Logo

SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir?


paylaş
SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir?

SEO, bu sihirli kelimeyi web sitesi sahibi olan neredeyse herkes merak ediyor. Web sitenizin Google, Yahoo veya Bing gibi arama motorlarında ilk sayfalarda çıkmasını istemeniz çok doğal, bunu herkes istiyor ancak herkes başaramıyor. Eğer SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir? diye merak ediyorsanız ve web siteniz için SEO tekniklerini uygulamak istiyorsanız yazımızı mutlaka okuyun.

Size bu yazıda tabi ki SEO'nun tüm inceliklerini anlatamayız ama temel olarak:

  1. SEO nedir?
  2. SEM nedir?
  3. Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır?
  4. Web sitenizin SEO uyumlu olması için nelere dikkat etmeniz gerekir?
  5. SEO uyumlu içerik girişi nedir?
  6. Backlink nedir? Nasıl yapılmalıdır?

Tabi ki yukarıda saydığımız başlıkların dışında birçok faktör de web sitenizin SEO sıralamasını etkileyecektir ancak SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir? sorusunu soran birisi olarak işe temelden, en gerekli bilgilerden başlamanız en doğrusu olacaktır.

SEO ile ilgili diğer yazılarımız için:

Önce temeli öğrenin daha sonra araştırmaya devam ederek kendinizi geliştirin ve sıralamanızı yükseltin.

1. SEO Nedir?

SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir? sorusuna SEO'nun tanımını yaparak başlamalıyız. İngilizce bir kısaltma olan SEO, Search Optimization yani Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin kısaltılmış halidir.

Arama motorları çeşitli yöntemlerle web sitenizi tarar, her web sitesine olduğu gibi sizin web sitenize de puan verir. Bu verilen puanlara göre de web sitelerini sıralar.

Örneğin bayan kırmızı ayakkabı kelimesini Google arama motoruna yazarak arattığınızda en yüksek puan alan web sitesinden en düşük puanlıya göre görürsünüz. Demek ki amacınız web sitenizin en yüksek SEO puanını almasını sağlamak olacaktır. Bunu da Google arama motoruna "SEO Analiz" yazarak gerçekleştirebilirsiniz. Çıkan web sitelerinden herhangi birine girerek web sitenizin adresini girebilir ve SEO puanınızı, web sitenizin SEO açısından eksikliklerini öğrenebilir ve buna göre düzeltebilirsiniz.

SEO'nun Avantajları  Nedir?

Yapmanız gerekenleri anlatmadan önce SEO'nun avantajlarından bahsetmeliyiz. Gerçekten bu kadar çalışmaya, uğraşmaya değer mi? Bunu bilmelisiniz ki buna göre her gün 3-4 saatinizi web sitenizin SEO'su için ayırmaya değip değmeyeceğine siz karar verin. SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir? sorusunu sorduğunuza göre SEO'nun avantajlarından yararlanmak istiyorsunuz demektir.

Öncelikle SEO'nun avantajları içinde birkaç gün içinde ilk sıraya çıkıp, yüzlerce kişiyi web sitenize çekmek yok. Bunu yapmak istiyorsanız Google AdWords ile web sitenizin reklamını vermelisiniz. Peki o zaman neden SEO? SEO'nun avantajları nedir?

Araştırmalar sonucunda Google üzerinden araştırma yapan insanların reklam sonuçlarından çok organik sonuçlarla çıkan web sitelerine tıkladıklarını ortaya koyuyor. Ayrıca organik aramada ilk sırada çıkan sitelerin daha elit, kaliteli firmalar olduklarını düşünüyorlar. Firmanızın itibarını özellikle etkileyecek bir yöntemden bahsediyoruz.

SEO'nun avantajları:

  • Maliyet uygunluğu
  • Reklamlar gibi değişken ücretleri yoktur, belli bir ücret ödersiniz.
  • Marka görünürlüğü
  • SEO'ya dikkat ettiğiniz için kullanıcıların kolaylıkla kullandığı bir web sitesine sahip olursunuz.
  • SEO ile gelen müşteriler uzun süre aynı web sitesini kullanırlar.
  • Doğru anahtar kelimelerle müşteri potansiyeli yüksek olan kişiler web sitenize gelir.
  • Güvenilir marka vurgusu.
  • Reklamlara tıklayıp ürün almadıkları zaman bile siz o reklam parasını ödemek zorunda kalırsınız ancak web siteniz SEO ile ilk sıralarda çıktığında yüzlerce kişi tıklasa da fazladan bir ücret ödemeniz gerekmez.

SEO'nun Dezavantajları:

SEO'nun avantajlarının yanında dezavantajları aslında çok da önemli değil ancak başlamadan önce bilmeniz iyi olacaktır:

  • Sonuç almanız zaman alır. Yaklaşık 3-4 ay ancak rekabet oranına göre bu süre biraz kısalabilir veya uzayabilir.
  • Daha fazla çalışma gerektirir.
  • Garantisi yoktur. Ancak zamanla eksikler giderilerek üzerine gidildiğinde sonuçlar mutlaka alınmıştır. Bu yüzden vazgeçmeden devam edilmelidir.

2. SEM Nedir?

SEM kelimesinin Türkçe karşılığı Arama Motoru Pazarlamacılığıdır. Bir kelimeyi arattığınızda çıkan ilk ve son dört sonuç ve sağda görünen büyük kısım reklamlar yani SEM'e örnektir. Google AdWords bir SEM çeşididir. Yahoo da Google gibi reklam vermektedir ancak ülkemizde daha çok Google kullanıldığı için SEO ve SEM için genelde Google ön plandadır.

SEM'in amacı arama motorlarına reklam vererek web sitenize müşteri çekmektir. Şunu sorabilirsiniz Google AdWords varken neden o kadar saatimi SEO için harcamalıyım? Google AdWords gerçekten etkili bir yöntem, reklam verdiğiniz andan itibaren yüzlerce kişi reklamınıza tıklayabilir. Ancak Google ne yazık ki tıklama başına ücret almakta ve bu rekabet oranına göre 15-20 TL ve daha fazlasını bile bulabiliyor.

Diyelim ki web sitenize reklam verdiniz. Tıklama başı maliyeti 8 TL olsun. Bir günde 10 kişi tıkladı 80 TL reklam maliyeti peki bu 10 kişiden kaç tanesi ürün aldı? Bunun garantisi yok. Tabi ki işinizi devam ettirmek için reklam vereceksiniz ancak reklam bütçenizi düşürerek yandan SEO yaptığınızda 5-6 ay içinde reklam giderlerinizi en düşük seviyeye çekebilirsiniz.

3. Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Anahtar kelime odak müşterilerinizin sizi veya sektörünüzü aramak için kullandığı kelimelere denir. Bir ayakkabı dükkanınız varsa "bayan spor ayakkabı" sizin için bir anahtar kelimedir.

SEO'ya başlamanın ilk adımı web sitenizin SEO uyumlu olarak tasarlanmış olmasıdır bu web tasarım yapan birilerinden istemelisiniz. Kodlamaların, URL yapılarının SEO'ya uygun olarak ayarlanması gerekir. Bunu yaptıktan sonra anahtar kelime araştırması yapmalısınız.

Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır? sorusunun cevabı aslında çok basit. Google arama motoruna girin sektörünüzle ilgili kelimeleri yazın ve en alt bölümde önerilen kelimelerde çıkan kelimeleri seçin. Aslında Google AdWords Planner kullanarak da yapabilirsiniz ancak yeni başlayan biri olarak sizin için en kolayı bu olacaktır. Google arama motoruna girin emlakçıysanız "Karşıyaka Kiralık Ev" yazın. En altta size birçok önerilen kelime çıkacaktır, bu kelimeler müşterilerinizin aradıkları kelimelerdir. Bu kelimleri kullanarak SEO yapmaya başlayabilirsiniz.

4. Web sitenizin SEO uyumlu olması için nelere dikkat etmeniz gerekir?

Şimdi anahtar kelimeleriniz hazır, bu anahtar kelimelerle ne yapmanız gerekiyor? Yukarıda da belirttiğimiz gibi öncelikle web sitenizin kodlama aşamasından SEO uyumlu olması gerekir. SEO'ya uygun olması için bir web sitesinde bulunması gereken özellikler:

  • Mobil uyumlu olması
  • Hızlı olması
  • Flash gibi yavaşlatan eklentilerin olmaması
  • AMP olması
  • Kullanıcı deneyimine uygun olması
  • Meta açıklaması yazma
  • URL yapısının uygun olması gerekir.

Dediğim gibi bunlar olması gereken temel özelliklerdir. URL yapısından kastımız şudur:

Web sitenizde bir sayfaya tıkladığınızda URL şu şekilde çıkıyorsa SEO'ya uygun değil demektir:

www.ayakkabicidunyasi.com/jhdsfıhsd098

Sayfa yapısının şu şekilde görünmesi gerekir:

www.ayakkabicidunyasi.com/bayan-spor-ayakkabi

Google web sitenizi tararken URL'ye bakarak web sitenizin sayfasında ne olduğunu anlamalı. Bu özelliğe mutlaka dikkat etmelisiniz.

5. SEO uyumlu içerik girişi nedir?

Şimdi anahtar kelimeleri anlamsız şekilde sayfanıza yazamayacağınıza göre bu anahtar kelimeleri kullandığınız içerikler yazmalısınız. İşte bu içeriklere SEO uyumlu içerik deniyor. Bu bir ürün açıklaması olabileceği gibi bir blog yazısı da olabilir. Bu sizin sektörünüze ve tercihinize kalmış.

SEO uyumlu içeriğiniz çok uzun olmak zorunda değil ancak en az 600-700 kelime civarında olduğundan emin olmalısınız daha kısası işinize yaramayacaktır.

İçeriğinizde seçtiğiniz anahtar kelimeleri 100 kelimeye 2 veya 3 tane denk gelecek şekilde kullanın. Yazınızı başlıklarla ayırarak okuması kolay şekilde yazmayı ihmal etmeyin. Ürünler konusunda bilgi verebilirsiniz, her hafta 3 ürünü deneyerek gerçekten düşüncelerinizi yazabilirsiniz, hizmet veriyorsanız hizmetlerinizin faydalarından bahsedip ipuçları verebilirsiniz.

Haftada en az 3 içerik girişi yapmanızı öneririz. Bunları farklı günlere yayarak girin.

6. Backlink nedir? Nasıl yapılmalıdır?

Web sitenizi SEO uyumlu olarak tasarlattınız, URL yapılarını ayarlattınız, anahtar kelimeleri araştırarak bunlara uygun içerikler ürettiniz şimdi sıra geldi web sitenize backlink vermeye.

Backlink aslında site dışı SEO olarak adlandırılır. Web sitenizin içindeki SEO çalışmaları tamamlandıktan sonra site dışı SEO çalışmalarına başlanır.

Web sitenizin tanıtımı için aşağıdaki türde web sitelerine backlink verebilirsiniz:

  • Firma rehberleri
  • Dizinler
  • Forum siteleri
  • Wiki
  • Pravan blog
  • YouTube gibi video siteleri
  • Edu & gov uzantılı web siteleri ( en etkili olanlar)
  • Haber siteleri
  • Sosyal medya vb.

Backlink sayısından çok verdiğiniz web sitelerinin kalitesi önemlidir. 100 tane hiç bilinmeyen düşük puanlı web sitesine backlinkiniz olabilir rakip firmanın 50 tane kaliteli gov, edu gibi yüksek sayfa puanı olan sitelere backlinki varsa sizi geçecektir.

Bu yüzden önce kaliteli siteleri araştırın. Google'da yüksek puanlı backlink site tarzı aramalar yaparsanız örnek siteler bulabilirsiniz.

Bu sitelere tamamen özgün içerikler yazarak web sitenizin sayfalarının URL'lerini eklemelisiniz. Bu şekilde Google sitenizin sevilen bir site olduğunu düşünecektir. Backlink verirken dikkatli olmalısınız çünkü Google bunu sizin yaptığınızı anlayabilir ve site puanınızı düşürebilir bu yüzden her zaman özgün içerik girin.

Sonuç

Gördüğünüz gibi SEO Uyumlu Web Sitesi Nedir? sorusunun cevabı birçok etken üzerinden belirleniyor. Size SEO'nun temellerini en basit, ayrıntılara fazladan girmeden anlatmaya çalıştık. Bunların dışında SEO için yapılanları anlatmak için kitap yazmak gerebilir ve sizin gibi yeni başlayanlar için kafa karıştırıcı olabilir.

Web siteniz için öncelikle dediklerimizi yapın, bunları öğrendikçe zaten internetten ayrıntıları öğreneceksiniz ve ayrıntılara daha çok hakim olacaksınız. Şu bir gerçek ki SEO'nun okulu yok. Ders alabilirsiniz ancak yine deneyerek kendiniz öğrenmek durumunda kalacaksınız. Denemekten korkmayın ve her gün için kendinize bir plan yapın. En azından günde 2 saatinizi SEO'ya ayırın.

SEO Hizmetlerimiz

Tüm bunları yapmaya vaktinizin olmadığını düşünüyorsanız bizimle iletişime geçin ve SEO, içerik yazarı, web tasarım ekibimiz sizin için tüm bu çalışmaları ve daha fazlasını profesyonelce uygun fiyata gerçekleştirsin. 15 yıldır sizin için edindiğimiz tecrübelerle SEO'da başarıyı yakalayın.

Etiketler: seo nedir anahtar kelime nedir sem nedir

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar