Logo

Başarılı Sosyal Medya Stratejisi


paylaş
Başarılı Sosyal Medya Stratejisi

İşinizin Facebook ve İnstagram gibi sosyal medya sitelerinde bulunmasına karar verdiniz ancak nerden başlayacağınız konusunda bir fikriniz yok.  Milyonlarca takipçisi olan büyük markalar korkutucu olabilir, ancak sizi korkutmasına izin vermeyin! Küçük bir bütçeye sahip olan yerel ve bölgesel işletmeler, potansiyel müşterileri yönlendirmede ve büyük markalar olarak sosyal medyada bir müşteri tabanı oluşturmada başarılı olabilir. Ayrıca, pazarlama konusunda uzman olmaya veya başlamanız için karmaşık bir kampanya programı oluşturmanıza gerek yok. Başarılı Sosyal Medya Stratejisi için söylediklerimizi takip ederek işe başlayabilirsiniz.

 

# 1: HEDEF OLUŞTURUN.

Başlamadan önce, ilk adım sosyal medya hesabınızdan neleri paylaşmak istediğinizi anlamaktır. Daha fazla olasılık üretmek ister misiniz? Topluluk katılımını artırmak mı istiyorsunuz? Şirketinizin topluluk hizmeti ve hayırsever teşvikinin farkındalığını arttırmak mı? Şirketinizin sosyal medya varlığı için bazı hedefler belirleyin.

  • Başarılı Sosyal Medya Stratejisi için ulaşılabilir hedeflerini belirleyin. Yani, spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, alakalı ve zamana duyarlı hedefler. İşiniz için ulaşılabilir bir hedef şu şekilde görünebilir: "Facebook için şirketimizin müşteri hizmetine verdiği önemi anlatan fotoğrafları paylaşacağız. Haftada üç fotoğraf yayınlayarak bunu yapacağız. Her biri için hedef 10 beğeniyle 5 yorum. "
  • Başarılı Sosyal Medya Stratejisi konusunda gerçekçi olun. Sosyal medya varlığınızın tek başına başarısız bir iş etrafında dönmesi veya gelirinizi % 300 oranında artırması pek olası değildir. Kısa vadede ve uzun vadede üzerinde çalışmaya başlayabileceğiniz gerçekçi hedefler belirleyin.
  • Başarılı Sosyal Medya Stratejisi çalışmanızda retweetlere ve beğenilere aşırı odaklanmayın. Bu ölçümler gerçekten hikayenin tamamını anlatmaz. Sosyal medya analizlerini inceleyin ve sosyal, web yönlendirmelerinden ve toplam dönüşüm oranınızdan elde edilen potansiyel müşterileri takip edin.

 

# 2: İLHAM BUL.

Ne yayınlayacağınızdan emin değil misiniz? İlham sonrası ilhamı bulmak için Ekstra Alan Depolama Alanı , Yedek Ayaküstü gibi endüstri liderlerinin sosyal medya sayfalarını gezin. Markanızın imajını göz önünde bulundurun ve ilham ararken hedeflerinizi düşünün. Sık kullanılan yayınlarınızı tarayıcınıza yer işaretleri veya cep gibi bir yer imi aracıyla kaydedin . Gittiğiniz şeyleri yer işareti olarak işaretleyin ve hafta sonu kullanabileceğiniz fikirleri topluyorsunuz.

İlham kaynağı bulmak için bir diğer önemli ipucu: Size sosyal medya hesabınızla alakalı haber hikayelerini ve blog makalelerini bildirmek için Google Alerts'u kurun . "Kendi kendine saklama" veya kasabanızın adı çevrimiçi göründüğünde e-postanıza günlük bildirimler alın. Üzerinde kendi spininiz olan içeriği yeniden tasarlamaktan korkmayın.

 

# 3: TUTARLI BİR MARKA RESMİ OLUŞTURUN.

Çevrimiçi varlığı söz konusu olduğunda tutarlılık anahtardır. Siz takipçilerinizin ve topluluğunuzun sizden ne bekleyebileceğini bilmesini ve bu beklentileri sürekli olarak yerine getirmesini istiyorsunuz.

  • Başarılı Sosyal Medya Stratejisi için tanıdık bir yüz gösterin. Kullanıcıların sizi kolayca tanımlayabilmesi için profil resminiz, biyografi ve kapak resminizin tüm sosyal medya hesaplarınız arasında tutarlı olması gerekir. Beğendiğiniz bir görüntüyü bulduğunuzda, onunla birlikte kalın. Çok sık değiştirmeyin veya kullanıcılar sizi tanımaz.
  • Sesi tanımlayın. Hedef kitlenizle nasıl etkileşimde bulunmak istediğinizi seçin. Komik, ilişkilendirilebilir bir vibe tasarlamak ister misiniz? Motivasyon, düşünce provoke içerik paylaşmak? Yorumlara "biz", "ben" veya üçüncü bir kişiyi kullanarak cevap vermek mi? Markanızın sesini belirleyin ve sadık kalın. Sosyal medya hesabınızdaki tüm yöneticilere yönelik kuralları yazmanızı öneririm.
  • Sürekli mesaj gönderin. Hedef kitlenizin içeriğinizi ne zaman ve ne sıklıkta bekleyeceğini bilmesi için tutarlılığını koruyun. Sosyal medya başarısı için rutin hayati önem taşımaktadır. Genel hedefiniz ve markanızın imajıyla bağlantılı bir sosyal medya gönderme programı yapın.

 

# 4: BİR PLAN YAPIN.

Sosyal medya programınızın, içerik stratejisinin karmaşık bir Excel tablosu olması gerekmez. İlk başta, basit tutun!

  • Bir takvimle başlayın. Göndermek istediğiniz sıklığı, yeri işaretleyin. Bazıları için, bu, günde bir kez, haftada üç kez yayınlamak kadar basit olabilir. Ne zaman gönderileceğinden emin değil misin? Kitlenizin çevrimiçi ne zaman en çok etkinleştiğini görmek için sayfanızın analizlerini kullanarak kitlenizin katılımını kontrol edin. Ya da Facebook standardını kullanın: 3PM , Facebook görüntülemeleri için günün en popüler zamanıdır ve Perşembe , kullanıcıların Facebook'ta olması için haftanın en popüler gününü oluşturur.
  • Fikirleri sonradan saklayın. Konuştuğumuz bu yer imlerini hatırlıyor musun? Önümüzdeki hafta bir şeyler yayınlamanız için harika bir fikir veren bir yayın görüyorsanız, ihtiyacınız olduğunda kolayca bulabilmeniz için bunu takvim hatırlatıcınıza kaydedin.
  • Üçüncüsü kuralını kullanın. Ne yayınlayacağınızdan hâlâ emin değilseniz, kuralların kuralını kullanmayı deneyin. Bu kuralları kullanarak, tekrar yayınlamayacağınızdan veya kitlenizi içeriğinizle rahatsız edici olmadığından emin olabilirsiniz.
    • Mesajlarınızın 1 / 3'ü işinizi teşvik ediyor
    • Yazdıklarınızdan 1 / 3'ü, kendi kendine yeten depolama sektörüyle ilgili haberler, fikirler veya hikayeler paylaşıyor
    • Yayınlarınızın 1 / 3'ü topluluk odaklıdır veya yalnızca eğlencelidir

 

# 5: BAŞARINIZI DEĞERLENDİRİN VE GİTTIĞİNİZDE DÜZELTMELER YAPIN.

Planınızı T'ye uyguladınız, programınıza ilanı gönderdiniz ve tutarlı bir marka imajı sürdürüyorsunuz. Şimdi, sosyal medya analizlerini araştırarak hedeflerinize ilişkin olarak ne yaptığınızı kontrol etmek için mükemmel bir zaman.

  • Sosyal medya sayfanızın aldığı beğenmelerin, yorumların, takipçilerin ve paylaşımların sayısını izleyin.
  • Kazandığınız geribildirimleri gözden geçirin. İncelemeleriniz çılgın mı? Yorumlarınızda ortak bir eğilim görüyor musunuz?
  • En popüler yayınınızın ne olduğunu araştırın (beğeniler, paylaşımlar ve genel katılım). Daha az popüler olan yayınlarla karşılaştırın. Farklı yaptığınız şeyleri bulun.
  • Google Analytics'i kullanan sosyal medya tarafından yönlendirilen web sitesi ziyaretlerini izleyin. Sosyal medya varlığınız, olası satış olasılıklarını ve dönüşüm oranlarını artırmanıza yardımcı oluyor mu?

Hedef kitle ve işletme hedefleriniz hakkında daha fazla bilgi edinirken sosyal medya planınızın birkaç ayarlamaya gereksinim duyduğu, hatta beklendiği gibi sorun değil. Başarılı Sosyal Medya Stratejisi için sosyal medya sayfanız için en önemli şey, durgunluğu önlemektir. Yeni içerik yayınlamaya devam edin, çevrimiçi toplulukla etkileşimde bulunun ve çevrimiçi olarak bulunun. Zengin bir sosyal medyaya sahip olmak tüketicilerle olan güvenin artmasına yardımcı olur ve işletmeniz için tutarlı bir çevrimiçi marka oluşturur.

Etiketler: Başarılı Sosyal Medya Stratejisi

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar