E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
E-ticaret elektronik bir donanım ve eski moda bir işleme modernize edilmiş bir çözümdür. Ticaret fiziksel olarak mal satın alıp satan bir işlem ise, e-ticaret elektronik eşdeğeridir – online satış ve satın alma. E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri ile e-ticarete başladığınızda neler yaşayabileceğinizi görebilir ve buna göre önlemler alarak e-ticarete başlayabilirsiniz.
Fırsatlar vermek hiç bu kadar kolay olmamıştı. E-ticaret kolaylık ruhunu temsil eder. Ticaretiniz ne olursa olsun ve hangisinin ürünü emekçilerinizden elde ettiyse, artık kimseyle alışveriş yapmamak veya koltuğunuzun rahatlığıyla dünya çapında neredeyse her şey için seçim hakkına sahipsiniz. E-ticaret, web gelişiminin dolaylı bir ürünüdür günümüzün modern aracıdır. Geliştiriciler, resmi bilgisayar dillerini kullanarak web siteleri oluştururlar; bunlardan sadece bir kısmı, çevrimiçi işlemler için özel olarak kullanılmaktadır.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri : E-ticaret web sitesi nedir?
E-ticaret web sitesinin ne olduğunu tabi ki herkes biliyor. Ürünlerinizi satmak amacıyla kullandığınız web siteleri. E-ticaret sitelerini farklı kılan bilmeniz gereken içerisinde barındırdığı farklı bölümlerdir.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Geleneksel Perakende
Uzun bir inç ile, geleneksel perakendecinin tam bir dönüşümüne yaklaşıyoruz. Herhangi bir zamanda nakit taşımak veya hatta yiyeceklerimizi toplama ihtiyacını ortadan kaldırıyoruz. Buna karşılık, sevdiklerimizle, iyi bir kitapla ya da park alanındaki normal yürüyüş yerine bir parkta yürümek için daha fazla boş zaman kazanırız. Bu yazıda önce e-ticaretin avantaj ve dezavantajlarını anlatıp sonradan geleneksel perakende ile karşılaştırmasını istiyoruz.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
Tanıdık geleceğinden emin olduğumuz eski bir atasözü var. Bir madalyonun iki yüzü var. Ahlaki olarak iyi veya kötü tartışmaya çalışmıyoruz, ancak bir e-ticaret işletmesinin sunduğu en iyi ve en kötü konuyu tartışmak istiyoruz.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Avantajları:
Çok da uzun olmayan bir zaman önce, insanlar hem ihtiyaçlarını hem de arzularını karşılamak için büyük mesafelerle seyahat ettiler. Baharat ya da ipek isterken Doğu’ya yolculuk yaparsınız ya da çevremizden daha düşük fiyatlar olsaydı bize zamanla daha yakında yurtdışına çıkıyorduk. E-ticaretin artmasıyla mal edinmek için yolculuk ortadan kaldırıldı.
E-ticaret küresel. Kapladığı geniş bir alan. Teslim edilen dronların yükselişi ile bir mağazaya gitmekten, mala göz atmaktan, hattan beklemekten, bir ürün satın almaktan ve geldiğiniz yere kadar her yere sürmekten çok daha uygun hale geliyor. Burada, elektronik ticaretin ve web sitelerinin gücü yatıyor. Bunun yerine (çoğunlukla) sıkıcı rutin günler geçirmek yerine, telefonda hop atabilir, yakında bulunan dükkan ve restoranlara ulaşabilir ve ihtiyacınız olan her şeyi sipariş edebilirsiniz.
Tüm bu avantajlar çoğunlukla tipik homo sapiens tüketici ile ilgilidir. Akıllı bir iş adamıysanız, bu avantajların tümünü imparatorluğunuzu genişletme fırsatı olarak görmek uzun zaman almaz. Bir kez daha, e-ticaret küresel. En azından şu an için daha geniş bir kitleyi yok.
Küresel bir erişim ile küresel bir erişim sağlanır. İşletmenizi her zaman 24 saat, haftanın yedi günü, tüm yıl boyunca yönetebilir ve yönetebilirsiniz. Buna karşılık, siparişleri daha hızlı alabildiğinizden daha hızlı işlemlerin keyfini çıkarırsınız. Şimdiye kadar karşılaştığım bir gerçek kazan-kazan durumu.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Dezavantajları:
Üçüncü kez, e-ticaret küresel bir pazardır. Dünyanın hemen her yerinden çeşitli ürün ve hizmetler sipariş edebilirsiniz. Elbette, e-ticaret web sitelerini sadece bir acıbadem pizza sipariş etmek için kullanabilirsiniz, ancak dünya çapında sipariş etmenizin ne kadar süreceğini hayal edin. Tabii ki, şu anki ayakta duran noktanızın kutup tersinden pizza ısmarlamayacaksınız. Sağduyu belirledikçe, siz ve siparişiniz ne kadar uzakta olursa, gelmesi o kadar uzun sürer. Bu özel dezavantaj, içerik oluşturma, web geliştirme veya web tasarımı gibi hizmetleri etkilemez ancak daha kısa raf ömrü olan ürünleri büyük ölçüde etkiler.
E-ticaret bir ürün veya hizmet hakkında geleneksel perakendiyondan çok daha fazla bilgi sunsa da, satın almadan önce herhangi bir deneyim yaşamanıza izin vermez.
Sıklıkla gördüğümüz bir diğer dezavantaj da burada başlıyor ve kredi kartı veya kimlik hırsızlığı var. Her ikisi de ciddi konular olmasına rağmen, SSL sertifikası gibi güvenlik önlemlerini aldığınız sürece sıkıntı yaşamazsınız.
E-Ticaret Vs. Perakende Karşılaştırması
Yakında uçağımızda yardım görevlileri ve teslimat botları siparişimize gelmeye hazır olacak. Tüketici, iş veya hizmet sağlayıcısı olsun, kendinizi bulabileceğiniz spektrumun hangisinde olursa olsun, dijital trendlerin ve teknolojik gelişmelerin patlama yaşı eşit derecede heyecan vericidir! E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri sizi korkutmasın gelecekte her firma internet üzerinden satış yapacak siz şimdiden yerinizi almalısınız.
Alış ve satış, ticaret ve takas. Seyirci bütün bir gezegeni kapladığında neler yapabileceğinizi sınırsızdır. E-ticaret sadece bir modadır. Bahsedilen teknolojik gelişmelerin geleceği ve sonucudur. Tüketici olarak, arzu ettiğiniz renk, şekil veya boyutta hangisini istediğiniz veya istediğinizi seçer hale gelirsiniz. Bir işletme olarak, global bir kitleyi hedef alırsınız ve müşterilerinizin kaliteniz için dürüstçe konuşmalarına izin verirsiniz. E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
Geleneksel perakende, en azından yakında yok olmayacak. Amaçları, çekicilikleri ve avantajları vardır. Bazı durumlarda, daha maliyet etkili olurken diğerlerinde ise tıkır tıkır. E-ticaret ve perakende genelde farklı olsa da, bu sadece ya ikisinden biri ya da seçeneğiniz olduğu anlamına gelmez.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri web sitesi kurmayı düşünen herkesin merak ettiği konular arasında. Karar aşamasında emin olmak için E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri karşılaştırmak en iyisi olacaktır.
- E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri en önemlisi e-ticaret sayesinde hızlı alım satım yapabilir ve aradığınız ürünleri kısa zamanda bulabilirsiniz.
- 7/24 alışveriş yapabilirsiniz
- Hiçbir sınırlama olmadan tüm Türkiye’ye hatta dünyaya ürün satabilirsiniz.
- Fiziksel bir şirket hazırlamaya gerek kalmadan home office tarzı çalışabilirsiniz.
- Kolay bir şekilde e-ticaret sitesi kurup yeni bir iş alanı oluşturabilirsiniz
- Oturduğunuz yerden bir çok site dolaşarak uygun ürün bulabilirsiniz.
- Küçük bir şehirde yaşıyorsanız her ürünü bulamazsınız ama e-ticaret sayesinde her türlü ürüne ulaşabilirsiniz.
- Bilgisayar ve telefon aracılığı ile alışveriş yapılabilir
- Online pazardaki rekabet bazı ürünlerde indirime gitmeyi ve kampanyalar yapmayı gerektirmiş. Bu alıcı için bir avantajken satıcı için bir dezavantajdır.
- Mağazalarda mekan sınırlaması olduğu için bütün ürünleri mağazaya sığdıramayabiliriz ancak web sitenizde istediğiniz kadar ürünü listeleyebilirsiniz.
- Müzik, film gibi indirilebilir materyalleri gidip almaya gerek kalmadan anında indirip dinleyebilirsiniz.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri içerisinde olumsuz yönlere gelirsek:
- E-ticarete düşünmeden atılan kişiler yüzünden kaliteli ve kalitesiz birçok site oluşmuş durumda.
- Ürün kalitesinin ne yazık ki garantisi yoktur ancak tüketici koruma kanunuyla 14 gün içinde sebepsiz olsa bile ürünü iade edebilirsiniz.
- Web sitenizde meydana gelebilecek bir arıza sizi büyük zararlara uğratabilir.
- Güvenlik açığı olan bir web sitesinden alışveriş yaparsanız kredi kartı bilgileriniz ele geçirilebilir. Ancak güven veren sitelerden özellikle SSL sertifikalı sitelerden alışveriş yaparsanız bu çok küçük bir ihtimaldir.
- Mağazaya girip bir ürün almanın sıcaklığını hissedemezsiniz.
- Satın almadan önce tadına bakmak, dokunmak, koklamak istediğiniz bazı ürünler vardır ve e-ticaretle bunları yapamayız.
- E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri içinde en önemlisi kişisel bilgilerinizin 3. şahıslarla paylaşılma riski vardır.
- Alınan malın kargosu gecikince tüketici bir süre sonra bu durumdan sıkılabilir ve e-ticareti bırakabilir.
- Ender de olsa bazı web siteleri ürünü satar ama yerine başka bir şey gönderip ortadan kaybolabilir. Bunun için bilindik firmalardan alışveriş yapmak en iyisi olacaktır.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri içinde en önemlileri bu maddeler tabi ki sektör geliştikçe olumsuz yönler azalıyor.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
E-ticaretin Olumlu ve Olumsuz Yönleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.