E-ticaret Türleri
E-ticarete başlamadan önce E-ticaret Türleri hakkında genel de olsa bilgi sahibi olmanız karar verme süreciniz açısından iyi olacaktır. Dünyada yaklaşık 23 yıldır ülkemizde de 16-17 yıldır e-ticaret kullanılıyor. Aslında uzun zaman gibi görünse de bir pazarlama yöntemi olarak bakıldığında daha yolun başında.
E-ticaret Türleri dilimize İngilizce’den gelen B2B, B2C ve C2C terimleriyle ifade ediliyor.
E-ticaret Türleri içerisinde ilk kullanılan sistem olan B2C yönteminden başlayalım. Business to Consumer Türkçesi üreticiden tüketiciye anlamına gelen bu yöntemde üretici kendi ürettiği ürünleri ya da bir firmadan temin ettiği ürünleri web sitesinde müşteriye satışa çıkarır. Bu bir ayakkabı firması, kıyafet, zeytinyağı gibi birçok şey olabilir. Günümüzde bu yöntem kullanılsa da yerini yavaş yavaş C2C yöntemine bırakıyor.
E-ticaret Türleri arasında popülerliğini arttıran bir yöntem var. C2C yatırımcıların ilgi odağı olmuş durumda. Consumer to Consumer yani tüketiciden tüketiciye anlamına gelen bu sistemde site kurucusu hiç bir ürün satmaz. Web sitenize üye olan satıcılar birer dükkan kiralar ve ürünlerini belli bir ücret karşılığında sıralar. Web site sahibi sadece sitenin güvenliği, reklamı ve satıcıların kazanç sağlaması için kampanyalar yapmak gibi konularda sorumludur. Ayrıca C2C’de sıfır risk ön planda olduğu için para önce web sitesinin hesabına yatar ve müşteri onayladığında komisyon tutarı kesilerek satıcıya aktarılır. Amerika’da Ebay tarafından ilk olarak kullanılan bu yöntem gittigidiyor ile ülkemize gelmiştir ve yaklaşık 16 yıldır faaliyet göstermekte. 16 yıldır bu sistem olmasına rağmen özellikle son 3 yıldır bu yönteme kayma var. N11, sahibinden, sanalpazar, pttavm bu sitelerden en çok bilinenler. Bu yöntemin hız kesmeden devam edeceğini düşünüyorum çünkü hem site sahibi hem de satıcılar kar sağlıyor ve birbirlerinin iş yükünü paylaşıyor.
E-ticaret Türleri içinde sonuncusu B2B yani Business to Business üreticiden üreticiye ürün satmayı sağlayan bu yöntem sayesinde firmalar birbirlerine ham madde veya parça satabiliyorlar.
-
İş Dünyasından E-ticaret Türleri
İş Dünyası E-ticaret Türleri temelde şirketler için çevrimiçi alışveriştir ve tüm elektronik işlemleri (teslimatlar mal veya hizmetler olsun) kapsar. İş e-ticaret için İş genellikle toptancı ve arasında gerçekleşir onların örneğin, satıcı.
-
İş Dünyasından E-ticaret Türleri Tüketiciye E-Ticaret
Bu, geleneksel ‘çevrimiçi alışveriş’ ile en yakından ilişkili olan E-ticaret Türleri ‘dir. Bu, tüketicinin işten bitmiş bir ürünü satın aldığı işletmeler ve tüketiciler arasındaki tüm işlemleri kapsayan E-ticaret Türleri ‘dir. Ticaretten Tüketiciye e-ticaret, bir alışveriş merkezinde gerçekleşecek gibi standart perakende işlemlerin sanal sürümünü temsil eder.
-
E-ticaret Türleri Tüketici Tüketici E-Ticareti
E-ticaret Türleri Tüketiciden Tüketiciye e-ticaretine tam olarak ne anlama geliyor; (Tüketiciler), örneğin EBay veya Gumtree gibi çevrimiçi platformlar vasıtasıyla mallarını diğer tüketicilere satmaktadır (ancak bu üçüncü parti platformlarından bazıları işletmeler tarafından tüketici e-ticaret modelinde de kullanılmaktadır).
-
E-ticaret Türleri Tüketiciyi İş Dünyası E-Ticareti
E-ticaret Türleri geleneksel üretim / satış akımının tersine çevrilmesi ile tüketici ticareti e-ticaret modeli, genellikle, hizmet reklamı sunan ve daha sonra büyük şirketlere hizmet satan grupları görür. Bu tür bir e-ticaret geleneksel olarak üçüncü parti platformlarda gerçekleştirilir; örneğin freelancerların reklamını yapabilecekleri ve şirketler, ihtiyaç duydukları zaman, örneğin bir grafik tasarımcıya veya sahip olmadığı başka bir servis sağlayıcıya ziyarette bulunabilirler -ev.
-
E-ticaret Türleri İşletme İdaresi E-Ticaret
E-ticaret Türleri e-ticaret sektörü, kurumsal sektör (şirketler) ile kamu yönetimi sektörü arasındaki tüm çevrimiçi işlem ve işlemleri kapsamaktadır. İşletme yönetimi e-ticaret şemsiyesi altında sunulan hizmetler çeşitleri inanılmaz çeşitliliktedir. Hizmetler doğası gereği mali nitelikte olabilir, istihdam ile uğraşabilir, yasal belgeler veya benzeri şeyler olabilir.
-
E-ticaret Türleri Tüketici Yönetimi E-Ticaret
E-ticaret Türleri Üretim / satış, tüketici-yönetim e-ticareti tipik akışının bir başka tersine çevrilmesi, tüketici-ticaret e-ticaretine benzer şekilde, tüketici yönetim e-ticaretinde “tüketici” de satmaktadır. Mal veya hizmetlerin yönetim sektörüne verilmesi. Tüketici yönetim e-ticaretine örnekler şunları içerebilir: uzaktan eğitim hizmetleri sunan öğretmenler veya vergi iadesi dosyalama hizmeti.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
E-ticaret Türleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.