Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
2017 Instagram İstatistikleri

2017 Instagram İstatistikleri

Sosyal ağlar içerisinde Instagram’ın büyük bir gücü olduğu yadsınamaz. Nisan 2017 itibarıyla Instagram şu anda 700 milyonun üzerinde aylık aktif kullanıcıya sahip. Bunu daha anlaşılır hale getirmek için: Twitter’ın aylık aktif kullanıcılarının iki katı ve WhatsApp ve Facebook Messenger’daki aylık aktif kullanıcılardan 3 kat fazla. 2017 Instagram İstatistikleri size Instagram pazarlamanız için ipuçları verebilir.

Instagram, güzel fotoğraflar ve görsel öğeler paylaşırsanız, en iyi sonucu veren bir ağdır. İşletmelerin sıkıcı paylaşımlar yapmak yerine güzel videolar ve fotoğraflar paylaşarak başarılı olabileceği bir platformdan bahsediyoruz. Hedefli bir hashtag stratejisi ekleyin ve Instagram’ın ideal müşterilerinize bağlanmasının ne kadar kolay olduğunu görün.

İşletmenizin sosyal medya paylaşımları yaparken nelere odaklanması gerektiğini 2017 Instagram İstatistikleri inceleyerek anlayabilirsiniz.

 

1. INSTAGRAM’DAKİ 10 HASHTAG’TAN 7’Sİ MARKALIDIR

Hashtagsız sosyal medya pazarlama durumunu hayal edebiliyor musunuz? Özellikle Instagram’da. Sadece hashtaglar sosyal medya kullanıcılarının içeriği organize etmesine ve kategorilere ayırmasına yardımcı değil, aynı zamanda günümüzün en iyi pazarlama kampanyalarının arkasındaki itici güçlerden biridir.

Hashtags, çevrimiçi ve çevrimdışı sohbetlerden televizyon reklamlarına ve reklam panolarına kadar heryerdedir. İçerik keşfi ve optimizasyonunda Instagram yardımları için Hashtags kullanılmalıdır. Markalar, kullanıcı tarafından oluşturulan kampanyalara olan bağımlılıklarını arttırdıkça, hashtag’lar Instagram içeriğinin edinilmesi ve tanıtımı için önemli olmaya devam etmektedir.

En az bir hashtag içeren Instagram yayınları, sahip olmayanlarınkinden %12,6 daha fazla etkilenir ve her Instagram paylaşımı 30 hashtagse kadar izin verir, ancak konuyla ilgili araştırma hashtags en uygun sayısının 11 olduğunu göstermektedir.

Instagram’da bir kampanya başlatmanın en iyi yollarından biri, markalı bir hashtag yardımı ile yapılır. Markalı bir hashtag, işletme veya pazarlama kampanyanıza özeldir. Şirketinizin, ürünün veya ilgili bir etiket satırının adı kadar basit olabilir.

Markalı bir hashtagın da şirketinizin adını içermesi gerekmez. Örneğin yabancı bir firma olan BarkBox köpekler için oyuncak satan bir firma. #DestroyersClub adında bir hashtag açarak köpek oyuncakları konusunda bilgilendirici paylaşımlar yapıyorlar ve büyük ilgi görüyor.

 

Markalı hashtag’ları kullanmaya karar verirseniz, iyi bir şirkettensiniz demektir. Basitçe Ölçülen bir araştırmaya göre, Instagram’da 10 hashtagın 7’si markalaştı.

 

2. KULLANICILARIN %80’İ INSTAGRAM’DA EN AZ BİR İŞ YAPIYOR

Bir Instagram iş profili,  bireysel Instagram profilinde mümkün olabileceklerden daha fazla kişi bilgisi eklemenize izin verir. Bu bilgi bir iş telefonu numarası ve adresi içerir. Kişisel profilinizden İşletme profiline gitmek için işletmeniz için bir Facebook sayfası olması gerekir.

Instagram’a göre , kullanıcıların %80’i en az bir işini takip ediyor; platform üzerinden bir ürün ve hizmet hakkında %60 duyum sağlanıyor. Mart 2017 itibarıyla, 120 milyondan fazla Instagram kullanıcısı bir web sitesini ziyaret etmiş, talimatlar almış, bir iş adı altında e-postayla gönderilmiş veya doğrudan bir işyerine mesaj atmış. Bu faaliyetlerin her biri ilgi düzeyini belirtir ve birçok açıdan bu Instagram taraftarları olasılık olarak düşünülebilir.

Daha somut olabilmek için Instagram kullanıcılarının en az %30’u Instagram’da ilk keşfettikleri bir ürün satın almışlardır.

Instagram analizi (İşletme profilleri aracılığıyla), gösterimleriniz ve yayın başına erişiminize ilişkin verilerin yanı sıra yayınlarınızın performansını ve izleyicinizin neye benzediğini gösteren takipçi demografik bilgileri sağlayabilir. Instagram reklamları kullanırsanız, reklamınızın performansı ile ilgili verilere de erişebilirsiniz. Bu Instagram istatistiklerinin bilinmesi önemlidir, böylece takipçileriniz tarafından beğenilecek ve yanıt verilecek yayınlar oluşturabilirsiniz.

Bazen bu veriler tek başına yeterli değildir. Şirketinize özgü bazı Instagram istatistikleri sadece Sprout Social’ın Instagram Analytics Aracının yardımıyla bulunabilir .

filiz sosyal instagram analizi raporu

 

 

3. INSTAGRAM, 2017’DE 4 MİLYAR DOLARI MOBİL REKLAM GELİRİNİ KAZANMASINI BEKLİYOR

Mart 2017 itibarıyla, İşletme profili özelliğini kullanıma sunduktan sonra, Instagram reklam verenleri sayısı şu anda toplam 1 milyondur. Bu sayı, Mart 2016’da 200.000’den fazladır.

EMarketer tarafından 2015 yılında yapılan bir araştırmada, Instagram mobil reklam gelirlerinin 2017 yılında 2.81 milyar dolara ulaşabileceği ve bunun da Facebook’un toplam gelirinin %10’unu karşılayacağı paylaşılıyor . Çalışma aynı zamanda Instagram’ın Google veya Twitter’dan daha yüksek net mobil görüntülü reklam geliri elde etmesi bekleniyor.

 

4. INSTAGRAM REKLAMLARININ %25’İ VİDEOLARDIR.

Instagram’da en çok fotoğraf reklamları olmakla birlikte, video daha çok ilgi görüyor. Aslında,  Instagram reklamlarının % 25’i  videolardır.

Video reklamlar 60 saniyeye kadar uzayabilir , ancak Wistia verilerine göre uzunluk arttıkça etkileşim azalır. İzleyiciyi ilk 30 saniye içinde bağlayabiliyorsanız muhtemelen dolaşıp etkileşime girer. Video reklamlar, daha yüksek katılım oranları elde etmek için en etkili yöntemdir  ancak fotoğraf reklamlarından biraz daha fazla maliyet alır.

Mesajınızı iletmek için gerekiyorsa, videolara altyazı eklemek unutmayın. Digiday’e göre , Facebook videosunun %85’i sessiz olarak izleniyor. Facebook farklı bir platform olmasına rağmen, video içeriğinin tüketiminin doğası açısından bu davada paralel çizmek doğru.

 

 

5. YEREL MESAJLAR İLE %79 DAHA FAZLA KATILIM ELDE EDİN

Instagram, bir süre coğrafi etiketleme özelliğini geliştirmeye çalıştı. Dolayısıyla, konuma sahip yayınların, bulunmayan yayınlara göre %79 daha fazla etkileşime girdikleri hiç de şaşırtıcı olmamalı.

6. INSTAGRAM YAZILARININ %70’İ GÖRÜLMÜYOR

Sosyal ağlar arasında Instagram en yüksek angajman oranlarına sahiptir. Ancak, Instagram ayrıca içerik aşırı yük ve doygunluk ile ilgilenir.

Instagram’da günlük olarak 95 milyondan fazla fotoğraf paylaşılıyor; bu, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin yayınlarınızı bulmalarının zor olabileceği anlamına geliyor. Ancak yeni algoritma nedeniyle Instagram yayınlarının %70’i görülmüyor. Instagram’ın yeni algoritması, insanların göreceği içeriği seçerken geçmiş sayfa katılımına odaklanmaktadır.

Bu rahatsız edici Instagram statını düzeltmek için, Instagram angajman oyunu yapın. Instagram’daki diğer işletmelerden farklı olun ve benzersiz marka deneyimlerini anlatmak için Instagram Öyküleri reklamlarını veya Canlı videoları kullanın. Ayrıca, bu yerleri arayan insanlar içeriğinizi keşfedebilmeleri için yayınlarınıza yer etiketler; böylece bir sonraki Instagram statümüze götürürüz.

7. INSTAGRAM İZLEYİCİLER HAFTA İÇİ DAHA FAZLA ETKİLEŞİM

İnternet, sosyal ağlar için en iyi yayınlanma zamanını bildiklerini iddia eden çalışmalarla dolu. Çoğu zaman, veriler biraz çelişkili olabilir. Dolayısıyla bulabileceğimiz tüm istatistikleri ve çalışmaları tekrarlamaya karar verdik ve Instagram’a en uygun zamana dair genel bir görüş birliği elde etmek için bu istatistikleri bir araya getirdik .

instagram grafiğine yazılacak en iyi zaman

Verilerimiz, pazartesiden cumaya kadar olanları etkileşimi en üst düzeye çıkarmak için göndermek için en iyi günlerden biriydi. İşte diğer bulgularımızdan bazıları:

  • Pazartesiler, katılımın geneliyle en güçlü korelasyonunu gösteriyor
  • 3 pm, herhangi bir günde yayın yapmak için en uygun zaman.
  • En çok tavsiye edilen saatler arasında saat 02.00, akşam 8.00 ve 17.00 arasındadır.

Tahmin ederseniz, öğleden sonraki saatlerdeki düşük etkinlik, işe gidip gelmek için gitmeden önce son dakika toplantılarına ve projelere odaklanan kişiler olabilir. Aksine, saat 15.00 zaman aralığının neden nişan almak için çok iyi olduğunu açıklar.

8. INSTAGRAM VİDEOLARI SAAT 9’DA YAYINLANDIĞINDA %34 DAHA FAZLA KATILIM ELDE ETTİ

Yapılan araştırmalara göre internette video yayınlamanın en iyi saati saba 8 ve 9 arasındaki zaman.

Bu saatler büyük olasılıkla endüstriye ve bireysel kitleye göre değişir ve kendi sosyal medya faaliyetleriniz için basit bir başlangıç ​​noktası olarak düşünülür. En iyi sonuçları elde etmek için, farklı gönderim gün ve saatleriyle etkileşimi ölçmek için Instagram analizinizi takip edin.

9. INSTAGRAM RESİMLERİ VİDEOLARDAN %36 DAHA FAZLA BAĞLANMA SAĞLADI

Instagram Video’nun ilginç olanı, tüketim% 40 artarken, fotoğraflar %36’dan daha fazla üretiyor. Bunun sebebi çeşitli nedenlerden olabilir. Örneğin, kullanıcılar videonuzu izleyebilir, kaydırmayı sürdürebilirler. Veya bazı durumlarda, videolarınız kullanıcıları harekete geçirebilir.

 

 

10. KULLANICI TARAFINDAN OLUŞTURULAN İÇERİK %4.5 DAHA YÜKSEK DÖNÜŞÜM ORANINA SAHİPTİR

Müşterilerinizin sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları size göndermesi ve sizin bunu hesabınızdan paylaşması harika bir pazarlama yöntemidir. Bir tüketici, kullanıcı tarafından oluşturulan bir fotoğrafı gördüğünde dönüşüm oranı %4,5 daha yüksektir. Fotoğrafla etkileşimde bulunulursa bu sayı %9.6’ya yükselir.

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

2017 Instagram İstatistikleri  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek