Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
E-ticaretin Gelişimi

E-ticaretin Gelişimi

İngilizce’den dilimize geçen e-commerce yani e-ticaret her türlü ödeme işleminin İnternet üzerinden yapıldığı bütün alışverişleri kapsar. Ödeme yöntemi olarak eft, havale, kredi kartı, kapıda ödeme gibi seçenekler kullanılabilir. E-ticaret 7/24 alışveriş yapılabilmesi, ürünü görmeden alma ve aldıktan sonra kargo sürecini bekleme gibi özellikleriyle klasik alışverişten farklıdır. Müşteriye bu konularda ne kadar güven verirseniz satış oranlarınız o kadar artacaktır. E-ticaretin Gelişimi ile birlikte 20 milyondan fazla yeni iş imkanı ortaya çıkmıştır.

2012 yılından 2013 yılına E-ticaretin Gelişimi %35 artmıştır. Alışverişlerin büyük oranı Ankara, İzmir ve İstanbul’dan gerçekleşmektedir. E-ticaretin Gelişimi ile birlikte e-ticarette kredi kartı kullanımı da artmış. 44 milyon İnternet kullanıcısı 22 milyon farklı kredi kartından alışveriş yapılmış. Kredi kartı sayımız 53 milyon, banka kartı sayımız ise 80 milyona ulaşmış durumda. İnternet üzerinden alışverişlerde ödeme seçenekleri ülkeden ülkeye farklılık göstermekte ülkemizde kredi kartıyla ödeme seçeneği ön plandayken Romanya’da kredi kartıyla alışverişte güvensizlik olduğu için kapıda ödeme ön plandadır.

Ülkemizde E-ticaretin Gelişimi 20 yıldır devam etmekte ve doyum noktasına ulaşacağı zamana daha çok var. E-ticaretin daha başındayız bu yüzden e-ticaret bir balon ve patlayacak haberleri pek de gerçeği yansıtmıyor.

E-ticaretin Gelişimi İnternet’in yaygınlaşmasıyla paralellik gösteriyor. 77 milyon nüfusun yaklaşık %49’u İnternet kullanıyor. Dünya ortalamasına göre gerideyiz ancak bu gelecekte büyüme potansiyeli olan bir alan olduğunu gösteriyor. Dünyadaki İnternet kullanıcısı sıralamasına göre 14. sıradayız. ürkiye’de şu an 12 milyon, yani ülke nüfusunun %15’i kadar e-ticaret müşterisi bulunuyor. Nüfusun %78.5 bir haftalık tatil masrafını karşılayamıyor. Satın alma gücü nüfusun %80’inde çok düşük. Bu yüzden e-ticaret yıllardır mevcut müşteriler etrafında dönüyor diyebiliriz. Bu yüzden e-ticaret firmaları geri dönüş oranlarını arttırma eğilimindeler.

Akıllı telefonların düşük bütçeli kişilerce de kullanılması yani mobil ticaretin önünün açılması alım gücü daha düşük olan grupların e-ticarete dahil olması konusunda yeni fırsatlar sunmakta. Bu yüzden web sitenizin mobil cihazlarda da açılması çok önemli. Mobil kullanım her geçen gün artıyor, birçok evde bilgisayar olmasa bile akıllı telefon mutlaka var. alım gücü daha düşük olan grupların e-ticarete dahil olması konusunda yeni fırsatlar sunuyor.

E-ticaretin Gelişimi incelendiğinde nüfusun %77’si İnternet’ten alışveriş yapmaya ihtiyaç duymuyor, %33’ü görerek, seçerek mağazadan almayı tercih ediyor, %23 güvenlik endişesi duyuyor, %17 gizlilik endişesi, %5 teslimat ve satış sonrasından sorunlarından çekiniyor. E-ticaretin Gelişimi genel olarak baktığımızda İnternet’ten alışveriş yapmama nedenlerinden satın alma eğilimleri ve güvenlik endişeleri başı çekiyor. Bilgisayarı ve mobil cihazları sürekli kullanan insanlar bile e-ticaretten uzak durabiliyor. Örnek olarak eniştem yaklaşık 12-13 yıldır profesyonel bir yazılımcı olmasına rağmen İnternet’ten belki senede bir ya da iki kere alışveriş yaparken sıradan bir kullanıcı olan ben gıda alışverişlerimi bile İnternet üzerinden yapıyorum.

E-ticaretin Gelişimi 3D secure gibi sistemlerin gelmesi ve güvenlik sorunlarının azalmasıyla artmaya başladı. İnsanlar artık güven sorununu bir kenara bırakmaya başladı. Ayrıca tüketiciyi destekleyen güvenlik ve iade sözleşmeleriyle insanlar ürün iadelerini sebepsiz 14 gün içinde yapabilmekte. Bu tarz müşteriyi ve güvenliği destekleyen yasalar çıktıkça e-ticarette güvensizlik faktörü yok olacaktır.

 

About Author

Medanis Destek