AdWords Kelime Analizi
Web sitenizin ilk sıralarda çıkması için bazı çalışmalara dikkat etmeniz gerekir. Web sitenizin Google arama motorunda ilk sıralarda çıkması demek sizin birçok kişiye hem de hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacaktır. Google’da ilk sıralarda çıkmanın en kısa yolu AdWords reklam kampanyası yapmaktır. AdWords reklam kampanyasının bel kemiği ise AdWords Kelime Analizi ile anahtar kelimelerin belirlenmesidir.
Güçlü, yüksek performans gösteren AdWords kampanyalarının kurulması ve sürdürülmesi zaman, bütçe ve uzmanlığı gerektirir. Ancak hem projenin başında hem de sürekli olarak AdWords Kelime Analizi araştırması yapılmazsa, yatırımınızdan mümkün olan en iyi getiriyi asla elde edemezsiniz.
Her şeyden önce, AdWords Kelime Analizi araştırması olmadan bütçeniz için kaç tıklama alacağınızı bilmiyorsunuzdur. AdWords’teki tıklama başına ortalama maliyet, anahtar kelimeden anahtar kelimeye ve sektörden sektöre kadar önemli ölçüde farklılık gösterdiğinden, anahtar kelime araştırması, tıklamalarınızın maliyetini tahmin edebilmenin tek yoludur.
Örneğin, bir avans kredisi şirketi için bir kampanya yürütmek ve ortalama tıklama başına maliyetinizin bir emlak ağı web sitesi için geçmişte oluşturduğunuz bir kampanyaya benzeyeceğini varsayarsanız, bütçelemeniz baştan itibaren hatalı hesaplanacaktır. Geçmişte 1-3 TL artı bir tıklama ödemiş olabilirsiniz, ancak anahtar kelime araştırması, maaş kredisi ile alakalı AdWords Kelime Analizi tıklanmasının size 10-20 TL bir tıklama veya daha fazla bir geri dönüş sağlayabileceğini gösterecektir.
Bu nedenle, bir kampanyanın bu çok erken aşamasında bile AdWords Kelime Analizi önemlidir. Bu, maliyet beklentilerinizin olabildiğince makul olmasını ve kampanyalarınızın başarılı olması için en iyi şansı vermesini sağlayacaktır.
Bir AdWords Kelime Analizi kampanyası oluştururken, ulaşmak istediğiniz şeyi düşünmeniz önemlidir.Reklam grupları kurmak ve anahtar kelimeleri seçmek söz konusuysa, bunların alakalı, spesifik ve net olduğundan emin olmanız gerekir.
Anahtar kelime araştırması yapmak, proje hedeflerinizi düşündüğünüzde, aradığınız sonuçları sunma ihtimali olan anahtar kelimeleri seçmenize olanak tanır.
Örneğin, AdWords Kelime Analizi kampanyanızdan çevrimiçi oturum rezervasyonları almak için özellikle İstanbul’da bakan bir bronzlaşma merkezi iseniz, başlangıçta anahtar kelimeleri “spray tan” veya “bronzlaşma kabini” olarak hedeflemeyi düşünebilirsiniz. Anahtar kelime araştırma ile, “kitap sprey bronzluk” veya “İstanbul’da sprey bronzluk” gibi daha nitelikli sorular için iyi bir arama hacmi olduğunu görebilirsiniz. Kullanıcılar bu tür sorgular için arama yaparsa, bir rezervasyon yapmak için arıyor olma olasılıkları daha yüksektir ve “bronzlaşma kabini” gibi daha belirsiz bir aramaya sahip bir kullanıcıya göre tıklama başına daha fazla değer verebilir.
Google AdWords Reklam Verme çalışmaların da yardıma mı ihtiyacınız var? Medanis Bilişim AŞ Google AdWords sertifikalı ekibiyle size en karlı reklam kampanyalarını hazırlayabilir. Hedefimiz size mümkün olduğunca az reklam gideri çıkmasını sağlayarak, çok fazla kar etmenizi sağlamak olacaktır.
Google AdWords Reklam Verme çalışmalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
AdWords Kelime Analizi Yazımıza yorum bırakarak yazımızın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz. Sizce AdWords Kelime Analizi neden önemli?