Logo

Başarılı Sosyal Medya içeriği Oluşturmanın 4 Yolu


paylaş
Başarılı Sosyal Medya içeriği Oluşturmanın 4 Yolu

Bir içerik pazarlama stratejisi geliştirirken, planın en önemli yönlerinden biri genellikle sosyal medya pazarlamasıdır. İçerik oluşturulduğunda, genellikle yalnızca iç pazarlama kampanyaları aracılığıyla değil, aynı zamanda sosyal medya ağlarında organik olarak internette de paylaşılma umuduyla üretilir. Başarılı Sosyal Medya içeriği Oluşturmanın 4 Yolu ile içeriklerinizin daha fazla paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.

İnsanların paylaşmak istediği içeriği oluşturması her zaman kolay değildir. Bir içerik parçası sosyal medya için optimize edilmediğinde veya toplumsal hedeflere uygun olarak oluşturulmadığında, yayılmasını sağlamak zordur. Bununla birlikte, oluşturduğunuz içeriğin gerçekten paylaşmaya değer olduğunu garanti etmek için atabileceğiniz birçok adım vardır.

Başarılı Sosyal Medya içeriği Oluşturmanın 4 Yolu

1. Ulaşılabilir Amaçlara Sahip Olun

Daha önce herhangi bir pazarlama planı geliştirdiyseniz, başarının etkili bir şekilde ölçülmesi için hedeflere sahip olmanın kritik önem taşıdığını bilirsiniz. Bununla birlikte, içerik pazarlama hedeflerini düşündüğünüzde elde etmek istediğiniz şeyin mümkün olabileceğinden emin misiniz?

Tabii ki, hepimiz içeriğimizin yüzlerce defa tweet edilmesini, beğenilmesini ve paylaşılmasını, binlerce web sitesi ziyaretçisinin üretilmesini, önde gelen potansiyel müşterilerin sayısının artırılmasını ve gelir akışımızın büyük bir bölümünü oluşturmasını istiyoruz. Başarılı bir sosyal medya içeriği oluşturmak için, hedefleriniz makul ve erişilebilir olmalıdır.

Yukarıdakilerin hepsini gerçekleştirmek yerine, her bir içerik projesi için açık hedefler belirleyin. Örneğin:

  • Bir hafta içinde x sayıda sosyal medya takipçisi
  • x kişi Facebook'ta beğenecek
  • Bir ay içinde iletişim formumuzu x kişi dolduracak
  • Her hafta içerik sayısını indiren x sayısı var mı?
  • Sosyal medya ağlarından gelen trafikte 3 aydan fazla bir artış var mı?

X'in mantıklı olduğu (analitik verilere dayalı olduğu sürece) bu daha spesifik hedefler, içeriğinizin başarısını doğru bir şekilde ölçmenize olanak tanır.

2. Kitleniz için neyin önemli olduğunu öğrenin.

İnsanlar, kim olduklarını ifade etmek, kişisel markalarını oluşturmak ve başkalarıyla bağlantı kurmak için sosyal medya ağlarını kullanıyor. Bu nedenle, insanlar sosyal ağlarda paylaştıkları içerik bize onlara neyin önemli olduğuna dair bir ipucu verir.

Ne yazık ki, çoğu insan sattığınız ürün veya sunduğunuz hizmet hakkında tutkulu olmayacaktır. Bununla birlikte, ürün / hizmetinizin sonuçlarına veya ürün / hizmetinizin onlara nasıl etkilediği veya onlara nasıl yardımcı olduğu hakkında istekli olabilirler.

Kitleniz için gerçekten neyin önemli olduğunu gösteren içerik oluşturabiliyorsanız başarı elde edebilirsiniz.

Bu fikirleri bulmak için, kendi başınıza ya da mevcut çeşitli araçlar (hem ücretsiz hem de ücretli) aracılığıyla sosyal dinleme gerçekleştirin. Twitter'da anahtar kelimeleri izle, Facebook'da hashtags, Google + 'daki sohbetler ve LinkedIn'de tartışmalar gibi.

3. Faydalı İçerik Oluşturun

Kitlenizin ne tür içeriklerden hoşlandığı ya da tutkulu olduğunu bildikten sonra, bu bilgiyi alın ve faydalı bir şeyler oluşturun.  Bunu, kitlenizi eğiten, ilgilendiren veya eğlendiren bir şey geliştirerek yapabilirsiniz.

Örneğin, bir personel ajansı izleyici, işe alım kararları veren yönetim ve yönetici düzeyinde yöneticilerdir.

Bu içerik, kitleye onlara önemli bir şey öğreten ve işlerini nasıl etkileyebileceği için yararlıdır. İçerik yararlı olduğu kanıtlandıysa, şirketlerinde, endüstri bağlantılarında ve sosyal ağlarında başkalarıyla paylaşabilirler.

Eğitim içeriği genellikle çok başarılı olmasına rağmen, bazen insanlar kendilerini ilgilendiren bir şeyler hakkında içerik kullanmak ister ancak bunları mutlaka yeni bir şey öğretmeyeceklerdir.

Örneğin, seyahat ve turizm endüstrisindeki bir şirket tanınmış seyahat blogcularıyla röportaj yapabilir ve röportajları blog yayınları olarak yayınlayabilir. Bu röportaj parçaları izleyiciler için ilginçtir çünkü favori blog yazarlarının hayatlarına dikkatle bakmaktadır. Eğitimli olmasa da içerik, izleyicinin ortak ilgi alanıyla ilgilidir.

Sosyal medyada genellikle paylaşılan başka bir içerik türü eğlendirici bir içeriktir. Herkes her seferinde güler ya da gülümsemeyi sever! Birini güldürebilmeniz (veya ağlayabilmeniz) halinde, kitlenizin gerçek duygularına dokunmuş olursunuz.

Mizah, duyguyu tetiklemenin en kolay, en içgüdüsel yöntemlerinden biridir; bu nedenle mizahın içeriği oluşturmak, kitlenizin tepkisini toplamanın bir yoludur.

4. Paylaşımı Kolaylaştırın

Kitlenizi içeriğinizi paylaşmak için uğraştırmayın; olabildiğince kolaylaştırın.

Bunu yapmak için, ürettiğiniz her içeriğin, bulmak kolay, çoğunlukla sayfanın üstünde veya içeriğinin altında bulunan sosyal paylaşım düğmelerinin bulunduğundan emin olun.

Paylaşılan Sosyal Ortam İçeriği Oluşturma

Genel olarak, sosyal medya ağlarında popüler olacağını umduğunuz içeriği oluştururken göz önüne almanız gereken çeşitli yönler bulunur. İçeriği viral hale getiremezsiniz.

Uygun bir içerik oluşturmak için, erişilebilir hedefler geliştirerek başlayın, kitlenizin neyi sevdiğini öğrenin, yararlı içerik hazırlayın ve paylaşımını kolaylaştırın.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Başarılı Sosyal Medya içeriği Oluşturmanın 4 Yolu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar