Logo

Kurumsal Blog Nasıl Yönetilir?


paylaş
Kurumsal Blog Nasıl Yönetilir?

Kurumsal Blog Nasıl Yönetilir? sorusuna öncelikle kişisel bir blog ile aynı yöntemlerle asla yönetilemez cevabını verebiliriz. Başarılı bir iş blog yönetimiyle Google gibi arama motorlarında üst sıralarda çıkarak, müşterileriniz web sitenizde keyifli vakit geçirmesini sağlayabilirsiniz.

Hedeflerinizi Belirleyin

Blog kurma amacınız ne? Sadece bilgi vermek mi, e-posta pazarlama listesi oluşturmak mı yoksa marka tanıtımınızı arttırmak mı? Bu hedeflere göre içerik konuları belirleyerek işe başlayabilirsiniz. Örneğin hedefiniz gelen okuyuculara ürünlerinizi pazarlamak ise metinlerde çok belli etmeden ürünlerinizi tanıtabilir ve onları almak için harekete geçirebilirsiniz. Sadece markanızı daha da güçlendirmek istiyorsanız kendinizden bahsetmeden sektörünüzle ilgili değerli bilgiler içeren yazılar paylaşabilirsiniz.

Kitlenizi Belirleyin:

Kurumsal blog yazmaya başlamadan önce müşteri profilinizi düşünün. Burger Kıng her zaman gençlere yönelik reklamlar yapar ve Twitler atar çünkü müşteri profili gençlerdir. Siz de genelde hangi yaş müşterileriniz var ya da hangi meslek guruba aitler. Memur, özel sektör, esnaf, üniversite öğrencisi bunun gibi hani alana hitap edeceğinizi belirlemeniz gerekir.

Kendinize Bir Takvim Hazırlayın:

Başarılı bir blog yazarının en önemli taktiklerinden birisi editör takvim denilen yöntemi izlemeleridir. Bir editör takvim aslında bir süre boyunca içeriğin türünü ve sıklığını tanımlayan uzun süreli bir içerik zaman çizelgesidir. Tabi ki öenmli konular olduğunda istediğiniz zaman paylaşabilirsiniz. Örneğin pazartesi günleri sektörle ilgili konular, çarşambaları merak edilen sorulara cevaplar, cuma daha eğlenceli şeyler paylaşılır gibi genel bir plan bile yapabilirsiniz. İnsanlar pazartesi blog okumak için geldiklerinde ne tarz bir şey okuyacaklarını bilerek gelmeliler.

İçerikleri Mutlaka Sosyal Medyada Paylaşın:

Uzman blogcular, harika bir içerik stratejisinin blog ile bitmediğini bilir. Bir editör takvimi oluşturduktan ve konu odaklı içerik üretmeye başladıktan sonra bunları paylaşın. İçeriğinizi Twitter, Facebook, Google+, Tumblr ve daha birçok ağda yeniden yayınlayabilirsiniz. Kurumsal Blog Nasıl Yönetilir? sorusunun en önemli parçalarından biri de içerik paylaşmadır. İnsanları sıkmayacak kadar aralıklarla paylaşım yapmalısınız. 

Sık ve Tutarlı Yayın Yapın:

Kurumsal Blog Nasıl Yönetilir? konusu hakkında birçok ayrıntıya değindikten sonra "Ne sıklıkla paylaşım yapmalıyız?" sorusuna gelebiliriz. Blog içeriklerinin sıklığı amacınıza, sektörünüze ve hedeflerinize göre değişebilir.

Burada önemli olan nokta tutarlı olmaktan geçiyor. Eğer her gün bir yazı yayınlamakla başlarsanız aynen böyle devam etmelisiniz. Haftada üç yazıysa örneğin pazartesi, çarşamba ve cuma günleri her zaman bu günlerde yazılar yayınlamalısınız. İnsanlar web sitenize girdiğinde o gün yeni yazı okuyacaklarını bilerek gelmeli ve hayal kırıklığına uğramamalı. Önemli olan bu. Az yazsanız bile belli zamanlarda yazın ve arayı çok açmayın. En az haftada bir veya iki yazı mutlaka yazın.

Sektörünüzde Uzman Olan Başka İsimleri Davet Edin:

Sektörünüzde deneyimli kişilerden kurumsal blog için yazı yazmalarını önerebilirsiniz. Arada başka tarzda yazılar okumak takipçilerin hoşuna gidecek ve yeni şeyler öğrenmelerine olanak verecektir.

Sürekli bir kişinin yazısını okumak insanlara sıkıcı gelebilir ancak bir dergi mantığıyla hareket ederek birkaç kişiyi blogta yazması için görevlendirebilirsiniz.

İnsanlara Odaklanın:

Kurumsal blog yazmak sadece düşüncelerinizi söyleyip kenara çekilmeniz anlamına gelmiyor. Altına yapılan yorumlara mutlaka cevap verin ve eleştirileri dikkate alın.

Sürekli Ürünlerinizden Bahsetmeyin:

Kurumsal blog çalışmanız tabi ki web sitenize daha çok insanı çekmek ve daha çok ürün satabilmek için yapılıyor. Ancak blog yazılarında sürekli satmak, satın almak, satın alın gibi sözcükleri kullanırsanız bu insanlara itici gelebilir ve okumadan çıkabilirler. Blog çalışmanızı işinizin reklamını yapmaktan uzak tutmaya çalışın. İnsanlar bir konuda bir şeyler öğrenmeye gelsinler ve size güven duyarak sizden ürün almaya kendileri karar versinler. Web sitenize gelen insan sayısı arttıkça satışlarınız da zaten artacaktır.

Etiketler: kurumsal blog nasıl yönetilir kurumsal blog kurumsal blog yönetimi

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar