Logo

Emlak Web Siteniz İçin Bir Blog Yazmanızın Avantajları


paylaş
Emlak Web Siteniz İçin Bir Blog Yazmanızın Avantajları

Emlak web siteniz için zaten blog yazıyor musunuz ? Cevabınız evet ise, o halde tebrikler. Ama bu, makalemizi okumamanız gerektiği anlamına gelmez, çünkü arama motorlarının yerel pazarınız için sevdiği taze içeriği nasıl hazırlayacağınız konusunda size iyi fikirler vereceğiz. Google arama sonuçlarına gerçekten "yerellik" eklemiştir ve bloglama yaparken bunu düşünmelisiniz. Ayrıntılı olarak bunu bir önceki yazımızda anlattık ancak şimdi emlak açısından olaya bakacağız. Emlak Web Siteniz İçin Bir Blog Yazmanızın Avantajları ve yerel SEO taktikleri uygulamanın faydaları neler?

Henüz bir blog çalışmanız yoksa ne yazık ki rekabette geridesiniz demektir.

 

 İnsanlar ilk blog yazmaya başladıklarında bir nevi internet günlüğü tutuyorlardı. Ancak, işletmeler, Google'ın ve diğer arama motorlarının, bloglarda yeni ve sürekli içerik sağladığı için blog yayınlarına SEO desteği sağladığını fark ettiğinde blog dünyası değişti. Öncelikle, web sitenizin "statik" içeriği ile blog içeriği arasındaki farkları incelememiz gerekli.

Statik Emlak Web Sitesi İçeriği

Bu, bir kez yayınladığınız ve nadiren değiştirdiğiniz veya eklediğiniz içeriktir. Bunlar genellikle Hakkında ve İletişim sayfalarınız gibi site sayfalarıdır. Bu aynı zamanda normalde yaptıklarınız, hizmetleriniz, pazar hizmet alanınız ve normalde sıklıkla veya hiç değişmeyen şeyler hakkında da bilgiler olabilir. SEO arama pozisyonuna katkıda bulunur, bu yüzden anahtar kelimeleri doğru şekilde işlersiniz arama motorlarında ilk sıralara çıkabilirsiniz.

Bununla birlikte, statik içerik arama motorları tarafından yayımlandıktan çok sonra endekslenmektedir.

 

 Ek içerik olmadan, arama motoru robotlarının nasıl tepki verdiğini görebilirsiniz:

  • Yeni statik içeriğin tarandığı ilk ziyarette, motorda dizine eklenir.
  • Robotların bir başka ziyareti günler, haftalar hatta aylar içinde gerçekleşebilir. Çünkü sık içerik güncellemediğinizi bilirler.
  • Varolan statik içeriğe yeni bir içerik veya önemli değişiklik olmazsa, robot not alır.
 
  • Durum böyle olduğunda ziyaretler arasına daha da fazla zaman girer.

Ne yazık ki bu Google'ın sitenizi sevmesini sağlayacak bir şey değil. Şimdi web sitenize bir blog bölümü eklerseniz olacakları incelememiz gerek, böylece aradaki farkı daha iyi görebilirsiniz.

Blog Yazı İçeriği

Öncelikle, şunu belirtmek gerekir: blog yazmanın, düzenli yeni içeriğin devamı için bir taahhüt olduğunu anlamalısınız. Blog yazma, yeni materyalleri zamanlanmış olarak göndermeniz gerektiğini bilir. Her ay birkaç mesaj gönderebilirsiniz. Eğer öyleyse, sorun değil. Bununla birlikte, haftada bir veya iki kez gönderilmesi, robotların dönüş ziyaretlerinin zaman çizelgesini hızlandırmasını sağlar. Yani siz ne kadar sık güncel içerik eklerseniz arama motoru sizin web sitenize o kadar sıklıkta gelecektir.

Aktif olarak blog yazmaya başladığımızda her gün düzenli olarak blog içerikleri eklemeye başladık. Bu sayede Google'ın bazen birkaç saat içerisinde bile web sitemizi tarayıp blog yazımızı dizine eklediğini fark ettik. İşte blog yazmanın SEO avantajlarından bu şekilde faydalanabilirsiniz. Bu sadece Google'ın içeriğinizi bulması, dizine eklemesi ve arama sonuçlarında daha erken göstermesi anlamına gelir.

Google'da bir arama yaparken ikinci sayfaya kaç defa baktınız? Bir ya da iki belki de hiç değil mi? Şu bir gerçek ki insanların çoğu arama motorlarında Google AdWords yani reklam sonuçlarına ve ilk sayfada çıkan organik aramalara bakıyor. İkinci sayfaya bakan kişi oranı yok denecek kadar az.

Google'da arama yaparken üst tarafta "ayarlar" ve "araçlar" bölümlerini görürsünüz. Peki bunları hiç kullandınız mı? Araçlar bölümüne girdiğinizde herhangi bir zaman ve son bir saat gibi seçenekleri görürsünüz. Her zaman seçeneği otomatik olarak seçilidir ve 10 yıl öncesinin bilgileri bile gelebilir. Bu yüzden son bir ay ya da son bir saat gibi seçenekleri seçerseniz en yeni bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

 Bu seçeneği kullanmaya başladıktan sonra, en yeni bilgilere ulaşabilirsiniz. Peki bu SEO için neden önemli? Bunun anlamı, Google'ın zamana değer vermesi ve araştırmacılarınızın daha yeni sonuçları görmeyi seçerek bu değeri artırabilmesidir. Daha çok bilgiye duyarlı hale geliyorlar; bu nedenle, blog yayınlarınızı artıracak daha yeni aramalarda genellikle ilk sayfa konumuyla sonuçlanabilirsiniz.

Disiplin için Editör Takvimi

Bir editör takvimi, yalnızca, göndermek istediğiniz yayın takvim programınızdır. Gelecekte yayın başlıkları veya fikirleri olan basit bir takvim oluşturmalı ve yayınları düzenli olarak yayınlamanızı istenecektir. Peki içeriği nasıl bulacaksınız?

  • İstediğiniz soruları ve cevapları blog yazıları olarak kullanın.
  • Mevsimlere göre ilanlar yapın.
  • Piyasa raporları, satılan istatistikler vb.
  • Mahallenizdeki etkinlikler
  • Çevrede bulunan okullar, restoranlar, sosyal faliyetler, kurslar...

Aslında bunu düşünmeye biraz çaba harcarsanız, size gönderebileceğiniz pek çok şey bulacaksınız.

 İşletmenizi oluşturmak için emlak blogu yazmaya başlayın!

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlak Web Siteniz İçin Bir Blog Yazmanızın Avantajları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: emlak blog emlak seo emlak web tasarım emlak yerel seo

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar