Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
E-ticaret Gıda

E-ticaret Gıda

Birçok sektörde olduğu gibi gıda sektöründe de web sitesi sahibi olmak artık bir zorunluluk halini aldı. Günümüzde firmalar E-ticaret Gıda web siteleri üzerinden sadece reklam çalışması değil direkt ürün satışı da yapıyor. Üstelik satışı yapılan ürünler sadece kuru gıda değil. Kargo firmalarının gelişmesiyle birlikte satılan ürün çeşitliliği de paralel olarak artış gösterdi. İnsanlar organik yumurtadan Hindistan cevizi yağına kadar birçok ürünü İnternet’ten satın alıyor.

E-ticaret Gıda sektöründe Amerika’nın dev e-ticaret markası bile boy gösteremeye başladı. Amazon Dash adlı uygulama ile İnternet üzerinden gıda satışına yönelik bir uygulama başlattı. Amazon soğuk hava depolarındaki ürünleri müşterinin siparişi üzerine gönderiyor, ürünlerin kutularında bulunan barkodları bir daha ki alışverişte okutarak müşteri aynı ürünleri seçmekle uğraşmadan verebiliyor. Bir gün içinde gıdaların ulaşacağını belirten Amazon uygulamayı henüz sadece iki şehirde deniyor.

E-ticaret Gıda web siteleri deyince süpermarketleri de unutmamak gerek. İnternet’ten alışveriş yapmaya alışmış her 10 kişiden birisi süpermarket alışverişini İnternet üzerinden yapıyor. Aslında süpermarket alışverişi kapıcıya sipariş vermekle aynı mantığa dayanıyor. Zincir firmalar her şehirde olmasa da büyük şehirlerde İnternet alışverişi imkanı sunuyor.

E-ticaret Gıda web sitenizin tasarımı rakiplerinizi geride bırakmanız açısından çok önemli. Örneğin gıda sektöründe yiyeceğin görünüşü çok önemli. Web sitenizde kullanacağınız fotoğrafların mutlaka profesyonel çekim olması gerekiyor. E-ticaret Gıda sitesinde ürünlerin mutlaka fotoğraflarının olması gerekiyor. Fotoğrafı olmayan ürünleri müşteriler almak istemeyeceklerdir. E-ticaret Gıda site tasarımının sade ve işlevsel olması yeterli olacaktır. İnsanlar sitenizin çok güzel görünüp de kolay kullanıma sahip olmasındansa kurumsal bir görünüme sahip olup basit ve kolay kullanılır olmasını tercih edecektir. Yaklaşık dört yıldır düzenli olarak gıda alışverişimi İnternet üzerinden yapıyorum. Sadece süpermarket alışverişimi değil güvendiğim bazı sitelerden alışveriş yaparak tereyağı, peynir, çikolata, Hindistan cevizi yağı gibi birçok ürün aldım. İnternet bizlere istediğiniz şehirden sipariş verebilme imkanı sunuyor. Bir tıkla Hatay’dan künefe peyniri ve köy tereyağı almak çok güzel bir şey.

E-ticaret Gıda sitenizin ürün açıklamalarını girerken insanların iştahlarını açacak şekilde ve ürününüzün farklı özelliğini ön plana çıkararak yazmalısınız. Müşteri normal yumurtayı marketten de alabilir ama sizinki organik gezen tavuk yumurtası ise bunu ön plana çıkarın. Hatta tavukların bulunduğu ortamı, köy ortamı gibi fotoğraflarını paylaşmanız insanlara güven verecektir. Neden sadece bir yumurta resmi koyuyorsunuz? Bunun bir kuralı yok. Tereyağı satıyorsunuz ve bunun köy tereyağı olduğunu iddia ediyorsunuz. O zaman köydeki teyzelerin tereyağını yaparken çekilmiş fotoğraflarını kullanın. Artık insanlar gıdada doğallığı ve organikliği arıyor. Bu yüzden E-ticaret Gıda web sitelerini tercih ediyorlar.

Müşteriler yavaş yavaş çevrimiçi E-ticaret Gıda alışverişle kendine güvenen ve haftalık mağazalarına güvenmeye başladıklarından, E-ticaret Gıda satışları giderek büyüyen bir e-ticaret sektörüdür. Tüketiciler gittikçe sofistike hale geliyor ve internetin kendilerine sağlayabileceği alışılmadık, zor bulunan gıdalar ve içerik talep ediyor. Ayrıca, tedarik zinciri altyapısında iyileştirmeler yapılmış; bu da insanların kapılarına çok taze yiyecekler koymanın daha kolay olduğunu gösteriyor. Hatta drone uçakları tarafından pizza teslimatına, market alışverişine bile başlandı!

Ancak internet üzerinden yiyecek satmak, benzersiz bazı zorlukları da getiriyor. İnsanlar yiyeceklerini almadan önce görmekten ve elde ettikleri yerden almaya alışkındırlar. E-ticaret Gıda satanların kokuları, örnekleri ve yiyecekleri gerçek hayatta sergileyerek yiyeceklerini satma avantajını kaybederler. Müşteri güvenini çevrimiçi kazanmak için bu konuların ele alınması gerekir.

İyi haber şu ki müşteriler, kendileri için el yapımı yiyecekler (kişiselleştirilmiş bir pasta gibi) veya alışılmadık veya özel yiyecekler (taze deniz ürünleri, Antep’ten gelen baklava veya fıstık, İzmir’den gelen boyoz) almak için daha fazla para ödemeye hazır olabilirler. Bu, onlara ulaştığınız için prim ödemeniz anlamına gelebilir. Yenilebilir ürünleri çevrimiçi satmanın, pahalı ambalajlama ve hızlı nakliye maliyetlerinden dolayı pahalı bir iş olduğunu unutmayın. Fiyatınızı, süre değerli hale getirmek için dikkatle hesapladığınızdan emin olun.

Fotoğrafın önemi

Çevrimiçi olarak yiyecek satıyorsanız, yiyeceklerin davetkar ve lezzetli görünmesi için gerçekten iyi fotoğraflar sunmanız kesinlikle önemlidir. Fotoğraflar, ürünlerinizi satacak en önemli şeydir, bu nedenle gerçekten çekici fotoğraflar elde ettiğinizden emin olun. Profesyonel bir fotoğrafçı istihdam etmek genellikle uzun vadede kendi parasını çıkarabilecek bir masraf. Fotoğrafçılıkla kendiniz uğraşıyorsanız, iyi ışıklandırılmış, küçük bir ev stüdyosuna yatırım yapmayı düşünün; bu, alıcıları sallamaya gerçekten yardımcı olabilir.

Günümüzde birçok e-ticaret sitesi, ‘yaşam tarzı’ fotoğrafçılığı olarak bilinen şeyi kullanıyor. Bu, belki de çok müdahaleci veya rahatsız edici olmayan bazı sahneler kullanarak, satılacak ürünlerin tipik bir ortamda gösterilmesidir. Örneğin, evde pişmiş ekmekleri çevrimiçi olarak satıyorsanız, ekmek bordurunun yanında ekmek bordüründe fotoğraf çekmeyi düşünebilirsiniz. Bu sadece bir moda seçimi değil; müşterilerinizin satın aldıkları maddenin ölçeğini anlamalarına gerçekten yardımcı olur.

Güven

E-ticaret Gıda alışverişinde güven, gerçekten önemli bir unsurdur. Müşterilerinize ürününüze nasıl bir güven veriyorsunuz? Bunu çevrimiçi yapmak için birçok yol var. İşte E-ticaret Gıda güven vermek için sadece birkaç fikir:

  • Malzemeler ve hazırlama işlemi hakkında tamamen şeffaf olun
  • Herhangi bir ödül veya gıda hijyeni sertifikalarını sitede belirgin bir şekilde sergilemek
  • Nakliye sürecini ve gıdanızın nakliye sırasında nasıl korunduğunu ve varışta nasıl saklanacağını açıklayın
  • Sitenize müşteri referansları ekleyin ve değerlendirmeleri göze çarpan şekilde gösterin (sadece iyi olanları değil)
  • Güvenilir bir nakliyat şirketi kullanın
  • Özellikle siparişlerinde gecikmeler veya diğer endişeleriniz varsa müşterilerinizle iyi ve hızlı bir şekilde iletişim kurun

Hız

satmak-fll-yiyecek-online-2

E-ticaret Gıda yüksek bir ciro ürünüdür ve müşteriler çok çabuk almayı beklemektedir. Bu özellikle bozulabilen taze ürünler için geçerlidir. Nakliye ortağınızı çok dikkatli seçmeniz ve müşterinin nakliye hizmetini kimin üstesinden ele aldığına karar vermeniz gerekir. Müşterilerle teslimatı konusunda gerçekten açık bir şekilde iletişim kurduğunuzdan emin olun.

Müşteriler özel bir etkinlik için E-ticaret Gıda yiyecek sipariş ediyorsa, iyi vakit geçirmeleri için ihtiyaçları vardır. Teslimatı ne zaman bekleyebileceklerini ve belirli bir saatte teslimat için fazladan bir ödeme yapmalarına izin verebilecekleri konusunda şeffaf olun.

Paketleme

Gıda paketlemeyi doğru yapmak gerçekten önemlidir, paketleme çekici görünen ve markanızın değerlerini ifade eden, aynı zamanda gıdanın nakliye esnasında korunması için de önemlidir. E-ticaret Gıda ambalajı, sevkıyat talepleriyle baş edebilmek için güncellenmelidir ve bu maliyetin ne kadar para harcamasına şaşırabilirsiniz. Paketinizi önce kendinize gönderin ve hangi kargo firmasıyla daha sağlam ve daha iyi hizmetle gittiğini kontrol edin. Daha sonra kargo firmasıyla anlaşma yaparak indirimli kargo seçeneklerinden faydalanın.

Nerede satılacağı

Yiyecekinizi çevrimiçi olarak nerede satacağınızı düşünün. Birçok mağaza, insanların satın alabilecekleri kendi web sitelerini kurma yaklaşımını benimser. Bunun avantajı, tam kontrole sahip olmak, çevrimiçi olarak sizi nasıl buldukları gibi tüm müşteri bilgilerine erişebilmeniz ve fiyatları kontrol edebilmenizdir. Ama aynı zamanda E-ticaret Gıda çevrimiçi pazardan veya diğer perakende platformlardan satış yapma seçeneğiniz de var.

Sizin ürün türünüz için başka niş pazarlar olabilir. Örneğin sadece organik gıdaların satıldığı web siteleri gibi.

E-ticaret Gıda Kanun

Gıda satışlarını etkileyen birkaç kural ve yönetmelik var. Gıda yönetmelikleri uyarınca, içerikler listenizde allerjen gibi şeyleri listelemeniz ve ambalajınıza tarihe göre kullanmanız gerekir. Pazarınız için ilgili mevzuata göz atın ve kurallara uyduğunuzdan emin olun. Ambalajla ilgili önemli bilgileri listelemenin yanı sıra, ürün gibi web sitesi listesindeki maddeler gibi şeyleri listelemeniz gerekir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

E-ticaret Gıda yazımıza yorum bırakarak internetten gıda satışıyla ilgili fikirlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı