Logo

Dijital Pazarlamanız Yeterli Mi?


paylaş
Dijital Pazarlamanız Yeterli Mi?

Dijital pazarlamanın en zor yanlarından biri yeterli olup olmadığını bilmektir. Google'da ilk sayfada çıkıyor olabilirsiniz, her ay çok fazla tıklama getiren AdWords kampanyanız olabilir, Facebook'ta binlerce like alabilirsiniz ve binlerce Twitter takipçiniz olabilir. Peki bu gerçekten yeterli mi? Dijital pazarlama stratejinizin başarılı olup olmadığını anlamanızı sağlayacak 5 metrik yöntemimiz var. Dijital Pazarlamanız Yeterli Mi? maddeleri okuyarak siz karar verin.

Google Analiytics  üzerinden aşağıdaki maddeleri takip edebilirsiniz.

Toplam ziyaret sayısı: 

Bu metrik sayesinde web sitenize gerçekten kaç kişi gelmiş öğrenebilirsiniz. Yani kaç kişi çevrim içi sizi buluyor ve web sitenizi ziyaret ediyor öğrenebilirsiniz. Temel anahtar kelimeler için ilk sayfada çıkıyor olabilirsiniz, sosyal medya takipçi sayınız da iyi olabilir ancak bu ziyaretçi sayınıza yansımıyorsa yanlış giden bir şeyler var demektir. Ayrıca eski ziyaretçiler geri geldiğinde ziyaretçi sayınız artar. Siz yeni gelen ziyaretçilere odaklanmalısınız.

Çözüm:

Web sitenize gelen kişi sayısı azsa içerikleriniz dikkat çekmiyor olabilir. Daha ilgi çekici başlıklar ve zevkle okunacak içerikler oluşturmaya çalışmalısınız. E-ticaret siteniz varsa indirim ve kampanyalarla dikkatleri çekebilirsiniz. Web sitenizin amacına uygun hizmet verdiğinden emin olun. Doktor web siteniz varsa sağlıkla ilgili bilgiler verin, hobi blog sayfası yönetiyorsanız hobilerle ilgili ilgi çekici yazılar yazın. Bir gün bir konuda başka gün başka konuda yazmayın.

Kanal trafiği: Dijital Parlamanız Yeterli Mi? sorusuna kanal trafiği ile devam edebiliriz. Kanal trafiği sayesinde gelen ziyaretçi sayısı yanında bu ziyaretçilerin nerelerden geldiğini takip edebilirsiniz. "Web sitenize gelen kullanıcılar ücretli yani reklamlardan mı geliyor, organik mi? Facebook'tan mı Twitter'dan mı daha çok kişi geliyor? " gibi sorulara cevap bulabilirsiniz. Böylece binlerce like aldığınız, binlerce takipçiniz olan sosyal medyadan gerçekten yeterli sayıda ziyaretçi geliyor mu anlayabilirsiniz.

Çözüm: 

Sosyal medyadan takipçi sayınız fazla olmasına rağmen az ziyaretçi geliyorsa paylaşımlarınız takipçi kitlenize uymuyor olabilir. Örneğin Twitter kullanıcısı profiliyle Facebook kullanıcısı profili aynı olmayacaktır. İki platformda da aynı tarzda paylaşım yaparsanız başarılı olamazsınız. Takipçiler öğrenciyse ona göre, ev hanımı veya emekli ağırlıklıysa ona göre paylaşımlar yapmalısınız. Öncelikle hedef kitlenizi belirleyin ve bu kitlenin hoşuna gidebilecek başlık ve fotoğraflarla paylaşımlar yapın.

Hemen çıkma oranı:

Bir web sitesinin başarısını gösteren en büyük faktörlerden birisi hemen çıkma oranıdır. Web sitenize sosyal medya veya çeşitli yerlerden birçok kişi tıklayarak gelebilir ancak web sitenize girdikleri an kalmadan geri çıkıyorlarsa bu tıklamaların işe yaramadığı anlamına gelir. Ziyaretçilerin web sitenize gelmeleri ve gezinmeleri gerek. Böylece ürünlerinizi inceleyerek veya şirket bilgilerinizi okuyarak sizi tanıyabilirler. hemen çıkma oranı %60 ve üzerindeyse büyük bir sorun var demektir.

Çözüm:

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının birçok sebebi olabilir. Sebeplerden birisi web sitenizin tasarımının kötü olması olabilir. Paylaştığınız içerikler kaliteli olabilir ancak web siteniz profesyonel bir tasarıma sahip değilse insanlara güven vermiyor olabilir.

Hemen çıkma oranının yüksek olmasının diğer bir sebebi ise reklam ve sosyal medya paylaşımlarıyla içeriklerin uyuşmuyor olmasıdır. Dikkat çekmek için örneğin: "Dünyanın en şaşırtıcı olayı" diye bir başlık atarsanız ve içerikte çok farklı şeyler yazarsa insanlar ilk satırı okuyup geri çıkacaklardır.

Yazılarınızı fotoğraf ve videolarla zenginleştirmeyi de deneyebilirsiniz.

Kaç ziyaretçi müşteriye dönüştü? :

Bu aslında en önemli madde çünkü web sitenizi daha fazla müşteri kazanmak için kurdunuz. Web sitenize birçok kişi girip çıkıyor ama müşteri sayınız artmıyorsa burada da bir sorun var demektir.

Çözüm:

Sitenizde bir anket yayınlayarak sorunu anlamaya çalışabilirsiniz. Burada da problem kötü web tasarım olabilir. Web sitenizin profesyonel görünmemesi güven vermiyor olabilir.

Web sitenizde iletişim, müşteri hizmetleri gibi bölümlerin olmaması veya görünmeyen bir yerde olması sorun olabilir.

Web sitenize gelen ziyaretçileri müşteriye dönüştüremiyorsanız bir ajanstan da destek alabilirsiniz. Size pazarlama konusunda destek olacak ve web sitenizi bu açıdan yeniden tasarlayacaklardır. " Dijital Pazarlamanız Yeterli Mi? " diye sorarak  eksiklerinizi belirleyebilir ve çözümler üretebilirsiniz.

Dijital pazarlama konusunda yardıma ihtiyaç duyarsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz. Profesyonel ve tecrübeli ekibimizle dijital pazarlama, SEO, web tasarım, web tabanlı yazılım konularında firmanıza yardımcı olabiliriz.

 

 

 

Etiketler: dijital pazarlamanız yeterli mi dijital pazarlama çalışması seo

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar