Logo Web Tasar覺m

Bir İşe Ofissiz Başlamanın Avantajları ve Dezavantajları


paylaş
Bir İşe Ofissiz Başlamanın Avantajları ve Dezavantajları

Eskiden bir ofis olmadan bir işletmenin var olduğu kabul edilemezdi. Her işletmenin şirketin temelini oluşturan bazı fiziksel merkezlere ihtiyaçları vardı ve bu yerler işi görünüş ve işlevsel olarak temsil ederdi. Ofisiniz ne kadar iyi dekore edilmişse siz o kadar başarılı ve kurumsal görünürdünüz. Bugün işler değişti. Artık insanlar ofisinize değil web sitenize ve sosyal medya profillerinize bakarak sizin ve işletmeniz hakkında karar veriyor. Bugün ofissiz bir işe başlamak tamamen mümkün. Yeni teknolojiler fiziki bir üretim ya da etkileşim gerektirmeyen hemen hemen her işin fiziki bir konum olmadan oluşturulabileceği ve ayakta kalabileceği bir ortam yarattı. Ancak bunun mümkün olması ideal olduğu anlamına gelmez. Bir İşe Ofissiz Başlamanın Avantajları ve Dezavantajları neler?

Tahmin edebileceğiniz gibi, her iki taraf için artı ve eksiler vardır. Sadece bir web sitesi ve sosyal medya profilleri işinizi görür mü?

Dezavantajlar

Ofissiz bir iş kurmanın bazı dezavantajları:

  • Daha düşük izlenim potansiyeli. Güçlü ve çağdaş tasarıma sahip bir ofis veya markanın karakterini yansıtan fiziksel özelliklere sahip bir ofis yeni müşterilere cesur bir izlenim bırakabilir. Müşteriler içeri girdiklerinde, size daha çok güvenirler, size daha fazla kazanma şansı verirler. Denklemin öbür tarafında, potansiyel bir müşteriye ofisinizin olmadığını söylemek, sizi deneyimsiz veya belirlenmemiş gibi gösterebilir. Tüm işletmeler bu dezavantajı aynı dereceye kadar hissetmeyebilir. Daha muhafazakar, geleneksel endüstriler yeni, daha ileri düşünen ekonomilere göre daha etkileyicidir.
  • Daha az müşteri trafiği. Yine, bu dezavantaj tüm işletmelere eşit olarak uygulanmaz, ancak fiziksel bir konumunuz yoksa neredeyse hiç müşteri trafiğiniz olmayacaktır. İşiniz herhangi bir şekilde markanızı fark eden kişilere bağlıysa, potansiyel fırsatları kaçırabilirsiniz.
  • Takım oluşturma olanakları azdır. İlk önce bir ofise sahip olmanın en büyük sebeplerinden biri, ekibinizi tek bir yerde toplamak, birbirleriyle iletişim kurasını sağlamak ve verimli çalışmaktır. Bir ofise gitmemek, iletişim konusunda biraz daha fazla olasılık ve ekip üyelerinin birbirlerine bağlanma imkanlarının olmaması anlamına gelir. Bununla birlikte, takımınızı çoklu iletişim modları vasıtasıyla etkin bir şekilde yönetir ve takımın duygularını ve dostluğunuzu arttırmak için bir nokta teşkil ederseniz, bu potansiyel dezavantajın üstesinden gelebilirsiniz.
Avantajlar

Ofissiz bir işletmeyi düzgün bir şekilde yönetebiliyorsanız, kurulum için bir çok avantajınız var :

  • Başlangıç ​​masraflarının düşürülmesi. Yeni başlayanlar için, bir ofise taşınmak çok pahalıdır. Mümkün olduğunca inşaat ve tadilat masraflarını ödemeye değil, önemli miktarda bir peşinat veya depozito yatırmanız gerekecek ve ofisinizin döşenmesi için binlerce lira ödeme yapmanız gerekecek. Ve eğer iyi bir izlenim bırakmak isterseniz, burada maliyetleri küçümseyemezsiniz.
  • Düşük aylık maliyetler. Başlangıç ​​maliyetleri, işletmenizin merkezinde bir ofisle yüzleşeceğiniz harcamaların sadece başlangıcıdır. Bir ofisteki aylık masraflar tek başına kira için binlerce doları bulacak ve internet, kamu hizmetleri, ofis malzemeleri ve hatta kahve gibi temel malzemeleri de içeren diğer masrafları da unutmayın.
  • Daha çeşitli takım seçenekleri. İşçilerinizi tek bir fiziksel konumda bulmalarını istemediğinizde, istihdam olanaklarınızı hemen yeni ufuklara açarsınız. Tüm ekibiniz yine de uzaktan çalıştığından, ülke genelinde birisini kiralayabilirsiniz. Bu size daha yetenekli bir havuza erişmenizi sağlayacaktır, bu da daha seçkin olmayı ve yalnızca iş için mümkün olan en iyi adayları seçmenizi göze almanız anlamına geliyor. Ve birisi ayrılırsa, yerine birini almak için çok uğraşmanız gerekmez.
  • Daha kolay yönetim lojistiği. Bir ofisi gözetmek, sorumlulukların çoğuyla birlikte gelir. Kamu hizmetlerinin ve internetin işlevsel kalmasını, yerin temiz kalmasını ve tüm çalışanlarınıza saygı duymasını ve çalışma ortamına olumlu katkıda bulunmasını sağlamanız gerekir. Özellikle büyük işletmeler için ofis yönetimi, tam zamanlı bir iştir ve kendi toplam zaman ve para yatırımlarınıza önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır.
Hatırlatma

İşletmenizi başlatmanın doğru yolu yoktur. İşiniz ve markaya özgü şartlar ve diğerinden daha farklı gereksinimleri sahip olacak benzersiz tercihler olacaktır. Bu avantajlar ve dezavantajların hepsi gerçek, ancak sizin için başka birine uyguladıkları kadar geçerli olmayabilir, bu yüzden bu maddeleri kendi sektörünüze göre düşünerek kararınızı verin. İşletmenize özellikle ne ifade ettiklerini düşünün ve mümkünse operasyonlarınıza ne tür parasal etkileri olacağını hesaplamaya çalışın.

Nihayetinde, bir fiziki ofis olsun veya olmasın bir işe başlama kararı size kalmıştır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Bir İşe Ofissiz Başlamanın Avantajları ve Dezavantajları yazımıza yorum bırakabilirsiniz. Sizce bir işletme ofissiz de başarılı olabilir mi?

 
Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar