Logo Web Tasar覺m

Dönüşüm Oranını Arttırmak İçin Yollar


paylaş
Dönüşüm Oranını Arttırmak İçin Yollar

Web sitenizden veya içeriklerinizden etkilenen insanların markalar ve ürünler hakkında etkili bir şekilde farkındalık oluşturabileceği bilinen bir gerçektir. Bu kişiler, geniş erişim ve etkileri sayesinde markanız için daha fazla dönüşüm sağlamanıza yardımcı olabilir. Peki bu insanların birer müşteriye dönüşmesi için neler yapmalısınız? Dönüşüm Oranını Arttırmak İçin Yollar yazımız ile size yardımcı olabileceğimizi düşündük. Yazımızda çok takipçili sosyal medya hesaplarına sahip kişilere etkiliyenler, takipçilerine ise etkilenenler isimlerini verdik.

Dönüşüm Oranını Arttırmak İçin Yollar

1: Alakalı Bir İzleyici ile İlgili Bir Kitleye Ulaşın

Ürününüz ne kadar farklı olursa olsun ya da ürününüzü ne kadar iyi konumlandırırsanız konumlandırın, ilgilenmediği için ürününüzü satın almayacak insanlar var.

Örneğin, sağlık ve fitness konusunda etkileyenler, gıda konusunda etkileyenler, moda ve yaşam tarzı konusunda etkileyenler, teknoloji konusunda etkileyenler ve benzerleri var. Her etki yaratıcı uzmanlaştıkları konu ile ilgili içerik üretir. Ve, her biri, etki düzenleyicisinin uzmanlaştığı konuyla ilgilenen birer insan izleyicisine sahiptir.

Örneğin, bir yiyecek ve yemek etkeni, aynı zamanda gıda konusunda tutkulu olan takipçilere sahip olacaktır. Bu takipçilerin moda veya teknoloji ile ilgisi olmayacak. Bunun gibi bir etki yaratıcısı, bir lokantayı veya pişirme malzemelerini üreten bir markayı başarıyla tanıyabilir. Yeni bir telefon, giyim hattı veya teknoloji aygıtı tanıtmak kadar etkili olmayabilirler.

İnternetten çok takipçili kişileri bulurken sizin alanınıza uyup uymadığını kontrol edin. Sağlıklı yiyecekler satıyorsanız diyet veya fitness ile ilgili hesapları bulmalısınız. Makyaj ürünü satıyorsanız moda veya makyaj blogları ile çalışabilirsiniz.

Alakalı Bir İzleyici ile İlgili Bir Kitleye Ulaşın

Moda sayfasında yeni bir cep telefonu tanıtımı yapmak isterseniz bunun size fazlaca bir dönüşü olmayacaktır.

2: Hedef Kitlenizi Eğitmek İçin Etki Sağlayan İçerik Kullanın

Birisi bir şeyler satın almaya karar vermeden önce ürünü gerçekten anlamasına ihtiyaç duyuyor. Onlara, ürün ve özellikleri hakkında mümkün olduğunca çok bilgi sunmak sizin işinizdir. Hedef, ürünü izleyicinin değerini anladığı ve onlara nasıl fayda sağlayacağı şekilde sunmaktır.

Bir ürünle ilgili gerekli bilgileri verdiğinizde, çok fazla bir satış alanı gibi gelebilir. Bu, kitlenizin satın alma işlemi ile geçmesini engelleyebilir. Etkilenenlerin, bir kitleyin gerçekten dinleyeceklerinden emin olabilecekleri ürünleri açıklama biçimlerinin bir yolu vardır. Etkileyenler, mükemmel içerik yaratıcılarıdır ve genellikle, ilgi çekici bir içerik kullanan bir ürünün yararlarını belirlemede etkilidir.

İşbirliğinizden en iyi şekilde faydalanabilmek için, hedef kitlenizi eğiten, nüfuz sahibi tarafından üretilen içeriğe sahip olun. Etkileyenler, ürün, nasıl çalıştığını ve deneyimlerini kullandıklarından bahsedebilir. Onları mesajınızı doğal ve çekici bir şekilde paylaşmaya emanet edin.

 3: Yaratıcılığı özgürlük ile sağlayın

Etkileyenler, benzersiz ve ilgi çekici içeriği kullanarak etkili bir statüye sahiptirler. Daha önce de belirtildiği gibi belirli konularda uzmanlaşmışlardır ve uzmanlıklarıyla alakalı içerik oluşturmayı ve aynı zamanda kitlenin ilgisini çekmeyi biliyorlar. İzleyicileri, nüfuz unsuru sesini ve yarattığı içeriğin türünü bilir.

Bundan farklı olan her şey doğal olmayan bir şey gibi gözüküyor. Örneğin, etkilenen bir ürünün bir fotoğrafını gönderdiğini ve başlığın ürünün faydalarını resmi ya da teknik tonda açıkladığını ancak bu etkilene genellikle rahat ve eğlenceli oldukları ve fotoğraflarının yayınlarının esprili altyazıları olduğu söylenebilir. Bu altyazı açıkça yazılı olarak görülecektir ve tanıtım doğal görünmeyecektir.

Etkilenen bir pazarlama kampanyasını yürürlüğe koyurken, etki alanı içeriğinin olabildiğince doğal görünmesini istersiniz. Vericinin söylediğini çok iyi kontrol ediyorsanız, içerik kalitesi olumsuz etkilenecektir.

4: Sponsorluklarınız hakkında Dürüst ve Şeffaf Olun

Etkilenen içerik geleneksel reklamcılıktan daha az tanıtım yapıldığı için markalar etkileyenlerle çalışmayı seçerler. Aynı zamanda, bazı markalar sponsor içeriğin organik görünmesine yardımcı olmak için fazla ileri gidiyor. Bu, hedef kitlenin güvenini kaybedebilecekleri yerdir.

Etkilenenlerin markanızı teşvik ettiklerinde, sponsorluk konusunda önceliğinizin olması önemlidir. Etki sahibinin, içeriğin sizin tarafınızdan sponsor edildiğine dair bir beyan içermesine dikkat edin, ancak ifade edilen görüşler kendi görüşleridir. Bu tür şeffaflık sayesinde birçok tüketici güvencesi kazanabilir ve e-ticaret dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

 

5: Eyleme Geçirici Teklifleri Teşvik Edin

İlgili bir kitleyi cezbettiniz ve ilgisini çeken, bilgilendirici etki yaratıcısı içeriği aracılığıyla ilgi çekici hale getirdiniz. Çoğu durumda, satışları artırmak bu yeterli olabilir ve yalnızca bu adımlarla bile dönüşüm oranlarında önemli bir iyileşme göreceksiniz. Bununla birlikte, daha etkili bir kampanya için, insanları harekete geçmeye zorlamak için fazladan bir şey eklemeyi deneyebilirsiniz.

Bu, insanlara bir satın alma işlemi yapmaya teşvik eden teklifler, indirimler ve fırsatlar olacaktır. Vericinin takipçilerinin satın alma işlemlerinde bir indirim elde ettikleri veya satın alım yaparken ücretsiz bir öğe teklif ettikleri bir promosyon oluşturun. Etkilenen kişiler fırsatlarınızı fanlara başarıyla tanıtmanıza yardımcı olur ve bu da daha sonra istenen işlemi yapmaya teşvik edilir.

Her etki sunucusuna benzersiz bir indirim kodu veya özel bir URL atayabilirsiniz. Hayranlarını web sitenizden satın alırken bu kodları veya bağlantıları kullanmaya teşvik edeceklerdir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Dönüşüm Oranını Arttırmak İçin Yollar yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: dönüşüm oranı dönüşüm oranı arttırma

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar