Logo Web Tasar覺m

E-ticaret Zararları ve Yararları


paylaş
E-ticaret Zararları ve Yararları

E-ticaretle uğraşmak isteyen kişilerin aklına takılan bazı sorular vardır. "Başladığımda neler yapmalıyım? Gerçekten para kazanabilir miyim? Klasik ticarete başlasam daha mı iyi olur ya da nasılsa dükkanımda ürünleri satıyorum hiç başlamasam zaten web sitesinden de anlamıyorum." gibi sorular düşünceler aklınızdan geçer. Yazımda mümkün olduğunca teknik terimler kullanmadan e-ticarette ne gibi olumsuzluklar yaşayabilirsiniz ya da e-ticaret size neler kazandırır anlatmaya çalışacağım. E-ticaret Zararları ve Yararları konusunda aklınızda bir şeyler oluşacaktır.

E-ticaret Zararları ve Yararları denildiğinde ne gibi zararı olabilir ki diye düşünebilirsiniz. Aslında bunu söylemekte de haklısınız çünkü e-ticaretin olumsuz yönleri yok denecek kadar azdır. Web sitenizi iyi bir firmaya yaptırarak güvenli, optimizasyonlu yani arama motoruyla uyumlu, kredi kartı ödemelerinin kolayca yapıldığı bir web siteniz varsa sıkıntı yaşamazsınız ya da yok denecek kadar az sorun yaşarsınız. Web sitenizin SEO yani tanıtım çalışmalarını da uygun şekilde yaparsanız hiçbir sıkıntı olmayacaktır. E-ticaret Zararları ve Yararları dediğimizde tabi ki bazı zararları da var. Web siteniz özellikle ilk açıldığında müşteriye güven verme açısından web sitenizin ve telefonun başında 7/24 bekleyen birinin olması gerekebilir. İnsanlar 7/24 alışveriş yapabildikleri için müşteri hizmetlerinin de 7/24 çalışması gerektiğini düşünüyorlar.

E-ticaret Zararları ve Yararları konusunda zararlarından birisi de sattığınız ürünün kargoyla size geri gelmesi durumudur. Müşteriler görmedikleri ürünleri aldıkları için klasik ticarete göre iade oranı daha yüksektir. Ürün bilgilerini ve fotoğraflarını ne kadar gerçekçi girerseniz ürün iade oranı o kadar düşecektir.

E-ticaret Zararları ve Yararları bir diğer olumsuzluk ise iş yeri açtığınızda nasıl iş yerinize sürekli ürünleri düzenleyip yerleştiriyorsanız web sitenizi de sürekli güncellemeniz gerekir. Web sitenizde ürün güncellemeleri ve web sitenizle ilgili çalışmalar düzenli yapılmalıdır. Google arama motoruna reklam vererek site trafiğinizi arttırmanız gerekir.

E-ticaret Zararları ve Yararları konusunda yararlarına gelirsek:

  • Web siteniz sayesinde sadece bulunduğunuz bölgeye değil tüm Türkiye'ye ürün satışı yaparsınız hatta sitenize dil seçeneği ekleterek tüm dünyaya bile ürün satabilirsiniz.
  • Klasik ticarete göre çok az bütçeyle e-ticarete başlayabilirsiniz.
  • Klasik ticarette satacağınız, sergileyeceğiniz ürün miktarı kısıtlı olur ancak e-ticarette istediğiniz miktarda ve çeşitte ürün satabilirsiniz.
  • E-ticaret siteniz 7/24 açık kalır ve insanlar gece sabah demeden her an alışveriş yapabilir.
  • Sosyal medya tanıtımları ve SEO çalışmalarıyla bir marka haline gelirsiniz. Eskiden marka olmanın göstergesi TV reklamları ve gazete reklamlarıyken günümüzde sadece SEO çalışmalarıyla bir marka olan firmalar var.  E-ticaret Zararları ve Yararları dediğimizde gördüğünüz gibi yararları daha fazla.

Web sitenizi yaptırırken uygun paket özelliklerini seçerseniz e-ticarette en az sorunu yaşarsınız. E-ticaret paketleri hakkında bilgi almak için firmamızı arayabilirsiniz. Medanis Bilişim AŞ olarak tecrübelerimizi sizinle paylaşabilir ve size yardımcı olabiliriz.

E-ticaret Sitenizin Mobil Uyumlu Olduğundan Emin Olun

E-ticaret Zararları ve Yararları dediğimizde aslında zararları yok denecek kadar az. Yeter ki kaliteli ve profesyonel bir web sitesine sahip olun. İşin başındayken temelleri iyi atarsanız ve risklerin farkında olup buna göre önlem alırsanız hiçbir sıkıntı yaşamazsınız.

Web sitenizi yaptırdıktan sonra mobil cihazlarda düzgün açılmadığını fark ederseniz bu hiç de iyi olmaz. İnsanlar akıllı telefonlarından da artık alışveriş yapıyorlar. Hatta teknoloji ilerledikçe masaüstü bilgisayarların yerini artık tabletler ve telefonlar alıyor.

E-ticaret web sitenizin mobil uyumlu olduğu konusunda web tasarım ajansınızla açıkça konuşun.

E-ticaret Zararları ve Yararları : Zayıf ürün açıklamalarını yeniden yazın

Ürün detaylarından özelliklere ve avantajlara kadar, ürün açıklamaları kısa bir formatta çok miktarda bilgi toplamalıdır. Bazı kaçırılmış fırsatları gözden kaçırmış olabilirsiniz.

E-ticaret Zararları ve Yararları: Mevcut ürün sayfanızın içeriği yalnızca ideal müşterinize mi hitap ediyor?

İçeriklerinizin herkese hitap ettiğinden emin olun. Unutmayın artık genç yaşlı herkes internette. Her meslek türünden müşteriniz olabilir bu yüzden onlara garip gelmeyecek ortak bir dil kullanın.

E-ticaret Zararları ve Yararları: İçeriğiniz özelliklerden ziyade yararlara odaklanıyor mu?

Özellikleri gün boyu listeleyebilirsiniz, ancak müşteriler gerçekten ürününüzün hayatını nasıl daha iyi hale getireceğini bilmek istiyorlar.

Ürününüzü müşterilerinizle aynı sözlerle açıklıyor musunuz?

Müşterilerinizin yaptığı dili kullanarak, hedef kitlenizle kendileri için doğal görünen ve acı noktalarına değecek şekilde daha iyi iletişim kurmanıza yardımcı olacaktır.

Bu kelimeleri bulmak için basit bir yol, onlar gibi düşünmektir. Müşterilerin kullandığı ortak sözcükleri ve cümleleri seçmek için topladığınız müşteri yorumlarını ve geri bildirimlerini (ve ana rakiplerinizin de) inceleyerek başlayın. Buradan, müşteri dilini kendi açıklamanıza bağlayabilirsiniz.

E-ticaret Zararları ve Yararları: Daha iyi ürün fotoğrafçılığı yapın

İyi ürün fotoğrafları, alışveriş yapan kullanıcılara ne sattığınızı göstermekten çok daha fazlasını sunar; müşterilere bağlam sağlar ve müşterilerin ürünlerinizi kullanarak görselleştirmelerinde yardımcı olurlar. Artı, yüksek kaliteli fotoğraflar, yanıltıcı görüntülerden kaynaklanan ürün iadelerini azaltacaktır.

Peki ürün fotoğraflarınızı güncellemek için ne yapabilirsiniz?

E-ticaret Zararları ve Yararları: Akıllı telefonlar yetmeyecektir

Akıllı telefonunuz değil, profesyonel fotoğraf makinesi kullanın. Modern akıllı telefon kameraları her zamankinden daha yüksek çözünürlüklü fotoğraflar alabilir, ancak profesyonel bir makineden daha iyi sonuçlar alırsınız. Düşük uç modeller 800 liradan başlıyor.

E-ticaret Zararları ve Yararları: Yaratıcı açıları kullanma

Ürünleri birden çok açıdan çekin. Her ürün sayfasına birkaç resim eklediğinizden emin olun. Sahip olduğunuz perspektifler ve bakış açıları ne kadar iyi olursa, daha iyi müşteriler ürününüzü yargılayabilecekler.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

E-ticaret Zararları ve Yararları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.



Etiketler: eticaretin zararları yararları e-ticaretin zararı ve yararı e-ticaretin zararları yararları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar