Logo Web Tasar覺m

Blogunuz İçin SEO Taktikleri


paylaş
Blogunuz İçin SEO Taktikleri

Birçok blog yazarı gibi eminiz ki siz de yazdıklarınızın çok sayıda kişiye ulaşması umuduyla bu işe başladınız ancak zamanla yazılarınızı kimsenin okumadığını görmek sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Aslında harika içerikler oluşturuyor olabilirsiniz ancak SEO gelişmelerine dikkat etmiyorsanız blogunuz fark edilmiyor olabilir.

1. Google'ın Mobil İlk İndeksi

Google'ın mobil kullanıcıları çok ciddiye aldığını zaten biliyorsunuzdur. Mobil dostu olan arama motorunun sıralama algoritmasının temel parçası olan 2015'te Google'ın Mobilegeddon güncellemesi, SEO dünyasında şok dalgaları yarattı. 

Anında önemli değişiklikler olmasa bile bu güncelleme Google'ın mobil dostu web siteleri destekleyeceğinin göstergesiydi. Bu güncellemeden sonra mobil veya responsive web siteleri %11'lik artış gösterdi.

2016 Kasım ayında yapılan araştırmalarla mobil cihazların kullanımı %51.3  masaüstü cihazları kullananların oranı ise %48.7 olarak çıktı. Bu ilk kez meydana gelen bir olay, ilk kez mobil kullanıcı sayısı masaüstü kullanıcı sayısını aşmayı başardı. Arada çok fark yok gibi görünüyor ancak önümüzdeki bir senenin ne getireceğini kim bilebilir.

Google, mobil ilk dizini  2016 yılının sonuna doğru duyurdu. Bu esasen Google'ın öncelikle web sitelerine bir mobil kullanıcının bakış açısıyla bakacağı anlamına geliyor. Yanıt vermeyen bloglar ve web siteleri arama sonuçlarında indirgenir. Google'da daha gerilere gidebilirsiniz.

Kısacası, mobil cihaz dostu olma artık yalnızca bir seçenek değil, bunun bir zorunluluk olduğunun farkına varmanız ve buna hazırlıklı olmanız gerekir.

İşte bunu yapmak için birkaç yol var.

  • Uyarlamalı Duyarlı Tasarım

Duyarlı yani responsive web siteleri, içeriğin değişmediği sırada boyutları ziyaretçinin cihazına göre ayarlar. Blogunuz duyarlı tasarım kullanıyorsa, mobil cihaz kullanımıyla ilgili Google'ın sevdikleri arasındasınız demektir.

Bununla birlikte, duyarlı tasarım aynı içeriğe hem mobil hem de masaüstü kullanıcılara hizmet ettiğinden, içeriğinizi belirli cihazlara göre özelleştiremeyeceksiniz. Örneğin, yalnızca belirli masaüstü kullanıcılarınıza blogunuzda belirli üstbilgi görüntüsü sunmak isteyebilirsiniz.

Uyarlamalı web siteleri, yalnızca tasarım boyutlarını ayarlamakla kalmaz, aynı zamanda ziyaretçinin cihazına dayalı olarak içeriğinizin farklı sürümlerini sunar.

 

Uyarlamalı duyarlı tasarımı kullanmak, daha yüksek kullanıcı katılımı ve daha düşük hemen çıkma oranlarına neden olan ve daha istikrarlı bir SEO profili oluşturacak şekilde daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi sunmanıza yardımcı olur.

  • Hızlandırılmış Mobil Sayfalar 

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar, Google'ın Anlık Makalelere benzer şekilde Google tarafından yakın bir tarihte başlatılan bir girişimdir. Bu, ani yükleyen ilave grafik ve eklentileri ile sayfalar oluşturma ile ilgilidir. AMP özellikli web siteleri ve bloglar, mobil arama sonuçlarında tercih sahibi olur ve açıkça AMP etiketi ile işaretlenmiştir. 

Jüri, AMP'yi kullanmanın SEO avantaj ve dezavantajlarını hala dışarıda bırakıyor ancak kesinlikle Google'ın web yöneticilerinin izlemesi gereken yol. WordPress kullanıcıları, kullanmakta blogunuzda AMP etkinleştirebilirsiniz bu eklentiyi.

2. Güvenli HTTPS Bloguna Sahip Olmak Artık Bir Seçenek Değil

Google, blogunuzun URL'siyle "güvenli değil" bir etiket eklediyse, nasıl hissedeceksiniz? Böyle bir şey ...

Hoş değil, biliyoruz. Maalesef, bu durum tüm HTTPS olmayan web sitelerine ve bloglara zaten oluyor. Ocak 2017 tarihinden itibaren web sitenizde HTTPS olmayan ve şifre formu veya kredi kartı alanı bulunan herhangi bir sayfa, Google Chrome'un adres çubuğunda "Güvenli değil" olarak etiketlenecektir.

Ve bu sadece ilk adım. İşte Google'ın resmi blogunun gelecekteki  planları hakkında söyledikleri:

“Bültenleri takip ettiğimiz zaman, örneğin, HTTP uyarıları uzatmaya devam edecektir etiketleme kullanıcıların gizlilik yüksek beklentileri olabilir Gizli modda, içinde‘güvenli olmayan HTTP sayfalar’. Sonunda, tüm HTTP sayfalarını güvenli olmayan olarak etiketleyeceğiz ve HTTP güvenlik göstergesini kırık HTTPS için kullandığımız kırmızı üçgene değiştirmeyi planlıyoruz. "

Arama sonuçlarında gelecekteki potansiyel cezalar ve düşürülen kaçınmak istiyorsanız basit bir deyişle, SSL Sertifikası yükleyerek HTTP sitenizi HTTPS'ye taşımak zorundasınız. Bunun nasıl yapılacağından emin değilseniz, şimdi web barındırma servis sağlayıcınıza başvurun.

3. Anahtar Kelime Araştırma, Google sayesinde Evrimleşti

Yıllar geçtikçe Google, araştırmacının niyetini anlamada çok daha akıllı bir hal aldı. Belli bir anahtar kelimeyle bir parça içerik doldurarak artık kandıramazsınız. Aslında, gelişmiş Google algoritmaları sayesinde, içeriğinizde hiç kullanmadığınız anahtar kelimeler için de sıralayabilirsiniz.

Bu değişikliğin nedeni, Google'ın AI temelli sıralama algoritması RankBrain'dir ve sıralama araştırmacının amacı doğrultusunda içerik derecelendirir. 

Biraz karışık geldiyse şöyle bir örnekle açıklayabiliriz:

Örneğin, basketbolla ilgili bir makale için anahtar kelimeler şöyle olabilir:

⦁Michael Jordan
⦁NBA
finalleri
⦁Basketbol
atışları  ⦁Basketbol ━─ basketbol atışını nasıl geliştirirsiniz?

Google anahtar kelimelerini bulmanın en kolay yolu, arama sayfasının altındaki herhangi bir arama terimiyle ilgili aramalara bakmaktır. Örneğin, "serbest blog yazısı" terimi ile ilgili aramalardır.

 

4.  E-posta Listesi Bloglarınızın Arama Sıralamasını Arttırabilir

Sadık e-posta abonelerinizin bir listesine sahipseniz, bir arama motoru sizi geri sıralarda bıraksa bile blogunuza ücretsiz trafik çekmeye devam edebilirsiniz. 

Bu muazzam kullanıcı tabanına dokunup bunları listenizde görmek, abone tabanınızı güçlendirmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda blogunuzun arama sıralamasını da etkileyebilir. 

Google'ın tüm bu çalışmaları yapmasının nedeni insanlara gerçekten kaliteli içeriğin bulunduğu web sitelerini sunmaktır. İçeriğe kaç kişinin baktığı, sitede geçirilen süre ve sosyal paylaşımlar Google'ın bir web sitesinin sıralamasını yaparken göz önünde bulundurduğu faktörlerdir.

Okuyucular belirli bir sayfada daha fazla vakit geçirir ve bunu sıklıkla sosyal paylaşım ağlarında paylaşırsa, Google bunu güçlü bir kalite sinyali olarak kabul eder. E-posta listenizin bu faktörlerin her biri üzerinde etkisi olabilir. Listenize isteyerek katılan ve e-postalarınızı sabırsızlıkla bekleyen bir e-posta abonesinin, blog içeriğinizi okumak ve sosyal medyada paylaşmak için zaman ayırması daha muhtemeldir.

Bu nedenle, web'deki en iyi bloglardan bazılarının abone tabanını devreye sokmak ve büyütmek için e-posta pazarlamasında yüz binlerce dolar harcaması şaşırtıcı değildir.

Sonuç

Bir blog yazarı olarak, SEO hakkında temel bilgiye sahip olmanız ve blogunuzun kitlelerini nasıl etkilediğini bilmeniz gerekir. Neyse ki, SEO giderek daha fazla kalite odaklı hale geliyor. İçeriğinizle okuyuculara gerçekten yardım ediyorsa ve blog ziyaretçilerinize kesintisiz bir kullanıcı deneyimi yaşatıyorsanız, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için şüpheli gri şapka veya siyah şapka tekniklerini kullanmanız gerekmez.

Web siteniz için içerik oluşturma, SEO çalışmaları yapma gibi konularda sıkıntılar yaşıyorsanız sizin için profesyonel ekibimizle bunu halledebiliriz. Bizimle iletişime geçerek web site trafiğinizi arttırarak gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüşüm oranlarını arttırabilirsiniz. 

Blogunuz İçin SEO Taktikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

.

Etiketler: blog seo blog seo çalışması

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar