Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
E-ticaret Özellikleri

E-ticaret Özellikleri

Müşterilere dünyanın her yerindeki ürünlere ulaşma imkanı sunan ve site sahibinin de potansiyel müşterilere ulaşma imkanı sağlıyor. Web sitenizin trafiğini arttırmak ve satış oranlarını yükseltmek için E-ticaret Özellikleri ile ilgili nelere dikkat etmeliyiz.

E-ticaret Özellikleri  sitenin tasarım özellikleri en az klasik mağazanın dizaynı kadar önemlidir. Web sitenizin tasarımında hem görselliğe hem de işlevselliğe önem vermelisiniz. Web siteniz kaliteli ve kurumsal bir görünüme sahip olmalı. Web sitenizin müşterilerinizin kolay kullanıma sahip olması gerekir. Araştırmalar sonucunda kullanımı kolay ve basit sitelerden daha çok alışveriş yapıldığını ortaya koymuştur. Renk ve menü seçimi, kullanılan grafikler müşterinin ilgisini çekecek şekilde tasarlanmalı. E-ticaret Özellikleri açısından ayrıca web sitenize dil seçeneği ekleterek farklı ülkelerden müşteri çekebilirsiniz. Müşteriler adres ve hatta kredi kartı bilgilerini web sitenize kayıt ederek bir daha ki alışverişte kolaylıkla alışveriş yapabilirler.

E-ticaret Özellikleri bakımından bir önemli konu da ürün bilgilerinin girilmesidir. Ürün bilgileri girilirken müşterilerin neden bu ürüne ihtiyaç duyduğu açıklanmalı ve müşteri o ürünü almak istemeli. Siz içerik girişi yaparken reklamınızı yaptığınızı unutmayın. Ürün hakkında ayrıntılı bilgi vererek müşterinin kafasında soru işaretleri kalmasını engelleyin. Ürün fotoğraflarının gerçeği yansıtmasına özellikle dikkat edin. Fotoğraflar kaliteli olsun ama gerçeği yansıtsın. Ürün eline geçtiğinde müşteri hayal kırıklığına uğrarsa ürünü iade edebilir. Fotoğraflarda yakınlaşma özelliğinin olması müşteriyi tatmin edecektir. Ürün açıklamalarına kargo, teslimat, iade gibi müşterinin aklına gelebilecek soruların cevaplarını mutlaka ekleyin.

E-ticaret Özellikleri içinde müşteri ilişkilerini güçlendirmek için canlı destek modülü, iletişim formu ve müşteri hizmetleri telefon numarası müşterinin kolay ulaşabileceği bir yerde olmalı. Müşteriler alışverişten ziyade alışveriş sonrasında oluşabilecek sorunlardan ve müşteri hizmetlerine kısa zamanda ulaşamamaktan korkuyor.

Web sitenizde E-ticaret Özellikleri olarak kolay ödeme seçenekleri koymanız iyi olacaktır. Tek tıkla ödeme veya kolay ödeme gibi seçeneklerin olması müşterinin hoşuna gidecektir.

Tüm web siteleri kendi yöntemlerini kullandığı için benzersizdir. Animasyon, 360 derecelik ürün önizleme, gelişmiş filtreleme ve dinamik ürün arama gibi e-ticaret web sitesi tasarım trendlerini görüyoruz . Bununla birlikte, eğilimler dönüşüm oranlarını veya sağlam kullanıcı deneyimlerini garanti etmez. Her E-ticaret Özellikleri ‘nin alakalı ve rekabetçi kalması gereken belli unsurlar vardır. İşte, çevrimiçi alışveriş yapanların hoşuna gidecek özellikler:

E-ticaret Özellikleri

E-ticaret Özellikleri : Kullanım kolaylığı

Bu, sadeliğin korunma konusunda yarattığı hayranlıktan geliyor. Sadelik, iyi tasarımda bir hedeftir ve bunu başarmak için zarafeti feda etmenize gerek yoktur. Nitekim araştırmalar, tüketicilerin %76’sının bir web sitesinin en önemli özelliğinin kullanım kolaylığı olduğunu söylüyor. E-ticaret Özellikleri içinde en önemlisi kullanım kolaylığıdır.

Amaç, alışveriş yapanların istediklerini, daha hızlı ve alım yolunu tıkayacak gereksiz karmaşıklığa girmeden almalarına yardımcı olmaktır.

Çevrimiçi satıcılar, bir satış yapmak için saniyeler olmasa da dakikalarla yarışırlar. E-ticaret Özellikleri için alışveriş kategorileri, filtreler ve karşılaştırma özellikleri sağlayarak kullanıcı deneyimine odaklanın. Alıcıların daha hızlı karar almalarına yardımcı olmak için kolay bulunan müşteri yorumlarını ve SSS bilgilerini düşünün.

E-ticaret siteleri zahmetli bir deneyim yerine rekabet avantajı olmalıdır.

E-ticaret Özellikleri :Yüksek Çözünürlüklü Fotoğraflar ve Video

Birkaç harekete geçirici mesaj ve bir fiyat etiketi ile bir fotoğraf yayınlama günleri geride kaldı. Alışveriş yapan kişiler ürünü farklı ortamlarda kullanan birden çok açı ve insan görmek istiyorlar. Onlar fotoğrafı yakınlaştırmak ve ürün için bir fikir edinmek istiyorlar.

Görüntüler için teknik hususlar çok önemlidir. Adobe’ye göre, yüklenmeyen veya yüklenmesi çok uzun süren görüntülerin tüketici bırakma oranı %39’dur. E-ticaret Özellikleri için bu azımsanmayacak bir oran.

E-ticaret web siteleri ürün başına birden fazla fotoğraf göstermelidir. Fotoğrafların yüksek çözünürlüklü olması ve sayfa yüklemesi için optimize edilmesi gerekir.

E-ticaret Özellikleri :Mobil Dostu Web Sitesi

Google artık mobil dostu web sitelerini üst sıralara taşıyacağını ilan etti, bu yüzden yapılması gerekiyor. Tüm web sitelerinin 2017 yılı sonuna kadar cep telefonu dostu bir sürüme sahip olması veya SEO sonuçlarını yaşaması gerekiyor. Bu yeterli sebep değilse, üç çevrimiçi alışverişten biri bir akıllı telefonla tamamlanır. Müşterileriniz akıllı telefonları kullanırken E-ticaret Özellikleri mobil uyumlu değilse ne yazık ki başarılı olamazsınız.

Duyarlı bir web sitesi ile içerik, kullanıcı dostu bir deneyim sunmak için erişen her cihaza sezgisel olarak uyum sağlar. Şaşırtıcı bir şekilde, pek çok site hâlâ yanıt verici veya mobil bir sürümü kabul etmedi.

E-ticaret Özellikleri :Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Yorumlar

Alışverişçiler incelemeleri okurlar. Aslında bunların yaklaşık %92’si bir ürün almadan önce yorumları okuyor. Bir ürünün üzerindeki yıldız numaralı faktördür tüketiciler tarafından kullanılabilir.

Olumsuz değerlendirmelerin bir satış katili olduğunu düşünebilirsiniz. Bunun tersi aslında doğrudur. Negatif yorumlara sahip olmak genellikle olumlu olabilir. Olumsuz değerlendirmeler yapılmayan ürünlerin sansürlü olarak görüldüğü ve alışveriş yapan kişilerin olumlu eleştirilerin sahte olduğunu varsayacakları gösterildi. E-ticaret Özellikleri içinde olumsuz yorumlar olabilir ancak siz bu olumsuz yorumları mantıklı ve ilgili cevaplar vererek bunları kendi lehinize çevirebilirsiniz.

Web sitesi işlevlerine bağlı olarak, e-ticaret siteleri Yelp, Foursquare ve Facebook gibi en popüler inceleme platformlarındaki eklentileri kullanabilir.

E-ticaret Özellikleri :Özel teklifler

Çoğu e-ticaret sitesi, e-posta, sosyal, metin vb. yoluyla standart pazarlama uygulamalarında özel teklifler kullanmaktadır. Bir sonraki seviyedeki e-ticaret siteleri, özel teklifleri tanıtmak için başlık bölümündeki asal gayrimenkulden yararlanmaktadır.

E-ticaret Siteleri İçin 15 Gereken Özellikler | SE, J.

Müşteriler özel bir anlaşma yaptıklarını fark ettiğinde, onları daha fazla satın almaya ve siteyi araştırmak için daha fazla vakit harcamak için motive eder.

E-ticaret siteleri E-ticaret Özellikleri içinden devam eden promosyonları kullanıyorsa, teklifleri listeleyen eşsiz bir web sayfası sunmak yalnızca daha fazla satış yapmakla kalmaz, aynı zamanda SEO’yu iyileştirir. “Posta kodu + toyota özel teklifleri” ni ve bu organik arama sonucunun değerini araştıran alışveriş yapan kişiyi düşünün.

E-ticaret Siteleri İçin 15 Gereken Özellikler | SE, J.

E-ticaret Özellikleri :İstek listesi

Biri moda için, diğeri kitaplar için okunmalı, biri tatil hediye fikirleri içindir. Alışveriş yapın, kaydedin ve paylaşın!

İstek listelerini kullanmayan e-ticaret siteleri sanal masaüstünde gelir bırakıyor. Müşterilerin istedikleri ve gelecekte satın alacakları öğeleri yer imi koymaktan daha iyi ne olabilir? E-ticaret Özellikleri içinde mutlaka istek listesi veya daha sonra satın al gibi ürünleri işaretleme özelliği bulunmalı.

Aynı zamanda, yeni alıcılarla bir marka paylaşmak için de bir fırsattır. Alışverişçiler, istek listelerini aileniz ve arkadaşlarınızla paylaştığında, bir web sitesine yerleşik sosyal kanıtı olan ÜCRETSİZ trafik gönderir.

E-ticaret Özellikleri :Mağaza

Tüm e-ticaret sitelerinde fiziksel depolar bulunmamaktadır. Ancak, bunu yapanlar mağazada bulunma özelliğine sahip olmalıdır. Bazen bir öğenin gönderilmesini beklemek istemezsiniz. Anında tedarik edilerek gelmesini istersiniz.

Alışveriş yapan müşteriler sadece satın alma işlemlerini araştırmak ve satın almalarını sağlamak için çevrimiçi hale geliyor. Bu, binlerce yıldır özellikle geçerlidir; genç alışveriş yapanların %72’si bir mağazada alışveriş yapmadan önce çevrimiçi araştırma yapmaktadır.

Bu, hangi yerel mağazaların stokta olduğu ürünleri görmek için inanılmaz derecede yararlı oluyor.

E-ticaret Özellikleri :İlgili öğeler

“Bunu beğeneceksiniz” ibaresini basitçe görmek serotonin serbest bırakılmasının merak ve heyecanı işaret etmesine neden olur. Bir e-ticaret sitesinde bulunan ilgili öğeler özelliği, pek çok pazarlamacının elde etmeye çalıştığı arzu edilen yapışkanlık etkisini yaratır.

Böyle oluyor. AeroPress kahve makinesini alışveriş sepetinize kaydettiniz. “Bunu beğenebilirsiniz” diyen bir bölüm ortaya çıkıyor. Kavrulmuş, adil ticarete açık kahve kapsülleri ister misiniz? Kahve için mükemmel kahveyi elde etmek için kahve miktarının tam miktarını ölçmek için belki bir dijital ölçek? Resmi aldın.

Bir çevrimiçi satıcı, daha fazla satmak için ilgili öğe özelliğini kullandığında, aslında alıcıya “onlar beni ele geçiriyor” sinyalini verir.

İlgili öğeler karşılaştırma mağazasına benzer ürün kategorilerini de içerebilir “bu öğeyi satın alanlar da arandı” vb.

E-ticaret Özellikleri :Sosyal kanıt

Duygusal düzeyde alıcılarıyla bağlantı kuran markalar ve çevrimiçi satıcılar, marka güvenini ve savunuculuklarını yaratmaktadır. Sosyal bağlantı yadsınamaz ve seyirci ile bağlanma olanağı her zamankinden daha kolay. Sosyal profilleri ve kullanıcı tarafından üretilen içeriği bir E-ticaret Özellikleri e-ticaret sitesi ile ilişkilendirmek, çevrimiçi satıcılara marka karakteri verecek özelliklere sahip olmalıdır.

Alışveriş yapan insanlar “şimdi satın al” ve “bunu al” gibi sürekli bir akışla boğulmaktadır. Yaşam için müşterileri yaratan, müşterilerle sosyal ilişkiler kuran bu markalardır. Başkalarına ve insanları önemseyen şeylere ürün öneriyorlar.

E-ticaret Özellikleri :Güvenlik özellikleri

Çevrimiçi işlemler hayatımızın ayrılmaz bir parçasıdır. Bu nedenle, e-ticaret web siteleri siber suçlular için kârlı bir hedef olabilir. Çevrimiçi satıcıların müşteri bilgilerini korumak ve gizliliği sağlamak için önlemler almaları çok önemlidir.

Göz önüne alınması gereken diğer e-ticaret güvenlik özelliklerine sahip olmalısınız:

  • SSL sertifikası: bir kullanıcı ve web sitesi arasında güvenli bağlantı kurar. Bilgilerinizle bir çevrimiçi mağazaya güvenmeden önce adres çubuğunda HTTPS ve yeşil bir kilit bulun. İsim tanıma özelliğine sahip bir SSL sertifika satıcısı seçin. Kurumsal e-ticaret devleri neredeyse her zaman Symantec kullanmaktadır.
  • İki faktörlü kimlik doğrulama: kullanıcı adı / parola ve e-posta veya metin yoluyla gönderilen bir sistem tarafından oluşturulan kod gerektirerek ek bir güvenlik katmanı ekler.
  • Güvenlik duvarı kullanın: iki ağ arasında bir ağ geçidi veya duvar sağlar ve yetkili trafik ve kötü niyetli trafiği engelleme izni verir.
  • Altbilgide gizlilik politikası bağlantısı: web sitesinin gizlilik politikalarına hitap eder ve müşteri verilerinin üçüncü taraflarla paylaşılmadığı sözü verir.

E-ticaret Özellikleri :Gelişmiş Ödeme Seçenekleri

E-ticaret Özellikleri ile Apple Pay ve PayPal dünyasında, gelişmiş ödeme seçenekleri bir e-ticaret sitesi için olmazsa olmazı bir özelliktir. Amazon’un tek tıkla alışverişle ilişkili kullanım kolaylığını düşünün. Kayıtlı hesapları olan müşteriler kelimenin tam anlamıyla bir düğmeyi tıklatarak satın alabilirler.

Birçok popüler çevrimiçi ödeme seçeneği va . Anahtar, alıcının kimliğini anlamak ve en etkili çözümleri uygulamaktır. Bir web sitesi ödeme seçeneklerini sınırlandırıyorsa, nedenini açıkladığınızdan emin olun.

Örneğin, bir e-ticaret sitesi, değerinin güvenilir olmadığını belirledikten sonra Bitcoin’i ödeme seçeneği olarak sunmayabilir. Alıcılar, bu ödeme yöntemine eğilimli teknoloji bilgisine sahip bireylerse, bunun neden bir seçenek olmadığı konusunda şeffaf olması önemlidir. Bu şeffaflık, markanın alıcılarını anladığını ve güven oluşturduğunu ortaya koyuyor.

E-ticaret Özellikleri :Ayrıntılı Nakliye Bilgileri

E-ticaret Özellikleri dikkat çekici bir şekilde, beklenmeyen nakliye ücretleri alışveriş sepetinin bırakılmasının bir numaralı sebebidir. E-ticaret web sitelerinin, ödeme sürecinin başında, maliyeti gösteren bir posta kodu hesaplayıcısı da dahil olmak üzere nakliye bilgilerini içerdiği kritiktir. Daha hızlı teslimat için teslimat süresini ve seçenekleri eklemeniz de yararlıdır. Siteler, normal nakliye bölgelerinin dışındaki ülkeleri listelemelidir.

E-ticaret Özellikleri :Çoklu Dokunma Noktası İletişim Sayfası

Çoğu işin çevrimiçi gerçekleştiği birE-ticaret Özellikleri e-ticaret sitesi işletmek söz konusu olduğunda hiçbir şey, aşırı belirgin ve iyi sunulan “bize ulaşın” özelliğinden daha fazla güven oluşturmaz. Bu, özellikle üst düzey ürün veya teknik ürünler satarken geçerlidir.

Asla bir alıcıya ulaşmayı veya destek talep etmeyi zorlaştırmayın. İletişim sayfasını web sitesinin bir özelliği olarak düşünün . Telefon, e-posta ve çevrimiçi form da dahil olmak üzere ulaşmak için çeşitli yollar ekleyin. Tuğla ve harç depoları olan bazı şirketler iletişim sayfaları üzerinden çevrimiçi randevu ayarlama hizmeti sunmaktadır. Konumlar için müşteri hizmetleri sosyal bağlantıları ve Google haritaları eklediğinizden emin olun.

E-ticaret Özellikleri :İade politikası

E-ticaret Özellikleri iade politikaları, herhangi bir e-ticaret web sitesinin vazgeçilmez bir özelliğidir. Aşağıdaki istatistikler gerçekten kendileri için konuşuyor, ancak bir iade politikası açıkça görülmeli ve iyi yazılmış veya gösterilmelidir. Bu, çevrimiçi satışın bir diğer güven oluşturma özelliğidir. Alıcıları mutsuz ya da farklı bir boyuta ihtiyaç duyarsa marka onlar için orada olmasını sağlar.

Invesp tarafından hazırlanan bir 2016 infografi ve anketi :

  • Çevrimiçi olarak sipariş verilen tüm ürünlerin en az %30’u iade edilir.
  • Ürün iadesi kolay ise tüketicilerin %92’si tekrar satın alacak.
  • Alışveriş yapmadan önce alışveriş yapanların %67’si iade sayfalarını kontrol ediyor.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

E-ticaret Özellikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

 

About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı