C2C E Commerce
C2C E Commerce tüketiciden tüketiciye alışveriş imkânı sunan bir e-ticaret sistemidir. C2C E Commerce Ebay tarafından Amerika’da başlatılan ülkemizde de yine Ebay tarafından desteklenen gittigidiyor tarafından yürütülen bir e-ticaret modelidir. C2C E Commerce sisteminde insanlar ikinci el ürünleri, kendi el emeklerini satabilir veya firmalar sanal mağaza gibi kullanarak ürünlerini direkt satabilirler. Siz burada sadece bir aracı olacaksınız. İnsanların veya firmaların müşterilerine ulaşmasında bir köprü vazifesi üstleneceksiniz.
C2C E Commerce sisteminde sıfır risk göz önünde bulundurularak müşteriler de satıcılar da güvende olacaktır. Sıfır risk sisteminde müşteri ürünü satın alır ve parasını öder. Para hemen satıcıya aktarılmaz web sitesinin hesabında bekletilir. Müşteri kargosunu teslim alıp ürünü onayladığında para web sitesinin hesabından satıcının hesabına aktarılır. Para aktarılırken komisyon oranı kesilerek aktarılır. Komisyon oranı genelde %10 civarındadır. Web sitenizden birisi 100 TL’lik ürün satarsa size komisyon olarak 10 TL kalacaktır. Satılan her üründen size belli bir miktar kalacaktır. Müşterileriniz kazandıkça siz de kazanacaksınız. Müşterilerinizin daha fazla ürün satabilmeleri için çözümler üretmelisiniz. C2C E Commerce sisteminde bu yüzden bazı noktalara dikkat etmelisiniz. Örneğin responsive web tasarım yaptırabilirsiniz. Responsive web tasarımda web siteniz mobil siteye gerek kalmadan tablette, telefonda, bilgisayarda rahatlıkla açılacaktır. Böylece kullanıcılarınız rahatlıkla tabletten ve telefondan da alışveriş yapacaktır.
C2C E Commerce sisteminde önemli bir diğer nokta da web sitenizin kurumsal bir tasarıma sahip olmasıdır. Web siteniz kurumsal bir marka olarak göründüğünde insanlar sizden güvenerek alışveriş yapacaklardır. Bu yüzden eğer sermayeniz yeterliyse özel tasarım siteleri tercih etmeniz daha iyi olacaktır.
C2C E Commerce sisteminde reklam da çok önemlidir. Web siteniz yayına alındıktan sonra insanların sizi kısa sürede duyması için Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarında üst sıralarda çıkmalısınız. Ayrıca diğer web sitelerine, Facebook, Twitter, İnstagram’a da reklam vermelisiniz. Google Adwords kullanarak hem Google arama motorunda ilk sıralarda çıkmış olursunuz hem de diğer sitelerde reklamınız yayınlanır. Facebook, Twitter ve İnstagram reklamları için tek tek bu sitelere reklam vermelisiniz. Reklam işi basit gibi görünse de profesyonel kişilerce yapılmalı. Hepsinin takibi zor olabilir. Ayrıca reklam seçeneklerini yaparken yanlış bir seçim yapmanız hem daha fazla ödemenize hem de sizi daha az kişinin görmesine sebep olabilir.