Logo

B2C E-ticaret


paylaş
B2C E-ticaret

B2C E-ticaret business to cutomer yani işletmeden tüketiciye e-ticaret sistemini anlatmaktır. B2C E-ticaret sisteminde müşteriler sitenizden sipariş verebilirler.

Web sitenize giren kullanıcılar ürünleri, ürünlerin özelliklerini, fiyatlarını, garanti, iade, değişim koşullarını görmelidirler. B2C E-ticaret sisteminde bir şahıs da ürünleri alabilir, aracı bir firma da, üretici bir firma da. Müşteri de portföyünü kısıtlayıcı bir durum yoktur. Ancak önceki yazılarımda değindiğim gibi eğer müşteri bir şirketse B2B terimi tercih edilir. Yani işletmeden işletmeye satış.

B2C E-ticaret ikiye ayrılır. Bunlardan birisi klasik alışveriş siteleridir. Web sitesi sahibi kişi ürün stok durumuna göre ya da getirteceği ürünlere göre kar oranıyla ürünleri satar. Bu mağazalardan genelde bireysel müşteriler alışveriş yaparlar. Şahıslar ödemelerini kredi kartı, havale, kapıda ödeme seçenekleriyle yaparlar. Kredi kartı ödemesi yapılabilmesi için VPOS denilen SSL sertifikalı bir ödeme mekanizması ile yapılır. Mağazalarda kullanılan POS cihazlarının sanal haline VPOS denir.

B2C E-ticaret ikinci yöntemi ise üretici bir firmanın aracı olmadan ürettiği malları toptancıya satar gibi düşük fiyattan satmasıdır. Sanal mağaza ürünün fiyatı üzerine kar oranını koyarak ürünleri satmaya başlar. Bu çalışma genelde yurt dışından toptan olarak ucuza alınan ürünlerin yurt içinde satışının yapılmasıyla gerçekleşir.

B2C E-ticaret çalışmasında doğru ürünün doğru pazarda satışa çıkarılması, doğru reklam yöntemlerinin belirlenmesi, hazırlanan web sitesinin alt yapı yeterliliği, güvenliği, kullanıcı kolaylığı gibi özelliklere dikkat edilmesi gerekmektedir.

Web site çalışmalarınız ve B2C E-ticaret araştırmalarınız bittikten sonra reklamlara odaklanmak en doğrusu olacaktır. SEO çalışmalarıyla web sitenizi tanıtmanız Google arama motorunda gün geçtikçe yükselmenizi sağlayacaktır. SEO çalışmaları için web sitenize her gün 4-5 yazı girmeniz gereklidir. Bu yazıların özgün ve güncel olması gerekmekte. Buna vaktiniz yoksa ve en kısa sürede Google'da üst sıralarda çıkmak istiyorsanız Google arama motoruna yani Google AdWords'e reklam vererek ilk sıralarda çıkabilirsiniz. Bu çalışma için belli bir reklam bütçeniz olmalı ve tecrübeli bir firmadan destek almalısınız. Anahtar kelime girişleri, reklamın gösterileceği bölge seçimi gibi konular eğitimli kişilerce yapılırsa daha az ücret ödeyerek daha üst sıralarda çıkabilirsiniz.

B2C Modelinde, bir tüketici web sitesine giderek, bir katalog seçer, katalog sipariş eder ve bir ticari kuruluşa bir e-posta gönderilir. Siparişi aldıktan sonra mallar müşteriye gönderilir. Aşağıda, bir B2C E-ticaret temel özellikleri bulunmaktadır:

  • Büyük reklam yatırımları
  • Donanım / yazılım açısından yüksek yatırım.
  • Destek veya iyi müşteri hizmetleri

Tüketici Alışveriş Prosedürü

B2C E-ticaret kullanılan adımlar şunlardır:

Tüketici

  • Şartı belirler.
  • Web sitesinde talepleri karşılayan mevcut öğeleri arar.
  • Benzer öğeleri fiyat, teslim tarihi veya başka şartlarla karşılaştırır.
  • Emri verir.
  • Faturayı öder.
  • Teslim edilen ürünü alır ve bunları gözden geçirir / inceler.
  • Servis sağlayıcısından yardım almak için satıcısına danışır veya teslim edilen üründen memnun değilse ürünü geri gönderir.

Arabuluculuk

Geleneksel ticarette toptancılar, distribütörler, üreticiler ve tüketiciler arasında perakendeciler gibi aracılar vardır. B2C E-ticaret, üretici tüketicilere doğrudan ürün satabilir. Ara işlevlerden sorumlu olan iş katmanlarının kaldırılması sürecine arabuluculuk denir.

 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
B2C E-ticaret yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: b2c e-ticaret tasarım b2c eticaret b2c e-ticaret

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar