Bize Ulaşın Formunun Tıklanma Oranını Arttırma Yolları
Çoğu kişi geniş bir kitleye ulaşmak ve hedef dönüşüm oranlarını artırmak için yenilikçi internet pazarlama stratejileri oluşturmaya odaklanır . Bununla birlikte, dönüşüm yalnızca verdiğiniz bir mesajın veya barındırdığınız indirimler ve yarışmaların bir sonucu değildir. Birden fazla faktörün sonucudur. En önemli faktörlerden biri, web sitenizin kullanım kolaylığı ve etkililiğidir. Bir web sitesi kurduğunuzda , her bir sayfanın tasarımının ve işlevselliğinin değerini hafife almamalısınız. Bize Ulaşın Formunun Tıklanma Oranını Arttırma Yolları ile formlarınızı nasıl optimize edeceğinizi öğrenebilirsiniz.
Yüksek dönüştürücü temas formu ile düşük dönüştürücü bağlantı şekli arasında çok ince bir çizgi vardır . En ufak hatalar ve üretken değişikliklerindeki eksiklikler dönüşüm oranınızı tersine çevirebilir. İşte web siteniz için harikalar yapabilecek birkaç temel ve önemli faktörler.
Bize Ulaşın Formunun Tıklanma Oranını Arttırma Yolları
1. Alanlarınızı Sınırlı Tutun
İletişim formunuz söz konusu olduğunda ‘ sizi daha fazla neşelendirecek ‘ bir şey yoktur. Unutmayın, kullanıcılar doldurması birkaç dakika sürecek olan uzun formları doldurarak zamanlarını harcamaktan hoşlanmaz. Bunun üzerine birçok çalışma yapılmış ve hepsi alanlarınızı en fazla dört ila beş satır arasında tutmanız gerektiğini söylüyor. Ayrıca, üçe kadar düşürürseniz, dönüşüm oranları %50’ye kadar yükselebilir. Gerçekten ihtiyacınız olan bilgileri düşünün ve gereksiz soruların tümünü önleyin. Örneğin, yalnızca kullanıcıların adlarını ve e-posta adreslerine ihtiyacınız varsa, telefon da isteyebilirsiniz ancak yaş, şehir vb. istemek için hiçbir neden yoktur. Temel özelliklere bağlı kalın.
Bununla birlikte, sizin için kaçınılmaz ise, uzun formlarınızda çok akıllıca davranın. Birden çok adım formu oluşturun. Örneğin, adres toplamak istiyorsanız, bir şehir, cadde, posta kodu vb. bölümlere ayırın. Kullanıcılar için hantal olmasına rağmen, en azından neye ihtiyacınız olduğunu iyi bir fikriniz olacaktır.
2. Düzenli Yerleştirin
İletişim formunuz için mükemmel yeri söyleyebilecek tanımlanmış bir formül yoktur. Ancak, kullanıcılarınızın size ne zaman bu bilgileri vermesi gerektiğini kesin olarak tespit edebilirsiniz. Açılış sayfanızın alt kısmında yer alan kötü yerleştirilmiş iletişim formu sıfır değerindedir. Formunuzun alakalı bir yerden geldiğinden ve sayfaların arasından sıyrıldığından emin olun. Kullanıcılarınızın doldurması basit ve çekici görünmelidir .
3. Tasarımı Hafifletmeyin
Kişi formunuzun görünümü, kullanıcılarınızın kaydolup kaydolmamasında etkili olacaktır. Tasarım her şeydir. Dolayısıyla bir kaç şey aklınızda tutun:
- Doğru renkleri kullanın. Düğmeleriniz sayfayla karışmalı ve yine dışarı açılmalıdır. Turuncu, kırmızı, yeşil birkaç denenmiş ve test edilmiş renklerdir.
- Yatay bir formla gidin. Araştırmalar, yatay formların daha düzgün durduğunu ve daha yüksek bir dönüşüm oranı sunduğunu ortaya koymuştur.
- Alanlarınızı dikkatli bir şekilde boyutlandırın. Örneğin, çoğu kişinin isimleri tipik olarak 8-10 karakter arasındadır. 30 karakter uzunluğunda dosyalama yapmayın.
- Satır başına bir soru ekleyin. Bu, kullanıcıyı zora sokmaz ve formun doldurulmasını kolaylaştıracaktır.
4. Özelleştir
Formlarınızı kullanıcılarınız için özelleştirmenin sınırsız yolları vardır. Kullanıcılarınızın size ulaşmak için çeşitli sebepleri olabilir ve hepsine aynı formda sunmak verimsizdir. Şikayet veya iletişim için ayrı sizden iş talep eden birine ayrı form sunmalısınız.
Ayrı formlar tasarlamak sizin için pratik değilse, etkili bir alternatif, koşullu alanlar eklemenizdir. Kullanıcılarınıza nitelikli seçme alanlarını seçme seçeneği sunarak seçeneklerini daraltmalarını ve açık şekilde iletişim kurmalarını sağlayın.
5. Sorulmayacakları Unutmayın
Son birkaç yıldır yapılan her çalışmada, kullanıcıların kişisel bilgilerini paylaşmaktan çok endişeli oldukları ortaya çıkıyor. Bu esas olarak telefon numaralarını ve konut adreslerini içerir. İstedikleri son şey, gereksiz aramalar, promosyon mesajları veya istenmeyen bülten almaktır. Bu yüzden onlardan telefon numaralarını istemeyin. Bir e-posta adresini istemek, kullanıcılarınıza siteden ayırmadan kendinizi elde etmenin çok daha iyi bir yoludur.
Fakat mutlaka onlardan bilgilerini öğrenmek isterseniz, isteğe bağlı tutun ve nedenini net bir şekilde açıklayın. Kullanıcılar bilgilerle ne yapılacağını bilmeliler.
6. Spam Formları Engelleyin
Çoğu web sitesinin karşılaştığı en yaygın sorun spam botlardır. Kullanıcılarınızın orijinal olması gerektiğini biliyoruz, ancak bir captcha eklenmesi form doldurma sürenizi 9.8 saniyeye kadar artırıyor ve dönüşüm oranlarınızı %3,2 oranında azaltıyor.
Spamleri azaltmak ve gerçek müşterilerin olasılığını artırmak için bugün piyasada bulunan birçok alternatifler mevcut. Gizli olarak kalan Honeypot form alanlarını seçebilir ve aynı anda spam botları tanımlayabilirsiniz. Bu, sizi güvende tutar ve müşterileriniz mutlu olur!
7. Düzgün Kopyalayın
İçerik, dönüşümde çok önemli bir faktördür . Çalışmalar, gönderme düğmesinin amacı formu göndermek olsa da, kullanmak için en az etkili kopyadır. ‘Kayıt’, ‘başlayalım’ gibi alternatifleri kullanmak daha etkili bir yöntemdir.
Form kopyasını tasarlarken bir diğer önemli ipucu da ilk dili kullanmaktır. İlk kişi kopyaları, üçüncü şahıs dilinden neredeyse üç kat daha etkilidir. Örneğin, ‘Yolculuğa Başlayın’ yerine ‘Hazır mısınız?’ seçeneğini kullanabilirsiniz. Bu küçük şeyler etkili olacaktır.
8. Cep Telefonunu Unutmayın
Web sitelerinin yapmaya eğiliminde olan en büyük hata web sitesinden biri, mobil müşterilerini unutmaktır. Akıllı telefonları ve interneti bulunan mobil kullanıcılar gün geçtikçe artıyor. Böylece, yanıt veren bir form oluşturabilir veya tamamen farklı bir mobil siteye sahip olabilirsiniz. Her iki durumda da, formunuzun bir cep telefonunda ne kadar kolay doldurulacağını düşünmelisiniz.
Mobil ekranların genişliği sınırlıdır ve doğasında daha dikdörtgen şeklindedir. Ayrıca çoğunlukla dokunmatik ekranlardır ve daha küçük boyuttadır. Dolayısıyla, sayfanızın bir telefonun kolaylığını göz önünde bulundurarak tasarlanması ve uygulanması gerekiyor.
9. Meşruiyetinizi Artırın
Kullanıcılar genellikle tereddütlü olduklarından, formunuzu doldurmalarını sağlamak için güçlü bir vaka hazırlamanız gerekir. Bu konuda iki yol var:
- Pozitif referanslarınızı sayfanızda görüntüleyebilirsiniz. İki veya üç pozitif, ancak gerçekçi değerlendirmeler, müşterinize güven oluşturacak ve bu gönderme düğmesine basma şanslarını artıracaktır.
- Bunu yapmak için bir başka yol, bazı sosyal kanıtlar sunmaktır. Örneğin, “30.000 memnun kullanıcıdan oluşan bir topluluğa katılmak üzeresiniz” veya “100.000 kişi zaten bu e-kitabı indirdi” diyerek sözlerinizi tamamlayabilirsiniz.
10. Formunuzu Test Edin
Bu en belirgin ipucuna benzer ve henüz en az uygulanmış olanıdır. Her web sitesi, her hizmet ve her kullanıcı tabanı farklı olduğunu söylemeye gerek yok. Bir site için işe yarayan bir unsur başka bir sitede başarısız olabilir. Bu nedenle, web sayfalarınızı optimize etmenize hiçbir sabit formül yardımcı olamaz. Sizin için en iyi olanı anlamak için farklı desenleri, kopyaları, düzenleri, biçimleri vb. denemek ve yanıtlarını takip etmek zorunludur.
Bu wp_betawpposts yayınında bahsedilen her ipucu, her birinizle alakalı olmayabilir. Ancak, sizi neyin başarısız olacağından ve gece iletişim formunuzun kaderini değiştireceğini bilmenin bir yolu yok! Farklı yöntemler deneyin, web sitenizin analizini çok yakından takip edin ve formunuzu yaşayan, gelişmekte olan bir varlık gibi davranın.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Bize Ulaşın Formunun Tıklanma Oranını Arttırma Yolları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.