Logo

E-ticaret Platformları


paylaş
E-ticaret Platformları

İnternet'ten E-ticaret Platformları kullanarak ürün satışı yaparak para kazanmak istiyorsanız öncelikle doğru E-ticaret Platformları incelenerek biri seçilmeli. E-ticaret Platformları seçmek aslında profesyonel birilerinden bilgi alınarak yapılırsa daha sağlıklı olacaktır.

Hosted bir e-ticaret platformu kullanmak dezavantajlı gelebilir. Çünkü bu tarz web sitelerinin üzerinde değişiklik yapmak kısıtlıdır. Bu yüzden yerli bir e-ticaret paketi kullanabilir veya Hazır bir open source e-ticaret paketini satın alıp üzerine geliştirme yapabilirsiniz. Tabi ki bunları web tasarımdan anlıyorsanız yapabilirsiniz bu konuda hiçbir fikriniz yoksa bu seçimleri bilen birine bırakmanız yerinde olacaktır.

Altyapı platformları bir e-ticaret sitesinin güvenliğini ve işlevselliğini etkileyeceği için kritik öneme sahiptir. Bu platformların kapsamları çok geniştir ve çeşitli uygulamalardan oluşurlar. E-ticaret Platformları projenin temelini oluşturan temel bir ekendir. Web sitenizin hızı, optimizasyon, işlevsellik, güvenlik, kaynak ihtiyacı, entegrasyon ve geliştirmeye açık olması gibi çeşitli durumları etkiler.

Ülkemizde 300 adet farklı yazılım altyapısı mevcuttur. En çok kullanılanları 50 civarındadır. Kısacası bu 300'ün içinde ilk on sırada olan yazılımlar sıklıkla kullanılıyor. Bu kadar yazılımın içinden sizin bir platform seçebilmeniz pek mümkün değil, bunu yapabilmek için bilişim teknolojisi konusunda uzman olmanız gerek.

E-ticaret Platformları içinde hazır e-ticaret paketleri, özel web tasarımı ya da açık kaynak kodlu yazılımlar kullanılabilir. Hangisini seçeceğiniz konusunda daha önceki yazılarımda bahsetsem de kısaca zaman, toplam maliyet, iş gücü gibi durumları göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz.

E-ticaret Platformları tercihinizi biran önce yapıp hayata geçirmeye bakın çünkü her geçen gün rekabet kızışıyor. Bazı e-ticaret platformları işbirliği yapmaya başladı bile. n11.com ve tozlu.com işbirliği yapacaklarını geçtiğimiz dönemde açıkladı. n11.com sitesinin 40 bine yakın sanal mağazası mevcut ve her geçen gün büyüyor. Birçok ürün çeşitliliğine sahip tozlu.com da artık ürünlerini n11 üzerinden satışını yapıyor. 6 milyona yakın üye sayısına ulaşan n11 bu sektörde güçlü rakip konumuna gelmiş durumda. E-ticareti ciddi olarak yapmayı düşünüyorsanız böyle rakipleriniz olduğunu göz ardı etmeyin ama bu geniş piyasa da herkese de müşteri var. Yeter ki kaliteli iş yapın.

Çevrimiçi olarak satış yapmak her zamankinden daha kolay. Büyük ölçüde, her ebattaki satışçılara sunulan inanılmaz E-ticaret Platformları etkinleştirme teknolojileri seçenekleri sayesinde. Ancak, bu seçeneklerin hepsi işletmeniz için doğru E-ticaret Platformları seçmeyi daha da zorlaştırıyor. Yüzlerce seçeneğin arasından hangisini seçmelisiniz?

Sizin biraz araştırma yapmanız gerekir, ancak aramanızın nerede yönlendirileceğini bilmek fark yaratır. Genel olarak, ön plana çıkması için dikkate alınacak üç kova kümesi vardır: özellikler, entegrasyonlar ve fiyat.

E-ticaret Platformları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

1. Özellikler

Bir E-ticaret Platformları seçerken göz önüne almanız gereken özelliklerden biridir. Yalnızca çevrimiçi satacak mısınız yoksa fiziksel bir mağaza da var mı? Eşsiz durumunuz, mağazanızı verimli bir şekilde çalıştırmak için gerekli özellikleri belirleyecektir. Fiziksel bir yerde satıyorsanız, satış noktası seçenekleri olan bir E-ticaret Platformları seçmeniz önemlidir. Bu gibi durumlarda satıcılar çevrimdışı ve çevrimiçi ticaret olanaklı donanım ve yazılımları bir sağlayıcıya konsolide etmek avantajlıdır.

E-ticaret Platformları gösterge tablosu, sizinle günlük olarak etkileşime giren bir şey olacak ve bu da son derece önemli hale geliyor. Siparişleri işleme, envanteri yönetme, indirim kodları oluşturma ve raporlar üretme tümüyle potansiyel yeteneklere bir e-ticaret gösterge tablosu üzerinden erişilebilir.

Çevrimiçi ve fiziksel mağaza kanallarının kombinasyonundan bağımsız olarak, E-ticaret Platformları mobil yanıt vermesi her şeyden önemlidir. Seçtiğiniz e-ticaret platformunda, mobil cihazlara uygun temalar olmalıdır veya en azından mobil cihazlara uygun ödeme ekranları olmalıdır. Bu şekilde, müşterilerin bir masaüstü bilgisayardan, akıllı telefondan veya tabletten satın alıp satın almadıklarından bağımsız olarak, optimize edilmiş bir ödeme deneyimine sahip olacaklarından emin olabilirsiniz.

2. Entegrasyonlar

İşletmenizi yürütmek tek başına bir E-ticaret Platformlarından daha fazlasını gerektirir. Bu nedenle, seçtiğiniz platformun kullandığınız diğer yazılımlarla entegre olabilmesinin kritik önem taşır. Platformun uygulama mağazasına, uzantılarına, eklenti kitaplığına, modüllere ve eklentilere göz atın (her platformda bu entegrasyonlar için kendi dilleri bulunur) ve şu anda kullandığınız yazılımın hazır olup olmadığını belirleyin.

E-posta pazarlama çözümünüz daha güçlü ise, e-ticaret platformunuzla sorunsuz entegrasyon çok önemlidir. E-ticaret sitenizdeki e-postaları toplama kadar e-posta listelerini satın alma davranışına göre bölümlere ayırma kadar basit bir iş yapabilirsiniz.

Tüm işletmelerin düşünmesi gereken entegrasyonlar dolandırıcılık çözümleridir. Seçtiğiniz e-ticaret platformu dolandırıcılık azaltma yığınının yanı sıra sahtekarlık yönetim yazılımına kolayca entegre olmalıdır. Mağazanız sahte emirleri kabul etmemek için kendisini korumalı ve dolandırıcılık gerçekleştiğinde hızlı ve kapsamlı bir şekilde yanıt vermeye hazır olmalıdır (çünkü yapacaktır).

3. Fiyat

E-ticaret Platformları seçeneklerinin kemeri, eşit fiyatlandırma yapılarıyla gelir. Bütçenize bir göz atın ve e-ticaret işlemlerini kolaylaştırmak için ne kadar tahsisin mümkün olduğunu belirleyin. Unutmayın, barınma ücretleri, işleme ücretleri , işlem ücretleri ve diğerleri gibi ilgili masraflar da olacaktır .

Bütçe yolunun tam ortasında bir yerdeyseniz, satış veya işlemlere dayalı olarak yüzde bir ücret tahsil eden platformları değil, aylık tutarlar tahsil eden platformları aramak en iyisidir. Bu şekilde, işletmeniz, e-ticaret platformunuzdan maliyet artışı olmadan büyüyebilir.

Pazardaki yüzlerce çözümden bir e-ticaret platformu seçmek zor olabilir. Ancak, araştırmaya başlarken bu üç faktörü aklınızdan tutarsanız, alanı daraltabilir ve mağazanız için doğru kararı verebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

E-ticaret Platformları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.



Etiketler: e-ticaret platformu internet e-ticaret platformları e-ticaret platformları

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar