Logo

Dijital Pazarlama Analizi Neden Önemlidir?


paylaş
Dijital Pazarlama Analizi Neden Önemlidir?

Firmanız için dijital pazarlama çalışmaları yapıyorsanız dijital pazarlama analizi terimini duymuşsunuzdur. Peki, küçük işletmeler için pazarlama analizi ne anlama geliyor? Dijital Pazarlama Analizi Neden Önemlidir?

Analiz, herhangi bir dijital pazarlama işini yapıyorsanız kesinlikle hayati önem taşır. Bunun nedeni, dijital reklamlarınızın, sosyal medya yayınlarınızın ve çevrimiçi promosyonların etkinliğini ölçmekle ilgilidir. Analitik, müşterilerinizin sizin oluşturduğunuz iletilere nasıl tepki verdiğine dair değerli bilgiler verir ve sosyal medya pazarlamacılığı ile web sitesi trafiği ve e-posta kampanyalarına kadar her konuda gerekli iyileştirmeleri yapmanıza yardımcı olur.

Pazarlama analizlerini işiniz için kullanmaya başlamadan önce, bilmeniz gereken birkaç ek şart vardır.

Dijital Pazarlama Analizi Neden Önemlidir?

Web sitesi analizi

Kişisel web sitesi analizi, sitenizin hangi günler ve saatlerde kaç tane ziyaretçi aldığı gibi sonuçlara erişmenizi sağlar. Web sitenize mobilden gelen var mı? Hangi şehir veya ülkelerden daha çok ziyaretçiniz var? Ziyaretçilerinizin çoğu erkek mi ya da kadın mı?

İster bir promosyon başlatmak için yılın en iyi zamanını ölçmeye çalışıyor olun, isterse Facebook reklamlarıyla yaptığınız reklamların işe yarayıp yaramadığını ölçmeye çalışın her durumda istatistikler önemlidir. Web sitesi analizi, çoğu pazarlama çabası sitenize trafik çekmek için tasarlandığından, pazarlama analitiği ile birlikte çalışır.

Trafik kaynakları

Web sitenizin ve pazarlama çabalarının ne kadar iyi performans gösterdiğini değerlendirmek için trafik kaynaklarına bakın. Sitenize gelen trafik kaynakları, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarda paylaştığınız yayınları, işletmeniz adına gönderdiğiniz e-postaları ve sitenizin URL'sini içeren herhangi bir arama motoru sonuçlarını içerebilir.

Tıklama oranları

Bu kaynaklar; sosyal posta, çevrimiçi reklam, e-posta bülteninde veya arama sonucunda sitenize yapılan bir bağlantıyı tıklayan internet kullanıcılarının yüzdesini temsil eden tıklama oranları oluşturur. Tıklamalar mesajınıza, ürününüze, hizmetinize veya bir bütün olarak iş ilginize gösterdiğinden, bunlar da bilmeniz gereken istatistiklerdir.

Eğer sosyal medya reklamlarından veya ödemeli arama reklamlarından çok fazla tıklama almıyorsanız bu düşük katılımın bir işareti olduğu gibi, reklam içeriğini değiştirip veya pazarlama stratejisini yeniden gözden geçirip yeniden reklam vermeniz gerekir. Pazarlama analitikleriyle ilgili konuşmalarda "etkileşim" kelimesini çokça duyacaksınız. İnternet kullanıcılarının dijital dünyaya gönderdiğiniz mesajlarla etkileşim derecesini tanımlamanın tercih edilen yolu ve reklamlarınıza verilen genel yanıtı izlemenize olanak tanır.

Etki oranı

Tıklamalar, paylaşımlar, beğeniler ve bir müşterinin web sitenizle veya e-posta mesajınızla geçirdiği süre, nişan oranınıza katkıda bulunur. Pazarlama analizi, hepsini ölçmenize, değerlendirmenize ve optimize etmenize yardımcı olur.

Pazarlama analizinin ücretli reklamlarla sınırlı olmadığını vurgulamak önemlidir. Twitter takipçisi sayınızı büyütmeye veya site içeriğinin türünün müşterilerinizle çatışmasına neden olup olmadığına karar vermeye mi, yoksa potansiyel müşterilerinizden kaçının şehir dışına çıktığını mı öğreniyorsunuz? Pazarlama analitiği, tüm bu sırların ve daha fazlasının kilidini açan anahtarlardır ve bunlara dikkat ederek yatırımınızı en üst düzeye çıkarabilir ve işletmenizin alt satırını olumlu şekilde etkiler.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Analizi Neden Önemlidir? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar