Logo

Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu


paylaş
Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu

Neden sadece açılış paragrafı için bir yazı yazmak zorunda kaldığımızı merak ediyor olabilirsiniz. İnternet insanların gittikçe daha aceleci olmasına neden oldu. İnsanlar internette yazılanları okumuyor sadece yazılara göz atıyorlar. İyi bir açılış paragrafı yazarsanız ilk paragrafı okuduktan sonra göz atmaya devam ederler ancak açılış paragrafı ilgi çekici olmazsa, iletmek istediğiniz mesajı iletmezse ilk paragraftan sonrasına bakmayacaklardır. Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu sayesinde yazılarınızın daha çok ilgi çektiğini göreceksiniz.

Ortaokul veya lise günlerinizde Türkçe derslerini hatırlayın. Öğretmeniniz "Hadi çocuklar bugün, sakla samanı gelir zamanı, atasözü ile ilgili kompozisyon yazacaksınız." dediğinde başınızdan aşağı kaynar sular dökülüyor muydu? Sadece 10 dakika yazıya nasıl başlayacağınızı düşündüğünüz oldu mu? Bir başlasam gerisi gelecek öğretmenim ama aklıma bir şey gelmiyor dediğinizi duyar gibiyiz.

Giriş paragrafı yazmak gerçekten zorlayıcı ancak Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu yazımız size ilham verecek ve daha hızlı, daha akıcı yazılar yazabileceksiniz.

Bu yazıda, profesyonellerin okuyucunun dikkatini çekmek ve onları okumaya devam edebilecek kadar heyecanlandırmak için kullandığı yedi tekniği paylaşacağız.

Fikirlere ve örneklere bakarken, "açılış paragrafı" olarak adlandırdığımız şeyleri biraz farklı olarak yorumlamalıyız.

Hedefiniz paragrafları kısa tutmak olmalı, böylece okuyucular sıkılmadan okuyabilir.

1. Okuyucunuzu hikayeye koyun

Herkes Yazar kitabında,  yazar EkstraDinire Ann Handley, "okurunuzu hikayeye koymanız" gerektiğini söylüyor.

Bunu çeşitli şekillerde yapabilirsiniz. Kilit, okuyucuya bir şekilde dokunmaktır.


"Okuyucular rahatlanmak isterler. Benzer fikirli ruhlar için bağlantılar arıyorlar. Anlaşılmak istiyorlar. En baştan çıkarıcı açılış paragrafları, bir okuyucu ile empati kuruyor ve kendisini daha az yalnız hissettiriyor. Bu nedenle okuyucunuzu ona anladığınızı gösterin ve ona yardım edeceğinizi belirtin. "- Henneke Duistermaat


Açılış paragrafı yazarken sık sık, okuyucumun başını sallayıp, "Evet, benim"  "aynı ben" diye düşünmesini sağlamaktır.

Miranda Hill'in, SmartBlogger.com'daki bir yazıdan, ilgilenilmeyen bir blogu yoluna koymak hakkında yazdığı bir yazıda neler söylüyor?:

Hadi kalk!

Düşünün. İhtiyacınız olan blogun ihmal gölgelerinde solmasına izin verdiniz.

Bir zamanlar size hayran olarak okuyanlar için fikirlerin ve bilgeliğin cenneti olan blogunuz artık bayat yazıların bulunduğu bir raf gibi. "

Başlık, blogunu aylarca görmezden gelenler içindir. Açılış, okuyucuyu hikayeye sokar, kafasını sallayarak anlaşılır hisseder.

 

2. Bir soru sorma (veya iki)

İyi bir soru, birisi bir soruna ya da meydan okumaya basmak harikalar yaratabilir. Açılışınızın çekme gücünü arttırmak için en güvenilir taktiklerden biridir.

Master blog yazarı Jon Morrow, bu yazıdaki soru yaklaşımını  Stephen King'den gelen ipuçları sunuyor:

"Dünyanın en büyük yazarlarından birinin aklında dolaşıp onları kandıran şeyin ne olduğunu tam olarak öğrenmeyi dilediniz mi?"

Yazı yazma konusundaki bu yaklaşım, blog yazarları için çok etkili olduğunu kanıtlanmış görünüyor ve bunu hemen hemen her yazı da kullanıyorlar. İyi blog yazarları önce bir iki soru sorarak insanların ilgisini çekiyor ve daha sonra bu sorulara cevap vererek insanların öğrenmesini sağlıyor.

3. İlginç bir olgu sunun

İlginç bir gerçek, insanları çekmeye yarayabilir. Ve kelimenin tam anlamıyla alakalı olması gerekmez.


"Açıkçası konunuzla ilgisi olmayan veya konunuz ile teziniz arasında mükemmel olan gerçekleri seçin, ancak nefes almak için çok şaşırtıcı olmalı." - Julie Neidlinger ,  CoSchedule


Julie bu tuhaf örneği sunuyor ...

"Niagara Şelalesi, son 12.000 yıldır 7 mil hızla akıyor. Umarız daha hızlı bir şekilde web trafiğinizi artırabilirsiniz. "

4. Ünlü biri (veya değil)

Sanırız ünlü birini almanın avantajı büyük olacaktır. Bununla birlikte, çok ünlü olmayan birisini alıntılayarak harika bir açılış yapabilirsiniz.

Her durumda, teklifler işe yarıyor. Bu taktiği yalnızca blog gönderilerinde değil, kitap bölümlerinin başında, konuşmalarında, web seminerlerinde ve birçok iletişim biçiminde kullandığını görüyorsunuz.

Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu | Bugün Sosyal Medya

Eğlenceli bir örnek burada ... Bir blogger mesajında, Dean Rieck açılış paragraf kancalarından oluşan harika bir kombinasyonla devam ediyor.

  • Robert Frost'tan bir alıntı
  • Bir "efsane" olduğunu belirtiyor (kongreye meydan okumak için)
  • Sayısal Veri
  • İlginç bir küçük resim

5. Anekdot sunun

Kim hikayeyi sevmez ki?

Bir öykü anlatma tarzı veya fıkra ile bir parçaya başlamak, okuyucunun ilgisini çekecektir.

Peki o açılış paragrafında nelere dikkat etmeliyiz?

  • Karakterler ve diyalog
  • Öykü
  • Duygular
  • Bir soru
  • Bir teaser
  • Empati kurun

Örneğin müşterilerinizle aranızda geçen ilgi çekici dialoglara yer verebilirsiniz. Komik olanlar fazldan ilgi çekecektir tabi müşterinizin ismini vermemek koşuluyla.

6. Bir problem üzerinde durun

Blog yazarları, açılış paragraflarını yazmak için bu yaklaşımı çok kullanırlar çünkü tehditkar değildir ve daha empatiktir.

Okurlarınızın başına sıkça gelebilecek bir sorun seçin  ve çözülmüş bulunan bir sorunu belirleyerek yazınıza başlayın. Fikir, ortaklık kurmaktır.

Kahveyi bırakmakla ilgili bir yazı yazmak istersek ve  bunun üstesinden geldiğimiz bir meydan okuma olduğunu varsayarsak?

"Kahve içmeyi bıraktığıma göre ben de bir şırınga ile kafein enjekte edebilirim. Sabah rutinim eskiden on parça kahve ve sıfır parçalı besindi. Artık buna son verme zamanı geldi.

Belki şu anda kavrulmuş Fransız kahvesinin kokosuyla cezalandırılıyorum ama pes etmeyeceğim bakın ben bir meyve suyuyla konuşmaya başladım bile. "

Yogayı ilk kez yapmakla ilgili bir yazıya ne dersiniz?

“Ommmmm. Ommmmm. Namaste. Tekrar et. Merkezinizi bulun ve dikkatli olun.

Biliyorsun, meditasyona girmek bir zamanlar olduğu gibi zor olabilir: Bu korkunç ve ürkütücü. Bunu yaparken aptalca hissedebilirsiniz.

Bitti. Kendimi denemeye ikna ettim. Ve şimdi sizi buraya sürükleyen stresten kaçmak isteyip istemediğinizi söylemek için geldim, ilaç alma zamanı değil, yoga zamanı. "

 

7. Tehdit oluşturun

Bir tehdit oluşturun. Okumaya devam etmeyi seçtiniz çünkü tehdit sizi ilgilendiriyor. "AdWords reklamlarınız yüzünden çok para kaybedebilirsiniz. " gibi ilginizi çekti değil mi?

 

 

Yazının konusu, gül bahçenize daha iyi bakmak ...

"Gülleriniz kırmızı, ancak uzun süre değil. Güllerinizin daha uzun kırmızı kalması için ne yapacağınızı size söyleyeyim. "

Bir tane daha...

"Yeni köpek yavrunuz gün içinde çok tatlıydı değil mi? Ancak gece durmadan havlayama ve sizi uyandırmaya başladı. Küçük köpeğinizi sakinleştirmek için ne yapabilirsiniz? "

 

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Blog Yazılarınıza Daha İyi Açılış Paragrafları Yazmanın 7 Yolu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: blog yazma blog yazma teknikleri dijital pazarlama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar