Logo Web Tasar覺m

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?


paylaş
Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Bir şirket web sitesiniz veya kişisel bir blogunuz varsa, daha önce SEO'yu yani arama motoru optimizasyonunu duymuşsunuzdur. Belki de bu konu hakkında bilinmesi gereken her şeyi bildiğinizi bile düşünebilirsiniz. Zaten yeterli bilgiye sahip olduğunuza karar vermeden önce, geri dönün ve SEO'ya tekrar bir göz atın. İşte bu önemli çevrimiçi stratejiyi daha iyi yararlanmak için nasıl kullanacağınızı anlamanıza yardımcı olabilecek bazı temel bilgiler. Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Arama Motoru Optimizasyonunun Basit Bir Tanımı

Herhangi bir şey hakkında bilgi edinmek için en iyi yer temelden başlamaktır. SEO arama motoru optimizasyonu teriminin İngilizce kısaltmasıdır. Bu terim, web sayfalarınızın sıralamalarını arama motoru sonuçlarında iyileştirmek için tasarlanmış etkinliklerin bir koleksiyonunu ifade eder. Bu sayfalar blogunuzda, web sitenizde yönettiğiniz belirli konular veya bir sosyal medya sitesinde bir işletme sayfası için oluşturduğunuz bir şeyler olabilir.

Birçok insanın yaptığı hatalardan biri, web sitelerini veya bloglarını, nihai kullanıcılara kalite ve yetki sağlamadan, büyük arama motorlarından yararlanan bir şekilde oluşturabileceklerini varsaymaktır. Bu, internete erişimin ilk yıllarında kısmen doğru olsa da, bu yaklaşım artık uygulanabilir değildir. Amacınız, sayfalarınızın gerçek, alakalı ve okuyuculara değer veren bir şey sunduğundan emin olmaktır. Bu da Google, Bing ve diğer arama motorlarından olumlu ilgi çekme ihtimalini artırıyor.

Kaliteli İçeriğim Varsa Neden SEO'ya İhtiyacım Var?

Kalitesi yüksek içerik oluşturmak sadece ilk adımdır. Ayrıca, çevrimiçi arama yapan kullanıcıların sayfalarınızı bulmasını kolaylaştırmalısınız. Bu, sözlü olarak kısmen yapılabilir ve muhtemelen her ay gönderdiğiniz faturalara bir reklam kaydı yapılabilir. Şirketinizi veya blogunuzu daha önce hiç duymamış olan okuyucuların ilgisini çekmek için ne yapacaksınız? Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Bu, SEO kavramının resmin içine girdiği yer. İçeriğinizde ve büyük arama motorlarından dikkat çeken diğer sayfa öğelerinde bir şeyler olmalı. Bu olmadan, motorlar sitenizi asla bulamaz ve trafiğiniz düşük kalır.

Neden arama motorları SEO olmadan sayfalarımızı bulamıyor?

Arama motorları giderek daha sofistike olmakla birlikte, teknoloji hala algoritmalarında çalışan ve web sayfalarıyla bağlantı kuran bir şeye ihtiyaç duyuyor. Bugünün internetinin kaç milyar sayfalık oluşturduğunu düşünün.  Arama Motorunu, benzer bir içeriğe sahip bir sayfanın üzerinde sıralamak için ne motive edecek? Cevap, SEO'nun en temel biçimlerinden biridir: Anahtar kelime veya anahtar kelime öbeği.

Arama ifadesi olarak da bilinen fikir, içeriğinize, kullanıcıların arama motoru sorgularında yer alan söz konusu kullanıcılarla doğrudan alakalı anahtar kelimeleri veya kelime öbeklerini dahil etmektir. Örneğin, bir kullanıcı "neden bir yıllık diş kontrolüne ihtiyacım var?" Bir diş kliniği için bir web sitesi işletiyorsanız ve herkesin her yıl tam bir kontrol için gerekçelerini listeleyen bir sayfanız varsa ve bu içeriğin "yıllık diş muayenesi" ifadesini içerdiği durumlarda, arama motorları, arama motorlarının İçeriğinizin kalitesi ve yetkisi olacaktır.

Anahtar kelimeyi ilk dikkati çeken şey olarak düşünün. Mükemmel içeriğiniz, bu dikkati tutan ve arama motorlarını ve okuyucuları ilgilendiren şeydir.

Arama Motoru Optimizasyonu Anahtar Kelimelerden Mi İbaret?

Anahtar kelimeler ve anahtar kelime öbekleri, konsept geliştirilmesinden bu yana arama motoru optimizasyonunun önemli bir bileşeni olmuştur. Hala gerekli. Değişen şey, geniş bir SEO kategorisinde sadece yapılması gerekenlerden biri olduğu.

Yetkili içeriğin önemini anlayabilirsiniz, ancak sayfa açıklamaları, görüntü açıklamaları ve hatta sayfaların nasıl oluşturulduğu gibi faktörleri düşündünüz mü? Tüm bu unsurlar aynı zamanda günümüzün SEO stratejilerinin bir parçasıdır. Evet, anahtar kelimeler yakında herhangi bir yere gitmiyor, ancak diğer SEO yaklaşımlarıyla birlikte çalıştıklarını unutmayın.

SEO'ya Yanlış Bir Yaklaşım Var mı?

Arama motoru araçlarının, kullanıcıların aramalarda kullandıkları kelime öbeklerini öğrenmek için ihtiyaç duyduğunuz her şey vardı. Sayfalarınızı bu yüksek puanlı ifadelerle doldurabilir ve arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda görünmelerini izleyebilirsiniz. Bu ifadelerin mutlaka sayfanızdaki konuyla doğrudan alakalı olması gerekmez. Hafif bir bağlantı yeterliydi.

Bu, pek çok web sitesi sahibine, bu değerli cümlelerde mümkün olduğunca çok çalışmayı deneyen içerik siparişi verdi. Birkaç yıl boyunca dikkat çekerken, Google ve diğer büyük arama motorları, anahtar kelime doldurma adı verilen web sitelerini ödüllendirmek yerine, algoritmalarını cezalandırmaya başladı. Bu yaklaşımı bugün kullanın ve sayfalarınızı herhangi bir sonuçta mümkün olan en düşük sıralamaya gönderin. Bunu yapmanız ceza almanıza neden olacaktır.

Anahtar kelimeler ve kelime öbekleri, içeriğinize doğrudan oran uygulayan ve geliştiren bir şekilde kullanılmalıdır. Şu anda yabani otlakların satışına dikkat çekmek için popüler olan bir şeye atlamak artık işe yaramayacak. Anahtar kelime seçimleriniz, satışa sunulan aracın açıklamasından, tüketicilerin onlara neden ihtiyaç duyduklarından veya okuyucunun iyi kullanıma sunabileceği gerçek veriler sağlayan başka bir yaklaşımla alakalı olmalıdır.

Sadece alakalı olması gereken içerik değil. Sayfalarınız için seçilen resimler doğrudan konuyla alakalı olmalıdır. Bir şehir manzarasının sebze bahçesi çevresini yetiştirmekle ilgili bir sayfayla kesinlikle ilgisi olmadığını düşünün. Daha uygun bir görüntü, dikkatle düzenlenmiş sebzelerin tarım arazisi spor arazilerinden oluşan bir tepedir.

Sayfalar ve resimler için kullanılan açıklamalar bile doğrudan konuyla ilgili olmalıdır. Bu, okuyucuların yararlı bulacağı öğeler kullanmak anlamına gelir.

Yapı Sayfaları Düzgün Hasar Kontrolünden Daha Kolaydır

Bir blog oluşturuyor veya sıfırdan bir web sitesi oluşturuyorsanız, mevcut arama motoru standartlarını göz önünde bulundurmak için ödeme yapar. Amacınız her zaman okuyucuların ihtiyaçlarını ele alan faydalı bilgiler sağlamaktır. Bu bağlamda, sayfa öğelerinizin büyük arama motorları tarafından dizinlenebilir olduğundan emin olmak istersiniz.

Anlamanız gereken şeylerden biri, bir arama motoru sitenizi görüntülerken, bir kişinin öğeleri göreceği şekilde görmemesidir. Arama motorları, içeriğinizi bulmak ve sıralamak için tarayıcılar olarak bilinen programları kullanır. Genellikle, tarayıcılar, soruları yanıtlayan veya okuyucularının kullandıkları aramalara odaklanan öğelere odaklanır.

İlgili anahtar kelimeler, tarayıcılar tarafından, motor tarafından belirlenen standartlar dahilinde kullanılıp kullanılmadıkları da dahil olmak üzere görülür. Görüntüler, sayfaların ne kadar hızlı yüklendiği ve içeriğinizin bilgi sunup sunmadığı okuyucunun tüm faktörü sıralamada kullanabiliyor. Okuma ve görüntüleme kolaylığı da bir fark yaratıyor. Bu yüzden grafikler, madde işaretleri, ilgili görseller ve diğer kaynaklar gibi öğeler her sayfa tasarımının bir parçası olmalıdır.

Web Sitem Güncel Değilse Ne Olur?

İş web sitenizi on yıl önce oluşturduğunuzda çok fazla ilgi gördü. Artık durum böyle değil. Sosyal medyada tanıtım yapmanıza ve diğer yöntemleri kullanmanıza rağmen, trafiğiniz aynı. Sorun nedir?

Kısa cevap sitenizin modası geçmiş. Bir kerede, büyük arama motorları tarafından belirlenen standartlara uygundu. Bu standartlar değişti, ancak siteniz hala eski sisteme göre. Sonuç, daha düşük sıralamalar ve trafiğin azalmasıdır.

Hepsi kaybolmadı. SEO uzmanı sitenizi değerlendirebilir ve neler yapılabileceğini belirleyebilir. Belki hala birçok iyi unsur var, ama başka şeylerin yeniden işlenmesi veya atılması gerekiyor. Bazı sayfalardaki istatistikleri güncellemek gibi küçük şeyler yardımcı olabilir. Daha iyi sayfa ve görüntü açıklamaları, arama motorlarından yeni ilgi çekebilir. Tarihli içeriği kaldırmak ve daha güncel içerikle değiştirmek, siteye yeni bir soluk getirecektir.

En iyi bahsinizin eski siteyi kazımak ve yeni bir şey yaratmak için olduğu zamanlar vardır. Bir uzman, gezinmesi kolay sayfalar tasarlayabilir, okuyucularınıza sunduğunuz ürünle doğrudan konuşabilir ve eski sitede bulunmayan video veya animasyon gibi öğeleri içerebilir. Hepsinden iyisi, uzman tasarımcı, sayfalarınızın mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olabilir. Daha fazla okuyucu, daha önce hiç olmadığı kadar cevap aramak için telefonları ve tabletleri kullandığı için bu önemlidir. Yeni site tamamlandığında, test edildiğinde, ayarlandığında ve genel olarak düzgün bir şekilde çalıştığı ve okuyucunuzun kullanabileceği şeyler sunduğunda, URL'nizi buna göre yönlendirin ve eski sitenizi ele geçirin.

Şimdi SEO anlayışınızı güncellemenin zamanı geldi. Yıllar önce öğrendiklerinizi bir kenara koyun ve konuyu açık bir akılla ele alın. Doğru profesyonel, arama motoru optimizasyonunu nasıl kullanacağınızı ve sürekli genişleyen bir kitleye nasıl bağlanacağınızı görmenize yardımcı olacaktır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: seo arama motoru optimizasyonu seo nedir

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar