Logo

Blog Yazmanın İşletmelere Sağladığı Faydalar


paylaş
Blog Yazmanın İşletmelere Sağladığı Faydalar

Web ve log kelimelerinin birleşmesi ile zamanla blog hâline dönüşmüştür. Web 2.0 teknolojileri ile birlikte oluşan sosyal mecralardan içerik yayını bakımından stratejik bir öneme sahiptir.

Bloglar, günlüğe benzeyen web siteleridir. Kurumsal bloglar ise kurumun insani yönünü yansıtır ve müşteriler ile interaktif iletişim ortamı sağlar. Blog yazmak işletmelere birçok fayda sağlar.

1  – Ürün ve Hizmetleriniz Hakkında Geri Bildirim Alın

Firma çıkarmış ya da çıkaracağı ürünler-hizmetler ile alakalı müşterilerden alacağı geri bildirimler ile ürünlerini ve hizmetlerini iyileştirmesi söz konusudur. Çıkarmayı düşürdüğünüz yeni ürünler ya da hizmetlerinizi planlarken müşterileri de sürece dahil ederek ihtiyaçların tespiti ile daha faydalı yeniliklere imza atmak mümkündür.

2 – Müşteri Hizmetlerini Destekleyici İçerikler Oluşturun

Ürün ve hizmetlerden faydalanılması hakkında yapılacak bilgilendirmeler ile birlikte müşteri hizmetlerine katkı sağlar. Müşteri almış olduğu ürün ya da hizmet hakkında pratik bilgileri okuyarak daha bilinçli tüketici olarak doğabilecek kullanım hatalarını azaltabilirsiniz.

3 – Pazarlama Faaliyetlerinizde Stratejik Ortağınız: Kurumsal Blog

Hizmet ya da ürün satın almayı düşünen müşteri adayı ise satın alma esnasında kafasında oluşabilecek kullanım ile ilgili soruların cevabını okuyarak isteklerinin uyarılmasına ve ihtiyaca dönüşmesine katkı sağlar. Ürün ya da hizmetin sağlayacağı faydalar üzerine oluşturulacak ve arama motoru optimizasyonu gerçekleştirilecek bir blog yazı dizisi, hedef müşteri kitlesinin işletmenize ulaşmasını sağlar.

Sürekli güncellenen bir blog neticesinde birikimli olarak artacak bir takip sayısını beraberinde getirir. Yazılarınızı takip eden kişiler ya müşterinizdir ya da müşteri adaylarınızdır. Size ulaşan müşteri adaylarınızın isteklerini uyarıcı içerikler oluşturarak takipçilerinizin müşterileriniz hâline dönüşmesine katkı sağlar.

4 – Güven Oluşturma:

İşletmede çalışan kişilerin, insani yönleri ve uzmanlık alanları ile ilgili çalışmalarına yer vererek müşteriler ile samimi bir iletişim ortamı sağlanır. Benzeri içeriklerin müşterilerle paylaşılması sonucu müşteriler ile işletme arasında güven unsuru oluşacaktır.

5 – Müşteri Sadakati:

Marka bağımlılığı olarak da ifade edilen müşteri sadakatini sağlamak artık daha da zorlaştı. Artan alternatifler ve rekabetçi anlayış ile müşteriler çeşitli sebepler ile çok kısa sürede başka bir markanın müşterisi hâline gelebiliyorlar. Kurumsal Blogunuzda müşterilere sağladığınız faydalar üzerine yazı dizileri, işletmenizin swot analizindeki güçlü yönlerinizi yansıtmanız, müşterilerinize yönelik hediyeli dijital kampanyalar ile müşteri sadakatini destekleyici çalışmalar gerçekleştirebilirsiniz.

Blog yazmanın işletmelere sağladığı faydalara diğer blog yazılarımızda devam edeceğiz…

İşletmenize özel oluşturulacak bir blogun size sağlayacağı faydaları merak ediyorsunuz, değil mi? Dilerseniz sizi ücretsiz danışmanlık hizmetimizden faydalandıralım. Kurumsal Blog hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Etiketler: blog açmak kurumsal blog

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar