi gidiyorsunuz, ama daha iyisini yapabilir misiniz? Bu sorunun cevabını bulmak için profesyonel bir dijital pazarlama değerlendirmesi yapmalısınız. Emlak Acenteleri için Dijital Pazarlama Değerlendirmesi size nerede ve hangi yönlerinizi geliştirebileceğinizi gösterecektir.

Dijital pazarlama stratejinizin etkinliğini doğru bir şekilde değerlendirmek için önemli özellikler vardır. Ziyaretçinizi ve kullanıcı davranışlarınızı izlemek için tasarlanmış analitik araçlar kullanıyorsanız, bu önemli metriklerden bazıları hazır olmalıdır.

Bununla birlikte, çok sayıda emlakçı bu metrikleri değerlendirmede başarısız çünkü bu sonuçları nasıl analiz edeceğini veya etkilerini nasıl ölçeceklerini bilmiyorlar.

Aşağıda, dijital pazarlama stratejinizin yıl boyunca değerlendirilmesi gereken en önemli yönlerini ve bunları ölçmek ve değerlendirmek için neler yapmanız gerektiğini bulacaksınız.

Emlak Acenteleri için Dijital Pazarlama Değerlendirmesi

Hedef Pazar: Kim bu ve ne kadar yakaladınız?

Hedef pazarınız, yakalamaya çalıştığınız potansiyel alıcıların belirli gruplarını ve yaşadıkları yerleri içerir. Bu gruplar arasında diğerleri de olabilir:

  • İlk Kez Ev Alacaklar
  • Emekliler
  • Tatil Ev Teklifleri
  • 55+ Topluluklar
  • Lüks Alıcılar

Potansiyel müşterilerinizi incelerken, bunlar gerçekten hedeflediğiniz ziyaretçiler mi? Hedef pazarınızdaki ziyaretçilerden kaçı web siteniz üzerinden sizinle iletişime geçti? En çok hangi alanları ve özellikleri üretiyor?

Web sitenizin hedef pazarınıza ulaşıp ulaşmadığına dair iyi bir değerlendirmeye sahip olduğunuzda, güçlüklerinizi değerlendirerek zayıf yönlerinizi belirleyebilirsiniz. Belli bir mahalle veya topluluk diğerlerinden daha fazla trafik çekiyorsa, bunun sebebi nedir?

İçerik mi? SEO teknikleriniz mi yoksa sadece ziyaretçi çeken daha cazip bir yer mi var? Hedef pazarınız için dijital pazarlama stratejinizin etkinliğini değerlendirmek için bu soruları yanıtlayın .

Boru Hattı: Metrikleriniz nelerdir ve bunlarla nasıl tanışıyorsunuz?

Eğer trafik öncelikle web sitesini yayına ama trafik soğuduğunda, değerlendirmeleriniz neden anlamaya yardımcı olabilir. Boru hattı denilen terim, haftalık veya aylık yol bilgilerinizdir. Bu yollar kaliteli mi? Bu ipuçlarını değiştiriyor musunuz?
Potansiyel müşteriler üretmek için etkili bir stratejiniz olduğunda, web sitenize gelen ilgilenen ziyaretçilerin sürekli bir boru hattı olacaktır.

Kısacası bir haftada web sitenize kaç ziyaretçi geldi? Geçen hafta 100'ken neden bu hafta 80 gelmiş olabilir? Bunun nedeni geçen hafta yayınladığınız bir içerik olabilir mi? Bir tablo oluşturarak her hafta bu ölçümü yapmalısınız.

Trafiği haftanın başından ve haftanın sonuna kadar tutmak için bir yol bulmaya karar verdiniz. Bunu yapmak için boru hattınızı değerlendirin:

  • Taleplerinizin Kalitesi
  • Haftalık ve Aylık Talep Sayısı
  • Taleplerdeki Dönüşüm Sayısı
  • Haftadan Haftaya Önde Çıkanlardaki Düşme ve Düşüşler
İçerik: Müşterilerinizin sorularını cevaplıyor musunuz?

Ziyaretçiler sitenize geldiğinde, kaliteli bilgi buluyor mu? İçerik faktörleriniz genel dijital pazarlama stratejinize büyük ölçüde bağlıdır. İçeriğinizin tümünün ana sayfanızdan iletişim sayfanıza kadar aşağıdakiler dahil olmak üzere yararlı olması gerekir :

  • Bilgilendirici Bloglar
  • Sağlam Emlak Listeleri
  • Doğru Pazar Verileri
  • Yararlı Topluluk Sayfaları
  • Optimize Edilmiş Mülk Aramaları
  • Ve Stratejik Harekete Geçirici Mesajlar

Özellikle mülk listeleri ve blog içeriği söz konusu olduğunda, potansiyel müşterilerin sorularını proaktif olarak cevaplamanız gerekir. Bölgenizdeki gayrimenkullerle ilgili güvenilir bilgilere ihtiyaç duyduğunuzda, bölgenizdeki umutların verdiği gayrimenkul web sitesi sizinkilerdendir.

Anahtar kelime kullanımı, tıklama oranları (TO) ve benzersiz ve tekrarlanan ziyaretçiler gibi içerik ölçümlerinizi gözden geçirin. Bu bilgi size ayarlarınızı nerede yapmanız gerektiğini ve harika işler yaptığınızı söylemelidir.

Katılım: Kullanıcı davranışlarını nasıl ölçüyorsunuz?

Web sitenize trafik çekmek sadece savaşın yarısıdır. Diğer yarısı ziyaretçileri memnun etmektir. Ziyaretçilerin web siteniz üzerinden ilgi çekici olup olmadığını görmek için kullanıcı davranışını ölçen birçok ölçüt vardır. Bazı metrikler:

  • Ziyaretçi Başına Sitede Geçen Süre
  • Web Siteniz Aracılığıyla İletişim Sayısı
  • Haftalık veya Aylık Bülten Aboneleri
  • E-Posta Veritabanına Eklediğiniz E-posta Sayısı

Güçlü harekete geçirici mesajlar, etkileşimde olan işaretleme sayılarının iyileştirilmesine yardımcı olabilir ve ayrıca daha iyi kişi bilgisi yerleşimi sağlayabilir.

Teknoloji: Nasıl başlamalısınız?

Çok tanınan bir emlakçının yanı sıra dijital bir pazarlama uzmanı olmanızı da gerektirecek çok şey var! Dijital pazarlama stratejinizden en iyi sonucu almak için gerçek dijital pazarlama uzmanlarına güvenmeniz gerekir. Stratejinizi geliştirmek için teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz?

Kendiniz mi yapıyorsunuz? Asistanınıza veya stajyerinize web sitenizin yanıtlarını işlemesini istemek suretiyle yardım mı alıyorsunuz? Eğer öyleyse, kesinlikle daha iyi yapıyor olabilirsiniz. Tüm dijital pazarlama stratejileri, yüksek düzeyde beceri ve teknolojik bilgi gerektirir.

Mobil: Mobil misiniz?

Masaüstü kullanıcıları için çarpıcı bir pazarlama stratejisine sahip olmaktan daha öte, stratejiniz mobil yeterliliği içermelidir. Emlak fotoğraf boyutlarınızın farklı mobil cihazlar için otomatik olarak ayarlandığından veya web sitenizin çevrimiçi mobil aramalarda göründüğünden emin olun, mobil cihaz burada kalman için burada kalıyor; böylece doğru olanı bulmanız gerekiyor.

Dijital pazarlama değerlendirmenizde, yavaş yüklenen sayfalar, hata mesajları veya eksik mobil cihazlardaki fotoğraf ve bağlantıları not edin. Analitik araçlarınız, yavaş yükler veya kötü bağlantılar nedeniyle sitenizi kaç ziyaretçi bıraktığını gösterebilmelidir. Çevrimiçi aramaların çoğunu yakalamak için bunları derhal düzeltin.

Sosyal: Sosyal dönüşüm sayısı - siz ne kadar para harcıyorsunuz?

Son olarak , sosyal medya stratejiniz, toplam dijital pazarlama stratejinizle el ele gitmeli. Bir sosyal medya platformu paylaşımında sizi bulan ziyaretçilerden gelen dönüşüm sayısı nedir?

Pek çok sosyal medya platformu, sitenizin etkililiğini ölçmek için kendi istatistiklerini ve analizlerini sağlar. Örneğin Facebook, izlemenize yardımcı oluyor:

  • Mesaj Erişimi
  • Sayfa Beğenileri
  •  Tıklama Sayısı
  • Paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Ve Genel Katılım

En çok ilgiyi hangi mesajlar aldı? En çok hangi özelliklerin paylaşıldığı özellikler? Facebook bile belli bir zaman diliminde zirveleri ve vadileri gösterir. Kullanıcıların, sosyal medya stratejinizi ayarlamak için bazı yayınları diğerlerinden daha fazla beğenmelerinin nedenini araştırın. Neden bir paylaşımınız 20 paylaşım alabiliyorken diğeri hiç paylaşım almıyor? Bunun nedenini bulduğunuz an sosyal medya pazarlamanızı çözmüş olursunuz.

Pazarlama Değerlendirmenizi Yapalım!

Bu kuralların hepsini uygulamak çok karmaşık olabilir. İpuçlarını elinizde tutmanız, onları nasıl analiz edeceğinizi veya sonuçlarla ne yapılacağını bildiğiniz anlamına gelmez. Endişelenmeyin biz sizin için yapabiliriz!

Medanis Bilişim AŞ. ekibimizle çalışırken, web sitenizi ve pazarlama değerlendirmenizi sizin için yapabilir ve size uzman önerileri sağlayabiliriz. Kendinizi bu sıkıntıdan kurtarın ve dijital pazarlama stratejinizi bize bırakın! Şimdi ücretsiz danışmanlık için bizi arayın .

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar