Logo

E-ticaret Pazarlama


paylaş
E-ticaret Pazarlama

E-ticaret Pazarlama tekniklerini uygulayarak web sitenize daha fazla trafik sağlayabilir ve müşteri potansiyelinizi arttırabilirsiniz. E-ticaret Pazarlama için web sitenize ilk dönemlere çeşitli ürünler ve ürün açıklamaları gireceğiniz için Google web sitenizi üst sıralara çıkaracaktır. Zamanla web sitenize girdiğiniz ürün miktarı ve çeşitliliği azalacak ve durma noktasına gelecek. Bu yüzden web sitenize içerik girişiyle ilgili fazladan çalışma yapmanız gerekecek.

E-ticaret Pazarlama tekniklerini bu aşamadan sonra uygulamanız gerekecektir. Bu tür çalışmalara SEO çalışmaları da denir. SEO çalışmalarının hedefi web sitenize girdiğiniz içerik ve fotoğraflarla site trafiğini yani sitenize gelen müşteri sayısını arttırmaktır. E-ticaret sitenizi yeni de kurmuş olsanız, eskiden de kurmuş olup site trafiğinizi arttırmak istiyorsanız bu yöntemleri uygulayabilirsiniz.

E-ticaret Pazarlama tekniklerinden en önemlisi kaliteli ve ilgi çekici içeriklerin girilmesidir. Eskiden sadece bir yazı yazayım, bir yerden kopyalayıp yapıştırarak web sitelerine yazı eklenirdi. Rekabet ortamının kızıştığı bu günlerde tamamen özgün yani İnternet'ten kopyalanmamış içerik girişi yapmalısınız.İçerik girişi yaparken insanların okumaktan hoşlanacağı konular seçmelisiniz. Ayrıca SEO kurallarına göre içerik oluşturmanız, anahtar kelimeler belirlemeniz web sitenizin kısa zamanda Google ve diğer arama motorlarında yükselmesini sağlayacaktır.

E-ticaret Pazarlama tekniklerinden bir diğeri Google, Yandex, Bing gibi arama motorlarına reklam vermektir. Günümüzde en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için öncelikle Google arama motoruna reklam vermeniz daha iyi olacaktır. Tabi ki bunun için her ay belli bir reklam bütçesi ayırmanız gerekir. Ancak verdiğiniz reklamın karşılığını mutlaka alırsınız. Google AdWords sayesinde müşteri potansiyeliniz bir-iki günde artacaktır.

E-ticaret Pazarlama tekniklerinden birisi de Google optimizasyonudur. Optimizasyon web sitenizin arama motorlarına uygun olarak dizayn edilmesidir. Web siteniz kurulum aşamasındaysa en baştan bu kurallara göre kurdurarak web sitenizin arama motorlarında ilk sıralarda çıkmasını sağlayabilirsiniz. Eski bir web siteniz varsa mümkünse sitenizdeki değişikliklerle optimizasyonu yapılabilir.

E-ticaret Pazarlama tekniklerinden birisi de toplu mail gönderimi yapmaktır. Yeni çıkan e-ticaret kanunuyla insanlardan izin almadan sms ve mail yollayamazsınız. Bu yüzden toplu mail gönderimleri artık çok tercih edilmemekle birlikte yine de indirimleri ve kampanyaları duyurmak için üyelik aşamasında alacağınız izinle yollayabilirsiniz.

1. E-ticaret Pazarlama 'ya başlamadan Önce İçerik Pazarlama Stratejisi oluşturun.

İyi şeyler plan yapmakla başlar. Bir film stüdyosu, üretim öncesi süreci tamamlar gibi, bir e-ticaret işletmesinin bir içerik pazarlama stratejisine ihtiyacı vardır. Müşterilere ulaşmak için kullanmayı planladığınız, blog gönderileri, videolar veya bültenler olsun, tüm yöntemlerin bir listesini yazın.

Her hafta veya ayda bu strateji ile kontrol etmeyi, içerik oluşturma ve dağıtım sürecinin nasıl ilerlediğini değerlendirmeyi bir noktaya getirin.

Örnek: İlk online mağazamızda matcha tea adı verilen, içeriğe yönelik bir yaklaşım deniyoruz . Bunun üzerine çay kaşığı çay satacağız. Ancak ilk 3 ay boyunca bir kitleyi inşa etmek, bazı arama trafiğini almak istiyoruz, böylece çay potansiyeline hazır olduğumuzda gerçekten potansiyel müşterilere sahibiz.

2. E-ticaret Pazarlama ile Otomatikleştirilen bir E-posta Pazarlama Kampanyası Oluşturun:

E-posta pazarlaması etkili e-ticaret pazarlama stratejilerinin temel taşıdır, çünkü müşterilerinizi etkilemek ve onları daha fazla satın almaya ikna etmek için halen en iyi yöntemlerden biridir.

Söylemeye gerek yok, tüketicilerin basit reklamlar da olsa bile e-postaları açtığı biliniyor. Müşterilerinizle iletişim halinde kalmak, yararlı bilgiler göndermek ve ürünlerinizi satmak için bir e-posta pazarlama kampanyası kullanın.


3. E-ticaret Pazarlama için Sosyal Medya ile, Platformlarınızı Çeşitlendirmeyi Düşünün:

Sosyal medya, e-ticaret şirketleri için her zaman zor bir satar, çünkü belirli pazarlarda en iyi hangi platformların işe yaradığını anlamak zor. Buna basit bir çözüm var. Farklılaşmak ve sonunda iyi çalışmayan platformları kesmek gerekir.

Bu sadece hisse senetlerine yatırım yapmak gibi. Bu riski yaymalısınız ve hangi seçenekleri en çok para kazandırdığını anlamalısınız. Facebook, Twitter, Pinterest ve Google Plus sayfaları oluşturun. İçeriğinizi bu ortamlardan geçirin ve hangisinin en iyi sonuç verdiğini anlamak için sosyal medya analiz araçlarını kullanın. Biri daha iyi çalışsa bile, sosyal medya varlığınızı yaymak, müşterilerinizin hepsini şirketinize bağlanmanın bir yolunu sunar.

Kim bilir? Facebook'ta yalnızca 100 takipçisi olabilir, ancak bunlardan biri en iyi müşteri olabilir. Bu Facebook varlığını götürürseniz, o kişiyi kaybetme riski taşırsınız.

4. E-ticaret Pazarlama Bir Kişiselleştirme Stratejisini Eyleme Yerleştirme

Kimse yüzsüz şirketlere para harcamak istemediğinden, kişiselleştirme en iyi yeni pazarlama şeklidir. Fikir, bir veya iki kişiyi işinizin "yüzü" olarak kullanarak, şirketinizi bir kişi ile birlikte markalamaktır.

E-postalarınızda adlarıyla kişilere hitap edin, çalışanlarınızın videolarını ve görüntülerini gönderin ve ürünlerinizin nasıl yapıldığını gösterin. Kişiselleştirmenin her küçük ayrıntısı, müşterilerinizi kendinizi özel hissettirir ve işletmenizin iç işleyişlerine bir göz atar.

5. E-ticaret Pazarlama Kendi Özgün İçeriğinizi Yapın

Hiçbir şey orijinal içerik gibi müşterilerinizle güçlü bir bağlantı kurmaz.

Birçok şirket, diğer iş görevleri için zamandan kazanmak için e-ticaret stratejilerinde webden çekilen içeriği kullanmaktadır. Bununla birlikte, bu orijinal içerik ile aynı etkiye sahip değildir. Müşterileriniz her hafta orijinal bir şirket podcast yayınladığını bilselerdi nasıl yanıt verirdi?

Videolar, blog gönderileri, ses parçaları ve e-Kitaplar gibi orijinal içerik e-ticaret sitenizi, pazarınız hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyenler için bir bilgi tabanı olarak oluşturmanıza yardımcı olur.

6. E-ticaret Pazarlama Bağlamsal Pazarlama

E-ticaret pazarlama örneği

İçeriğe dayalı pazarlamanın farklı anlamları var, ancak demek istediğim, pazarlamanızı, demografik bilgilerinize uygun formatlarda kullanmak, mesajları doğru yerde doğru yerlere yerleştirmektir.

7. E-ticaret Pazarlama Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerikten Seçim Yapın

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler, müşterilerinizle etkileşim kurmanın harika bir yoludur; sonunda sizin için kampanyaya fazla para veya zaman harcamak zorunda kalmazsınız. Doritos, her yıl bir Super Bowl ticari başvuru yarışması düzenleyeceğini bilir; yani, bir video tasarımı için bir yapım ekibi için para ödemesine gerek yoktur.

