Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
B2C Eticaret

B2C Eticaret

Üreticiden tüketiciye satış yapan web sitelerine B2C Eticaret siteleri denir. Üreticilerin tüketicilere ürettikleri ürünleri aracı olmadan sattıkları alışveriş siteleridir.

Günümüzde B2C Eticaret sık kullanılmaktadır. Giyim firmaları üretikleri ürünleri mağazaların yanında web sitelerinde satmakta, yakın zamanda belkide mağazalara gerek kalmadan satış yapabilecekler. Mağazalarda satılan her ürün artık B2C Eticaret sistemiyle internet üzerinden satılabilir. SSL güvenlik hizmetleri sayesinde kredi kartıyla güvenli alışveriş imkanı sunulmasıyla insanlar artık korkmadan web sitelerinden alışveriş yapabiliyorlar. Yine de güven vermeyen, tasarımı iyi yapılmamış web sitelerinden alışveriş yapmaya çekiniyorlar. Bu yüzden web sitenizin kurumsal bir tasarıma sahip olması çok önemli. Kurumsal bir marka olarak görünürseniz insanlar web sitenizden çekinmeden alışveriş yapacaktır.

Bu sistemi Amazon, Zappos gibi markalar kullanarak büyük kazançlar sağladılar. Günümüzde bunu yapmak için büyük bir firma olmaya gerek yok. Küçük bir pastane veya takı şirketi de B2C Eticaret sistemini kullanabilir.

B2C Eticaret sisteminde web sitenize müşteri çekebilmek çok önemli. Günümüzde çoğu firmanın bir web sitesi var ve web sitelerinin önemli olduğunu herkes biliyor. Sitelerine gereken özeni gösteriyorlar. Tüm bu iyi sitelerin içinden öne geçmek için web siteniz kurulurken sitenizin optimize edilmiş olması gerekir. Kullanıcıların çoğu ürün ararken Google, Yandex,Bİng gibi arama motorlarını kullanıyor. Web siteniz arama motorlarıyla uyumlu kurulmazsa arama sayfalarında geriye düşersiniz.

B2C Eticaret sitenizin başarılı olmasını istiyorsanız responsive yani mobil cihazlara uyumlu olarak kurulmasını sağlamış olmanız lazım. Tabletler, mobil cihazlar, bilgisayar ve televizyonlar web siteniz tek bir adresten hepsiyle uyumlu olabilir. Google bu yeni tekniği çok seviyor ve arama motorunda üst sıralara çıkarıyor.

Web sitenize kuracağınız bir wp_betawppostsla alışveriş yazıları yazarak özgün içerik sayesinde Google arama motorunda üst sıralarda çıkabilirsiniz. Facebook, Twitter, İnstagram gibi sosyal sitelerde bu yazıları paylaşarak daha çok kişiye ulaşırsınız. Bu çalışmalara SEO çalışmaları denir. SEO çalışmaları için profesyonel hizmet de alabilirsiniz. Bir ekip sizin için özgün içerik girişi yapacaktır ancak bu biraz maliyetli olabilir.

Google AdWords kullanarak beli bir reklam bütçesiyle Google arama motoruna ve web sitelerine reklam verebilirsiniz. Böylece istediğiniz bölgedeki ve profildeki müşterilere reklamlarınız görünebilir. Google’dan birisi web sitenize girdi diyelim. Çantalara baktı ve almadan çıktı. Bu dakikadan sonra bu kişi hangi siteye girerse Google ona bu çantaların reklamını gösterecektir. Müşteri sürekli çantaları görünce kaçamayacak ve ürünü almaya karar verecek.

B2C ETİCARET KAYNAKLARI

E-ticaretin kökleri 1990’ların sonlarına dayanıyor . İnternet kullanımı arttıkça birçok işletme web üzerinden tüketicilere doğrudan satış avantajlarını gördüler.

E-ticaretin büyümesi hızla artıyor: bazı analistlerin çevrimiçi satışları, 2017’de  yaklaşık %15 büyüme öngörüyor.

B2C ETİCARET NEDEN HIZLI BÜYÜYOR?

E-ticaret, tüketicilere ve satıcılara yönelik alışveriş deneyimini basitleştirir. Başarılı çevrimiçi mağazalar birkaç gün içinde piyasaya sürülebilirken, alışveriş yapan müşteriler önemli satın alma işlemlerini kendi evlerinin konforundan yapmanın kolaylığını takdir ediyor.

ÇEVRİMİÇİ İŞ BÜYÜMESİNİ YÖNLENDİRMEK İÇİN PAZARLAMADAN NASIL YARARLANIR?

B2C Eticaret, ekonominin en hızlı büyüyen sektörlerinden biridir, rekabet olmadan değildir. Birçok web tabanlı B2C şirketi, rekabetçi bir fırsatla bir niş belirleyerek gelişir.

Güçlü bir web pazarlama varlığı geliştirmek, çevrimiçi işletmeler için çok önemlidir. Müşteriler caddeden aşağı yürüyebilir ve fiziksel bir mağazaya rastlar; Web’de bu karşılaşma türü, SEO, SEM ve bağlı kuruluş tavsiyeleri gibi bir veya daha fazla kanalda görünürlük gerektirir . Çevrimiçi işletmeler için pazarlama isteğe bağlı değildir, ancak sürekli olarak yeni kullanıcıları mağazasına götürmek için gereklidir. Çevrimiçi işletmeler için daha fazla proaktif çaba gerekirken, e-ticaret platformları, bu çabaları yerleşik pazarlama özellikleri ve basit 3. taraf entegrasyonlarıyla büyük ölçüde basitleştirir.

KULLANICI DOSTU TASARIM

Mağazalar, mağaza düzenine, temizliğine ve ürün ve bilgileri bulma konusunda kolaylıkla farkındadırlar. Bu faktörler e-ticaret işletmelerinde eşit derecede mevcut, raflar ve parlak zeminler bununla değiştirildi:

  • Renk şeması: Gözleri zor olan bir web sitesi bazı kullanıcıları kapatacaktır. Arka planın aksine metnin açıkça görünür olduğundan ve renklerin markanızı iyi yansıttığından emin olun.
  • Gezinme: İçeriği ne kadar bilgilendirici veya çekici olursa olsun, tüketicilerin bulması gerekir. Kullanıcıları doğru yönde yönlendiren basit gezinme, envanteri birleştirmek için koyduğunuz zor işi en üst düzeye çıkarmak için gereklidir.
  • Yerleşim: Seyir gibi, sayfanın da cazip bir şekilde sunulması gerekir. Sayfayı çok fazla bilgiyle karmaşıklaştırmayın: Gerekirse, tarayıcılar boğulmamak için sekmeli menüler kullanın.
 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
B2C Eticaret yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı