Logo Web Tasarım

B2C E-ticaret


Medanis Bilişim A.Ş.

B2C E-ticaret business to cutomer yani işletmeden tüketiciye e-ticaret sistemini anlatmaktır. B2C E-ticaret sisteminde müşteriler sitenizden sipariş verebilirler.

Web sitenize giren kullanıcılar ürünleri, ürünlerin özelliklerini, fiyatlarını, garanti, iade, değişim koşullarını görmelidirler. B2C E-ticaret sisteminde bir şahıs da ürünleri alabilir,aracı bir firma da, üretici bir firma da. Müşteri de portföyünü kısıtlayıcı bir durum yoktur. Ancak önceki yazılarımda değindiğim gibi eğer müşteri bir şirketse B2B terimi tercih edilir. Yani işletmeden işletmeye satış.

B2C E-ticaret ikiye ayrılır. Bunlardan birisi klasik alışveriş siteleridir. Web sitesi sahibi kişi ürün stok durumuna göre ya da getirteceği ürünlere göre kar oranıyla ürünleri satar. Bu mağazalardan genelde bireysel müşteriler alışveriş yaparlar. Şahıslar ödemelerini kredi kartı, havale, kapıda ödeme seçenekleriyle yaparlar. Kredi kartı ödemesi yapılabilmesi için VPOS denilen SSL sertifikalı bir ödeme mekanizması ile yapılır. Mağazalarda kullanılan POS cihazlarının sanal haline VPOS denir.

B2C E-ticaret ikinci yöntemi ise üretici bir firmanın aracı olmadan ürettiği malları toptancıya satar gibi düşük fiyattan satmasıdır. Sanal mağaza ürünün fiyatı üzerine kar oranını koyarak ürünleri satmaya başlar. Bu çalışma genelde yurt dışından toptan olarak ucuza alınan ürünlerin yurt içinde satışının yapılmasıyla gerçekleşir.

B2C E-ticaret çalışmasında doğru ürünün doğru pazarda satışa çıkarılması, doğru reklam yöntemlerinin belirlenmesi, hazırlanan web sitesinin alt yapı yeterliliği, güvenliği, kullanıcı kolaylığı gibi özelliklere dikkat edilmesi gerekmektedir.

Web site çalışmalarınız ve B2C E-ticaret araştırmalarınız bittikten sonra reklamlara odaklanmak en doğrusu olacaktır. SEO çalışmalarıyla web sitenizi tanıtmanız Google arama motorunda gün geçtikçe yükselmenizi sağlayacaktır. SEO çalışmaları için web sitenize her gün 4-5 yazı girmeniz gereklidir. Bu yazıların özgün ve güncel olması gerekmekte. Buna vaktiniz yoksa ve en kısa sürede Google'da üst sıralarda çıkmak istiyorsanız Google arama motoruna yani Google AdWords'e reklam vererek ilk sıralarda çıkabilirsiniz. Bu çalışma için belli bir reklam bütçeniz olmalı ve tecrübeli bir firmadan destek almalısınız. Anahtar kelime girişleri, reklamın gösterileceği bölge seçimi gibi konular eğitimli kişilerce yapılırsa daha az ücret ödeyerek daha üst sıralarda çıkabilirsiniz.

Etiketler:


İlgili Yazılar



Yorumlar