Bu, Doritos taraftarlarını heyecanlandırıyor ve Doritos, havada bir reklamla sonuçlanıyor. İnsanlardan resimleri, videoları göndermek veya hatta blog yazmaları için teklifte bulunursanız bu iyi bir sonuçtur.

8. E-ticaret Pazarlama Bir Bağlılık Programı Uygulayın

Sağlam bir sadakat programı, insanları mağazanıza geri getirir ve şirketinizde para harcamaktan kendilerini beğenirler. En sadık müşterilerinizi biraz fazladan para harcamak için ikna edersiniz ve böyle yapmak için bir ödül alırlar.

9. E-ticaret Pazarlama Sosyal Ağlarınızı Otomatikleştirin

Tüm sosyal içeriğin otomasyona ihtiyacı yoktur, ancak sosyal stratejinizi planlamanın işinizdeki diğer görevler için zamandan feragat ettiğini göreceksiniz.

Örneğin, bir ay boyunca Facebook yayınlarını planladığınızda, artık ayın geri kalanında bunu düşünmek zorunda kalmazsınız. Yorumları güncellemek yine de gereklidir, ancak bir günde sosyal yayınlarınızı elinizden almanız, sosyal paylaşım ağlarındaki içeriği yayınlamak için her hafta veya günde bir vites değiştirmeniz gerekmez demektir.

10.E-ticaret Pazarlama  Anadilleri İle Müşteriye Ulaşın

E-ticaret mağazalarının tüm dünyadaki kişilere öğeler satması yaygın bir durumdur. İngilizce konuştuğunuz için, Portekizce konuşan birisine şapka satamayacağınız anlamına gelmez.

Online mağazanıza çeviri özellikleri sağlayarak yabancı müşterilere ulaşın. Çoğu e-ticaret platformu, WordPress e-ticaret temaları ve WooCommerce şablonları, dilinizi anlamayan diğer ülkelerdeki kişileri dışarıda bırakmamak için çeviri ayarlarını sağlar.

11. E-ticaret Pazarlama A / B, Ödeme İşleminizi Test Edin

A / B testi olmayan bir e-ticaret pazarlama planı kör yelkenlidir; bu nedenle, tüm ödeme sürecinde testler yapmak çok önemlidir. Bu, kullanıcıların alışveriş sepetlerini nerede terk ettiğini görmenize veya ödemek zor bulmanıza yardımcı olur.

12. E-ticaret Pazarlama Mobil Dünya için Optimize Edin

Bu, bir uygulama veya mobil site oluşturmakla ilgisi yoktur. Günümüzde müşterileriniz mobil yanıt vermeyi istiyor. Mobil cihazlara uygun bir arayüz görmek için tamamen farklı bir mobil site açmak istemiyorlar.

E-ticaret web sitenizin tabletler ve akıllı telefonlar gibi cihazlar için dönüşüm sağlaması için duyarlı bir arayüz uygulamayı düşünün.

13. E-ticaret Pazarlama Mobil Reklamcılık Hakkında Düşünün

Mobil reklamcılık, coğrafi konum ve mobil hazır reklamları, trenle veya bir doktorun bekleme odasında otururken müşterilerinizi mağazanıza bağlamak için bir araya getiriyor.

14. E-ticaret Pazarlama Giyilebilir Teknolojiyi Hedeflemeye Başlayın

Tüm büyük teknoloji şirketleri, saatler ve hatta gözlük gibi giyilebilir teknolojiyi piyasaya sürüyor. Teknoloji elinde bulunan bu müşterilere her zaman nasıl bağlanabilirsiniz? Bu arayüzler ortalama akıllı telefondan farklı görünüyor, bu nedenle şirketinizin uyum sağlamasına ihtiyaç duyulmaktadır.

15. E-ticaret Pazarlama Birini Uzun Form İçeriği Oluşturma İşlemine Verme

Uzun form içeriği, düzenli blog yazılarının hepsinden çarpıtılmanın güzel bir yoludur. Uzun form içeriği çok zaman alır, bu nedenle birisini kiralamanız gerekebilir, ancak en ilgi çekici kullanıcılar için etkileyici ve kullanışlı hale getiren konuları derinlemesine (bazen sıkıcı) dalmaktadır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 


Etiketler: e-ticaret pazarlama site eticaret pazarlama e-ticaret pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar